- Berichten: 2144
Waarvoor zijn de gaatjes op de Stromberg carburateur?
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
Ik wil er een kelkje op maken, voor een betere stroom.
Op de foto's is te zien dat het kelkje twee gaten afsluit, moet ik die open maken?
Linksboven en rechtsonder:
Ze waren ook niet allemaal open icm het K&N filter waar het kelkje in komt, zo heb ik ruim 25000km gereden.
Ik ben benieuwd wat deze gaatjes doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Rob Spoon" schreef:
Die twee gaatjes leveren atmosferische druk, het verschil met de onderdruk in het inlaatspruitstuk maakt het drukverschil op je membraan.
Hmm dit snap ik nog niet helemaal..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Rob Spoon" schreef:
Op de SU weet ik dat zeker, op de Stromberg zou het iets anders kunnen zitten. Maar die atmosferische druk moet wel ergens vandaan komen. In de groene boeken staan hier mooie tekeningen van.
Zal ze doorpluizen, nog niet kunnen vinden.
Blijkbaar rijd hij met dichte gaatjes wel goed, daarom twijfel ik of ik ze in het kelkje en luchtfilter moet maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 538
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 536
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Marc van der Marek (GAST)" schreef:
Linksboven is de vlotterkamerontluchting en rechtsonder is een boring naar de CO stelschroef en de temp compensator. Die laatste 2 kan je prima zonder (eerdere CD175's hadden dit niet eens), maar zonder ontluchting kan-ie op benzine nauwelijks goed lopen.
Dus rechtsonder even doorboren?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 536
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Marc van der Marek (GAST)" schreef:
Neee, die linksboven. De CO schroef en temp comp voegen weinig toe.
Ah zo, slordig gelezen! Ik neem vanavond de boormachine ter hand!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.