Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.

• Thom Siebelink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 17:27 #109809 door Thom Siebelink
Lpg tank niet leeg, toch uitvallen. is gemaakt door Thom Siebelink
Hallo,

Ik reed vanmiddag naar huis en toen begon hij ineens te haperen. Dit deed hij als ik wat meer gas gaf en even later zelfs bij het kleinste beetje gas. Dus ik op de meter kijken van de lpg-tank, maar die bleek nog halfvol te zitten. Ik heb hem dus bij een pomp aan de kant gezet om te lpg te tanken, maar dat kon niet want er was geen bediende en ik had geen klantenkaart. Ik heb toen maar wat benzine getankt en hem geprobeerd te starten. Toen ik hem probeerde te starten rook ik benzine en heb gelijk de kap opengedaan en tot mijn schrik lekte er, volgens mij vanuit het vlotter, benzine op m'n hete spruitstuk. Ik heb hem tot mijn grote verdriet achter moeten laten bij het benzine station.
Hebben jullie misschien wat tips om hem weer lopend te krijgen? Ik heb hem nog niet zo lang en weet er nog niet heel veel van af dus vandaar mijn vraag.

alvast bedankt,
Thom

Betreft: 1968 Amazon b20 enkele stromberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-01-2012 17:44 #109810 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.
Komt er (genoeg) koelwater aan in de verdamper om deze te verwarmen? Als dat niet het geval is bevriest hij en werkt ie niet meer.

Ik heb zelf ooit een soortgelijk probleem gehad, toen was het het veiligheidsrelais: simpelweg vervangen en de auto reed weer prima.

Verdamper kan ook stuk zijn.

Lopend krijgen op benzine is een kwestie van de vlotter of vlotternaald weer even gangbaar maken, maar dat is bij een stromberg niet zo gedaan als hij gemonteerd zit volgens mij. Wellicht dat het na even geweekt te hebben in de benzine zichzelf oplost...

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Thom Siebelink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 17:54 #109811 door Thom Siebelink
Beantwoord door Thom Siebelink in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.
Bedankt voor de snelle reactie.

Dat zou ik dan even moeten kijken. ik ga hem vanavond in ieder geval ophalen want ik laat hem daar niet staan.

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-01-2012 19:14 #109813 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.
Misschien een scheur in het membraam van de Stromberg?

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-01-2012 19:56 #109816 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.

Ik reed vanmiddag naar huis en toen begon hij ineens te haperen.

Hoever had je toen al gereden?
Als het een klein stukje (minder dan 2km) was lijkt 't op een bevroren carburateur/verdamper.
Was t een langer stuk (zo ver dat je temperatuur meter op"bedrijfstemp"staat ) dan zou je koelwater te kort kunnen hebben.

Heb je voor vanmiddag al eens op benzine gereden met deze auto?
Vaak zijn de sproeiers zo ingesleten dat ie op benzine niet normaal loopt en de pakkingen zo ver droog dat er van alles uit z..kt. (omdat er al een hele tijd niet op benzine gereden is)

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-01-2012 20:41 #109819 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.
Ik zou toch maar beginnen met LPG tanken. En niet meer de LPG meter geloven.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-01-2012 08:22 #109838 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.

"Marc van der Marek (GAST)" schreef:
Ik zou toch maar beginnen met LPG tanken. En niet meer de LPG meter geloven.

Inderdaad! Juist benzine/gasmeters zijn niet erg te vertrouwen, zeker niet als je de auto pas net hebt.
De beschrijving die je geeft is precies het gedrag van een auto met een lege gastank..

Je kunt trouwens alleen maar LPG tanken bij bemande tankstations, een klantenkaart had dus ook niet geholpen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
17-01-2012 22:44 #109860 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.
Hallo,

Weet niet wat voor volvo het is! Maar bij mijn amazon heb ik het zelfde gehad. Dit lag aan de dikke zekering. Die maakte geen goed contact en daardoor kreeg de ontsteking geen genoeg stroom.

Oplossing was met een heel fijn schuur middel (geen grof) zekering en houder wat bij slijpen.

Misschien is dit voor jou ook de oplossing.

Cees

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2012 15:11 #109924 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.
Het lijkt toch erg op een geschuerd membraan in de Stromberg hoor..
Zit je in Twente, Thom?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Marcel Jonges (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2012 20:14 #109934 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Lpg tank niet leeg, toch uitvallen.
Hmm, het zouden twee totaal ongerelateerde problemen kunnen zijn. Afgelopen zomer is bij mij een van de drie LPG-afsluiters ermee gestopt. Dat wil zeggen, de elektromagneet die de afsluiter open houdt zodat er LPG naar de verdamper kan vloeien. In de maanden ervoor openbaarde zich dit door bij hete motor te haperen of zelfs weigeren te starten (bij stoplicht na een stuk snelweg, of juist bij kort stoppen na snelweg rit (tanken)). Doormeten met een multimeter leerde mij welke van de 3 elektromagneten kapot was welke ik simpel heb kunnen vervangen zonder het LPG-systeem open te maken: ALLEEN de elektromagneet van de LPG afsluiter dus.
Doordat je LPG ineens weigert, ga je mogelijk voor het eerst in lange tijd op benzine rijden in je Amazon. Het kan zijn dat in de afgelopen periode je vlotter beschadigd is door droog te rammelen in je vlotterkamer, of mogelijk zelfs met z'n asje los zit. Wat ik zou doen is dus het volgende:
-meet de weerstand op je LPG afsluiters door
-schroef de vlotterkamer van je carburateur eens open en inspecteer de vlotterkamer. Volgens mij sluit ie de benzine toevoer niet goed af.

Hopelijk heb je wat aan de tips,
groeten,
Marcel

Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD