Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs

Lees meer
15-06-2011 10:03 #103829 door Erik Ciesluk
Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs is gemaakt door Erik Ciesluk
Ik ben op zoek naar geschikte luchtfilters voor de dubbele SU-HS6 carbs die op m'n B18 zitten, maar weet niet goed waar ik op moet letten.

Tot nu toe heb ik de volgende filters gevonden:
- Dun luchtfilter bij Dries voor E29,95:


- Dik luchtfilter VKV voor E38,51 (of dezelfde(?) bij Dries voor 29,95)


- K&N, verschillende types: allemaal te duur en echt mooi vind ik die paarse filterelementen ook niet.

- M'n hoop is nu gevestigd op deze filters: E16,01 per stuk:



Kent iemand deze filters van Limora? Ze passen sowieso op de SU-HS6, niet duur en zien er goed uit.. Iemand ervaringen of andere tips?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
15-06-2011 10:55 #103830 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2011 11:09 #103832 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Ook erg mooi! Ik had ze al wel gevonden maar voor een flink hogere prijs; 50,- per stuk is nog te overzien.

(al is 16 euro per stuk ruim 3 x goedkoper natuurlijk.. maar die zijn dan weer een stuk saaier)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
15-06-2011 12:52 #103833 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Onthouden die website, daar kun je revisiesets, onderdelen, demperolie etc. voor een leuke prijs kopen.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2011 18:44 #103849 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
De goedkoopste luchtfilters die ik voor een dubbele SU ken (de dunne versie hoort er trouwens origineel op): oude originele luchtfilters met metalen deksel en ertussen geplakt papier nemen, het papier en lijm ertussenuit halen zodat je alleen de metalen deksels overhoudt, losse luchtfilters van de juiste maat kopen en tussen de deksels monteren (bestaan van Toyota, Fram nummer zou ik moeten nakijken, kosten per twee minder dan €15, maar al een tijdje niet meer gekocht wegens nu K&N). Voordeel: goedkoop, deksels origineel en past perfect. Nadeel: de oranje plastic op de kopse kanten van het papierluchtfilter is deels te zien. Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2011 19:05 #103851 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Ook die optie heb ik inderdaad nog!

Ik heb de originele filters eens bekeken en het filter lijkt met vrij dikke bruine lijm vastgelijmd te zitten, maar dat is dus relatief eenvoudig wel weg te krijgen zonder de deksels te beschadigen?

Eigenlijk zijn de deksels te beschadigd en verroest om nog her te gebruiken, maar als ik die zou schuren en blauw verf lijkt 't heel wat, waarschijnlijk..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2011 20:06 #103853 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Bij mij waren de deksels en de stickers erop nog best mooi en daarom was het resultaat ook dicht bij het origineel. De lijm ging er redelijk goed af met een slijptol met een stevige staalborstel erop (nadat ik het grove al met een houtbeitel ervanaf gestoken had, maar dat hoeft eigenlijk niet), de buitenkant was onbeschadigt (opletten waarop je de deksels legt als je de binnenkant schoon maakt) en de binnenkant heb ik gespoten. Als je interesse in deze optie hebt zal ik in het weekend het Fram nummer van de wisselfilters opzoeken. Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 10:59 #103868 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Ha Rudi,

Ik heb net een mail naar de mensen van Limora gestuurd met de vraag wat de uiteindelijke kosten (incl. verzendkosten) zijn, en als dat akkoord is probeer ik die filters eerst. Die zijn ook gewoon open te schroeven (tenminste, voor zover ik van de foto's kan afleiden) en in de toekomst dus makkelijk te voorzien van een nieuw filter. Dan hoef ik nu niet de boor op m'n (toch best lelijke) luchtfilters te zetten.

Dus je hoeft niet (nog) niet op zoek naar het Fram nummer, maar bedankt voor de tip!!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2011 09:35 #104312 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Ondertussen heb ik gisteravond het eerste luchtfilter van Limora gemonteerd. Ik moest een paar kleine aanpassingen doen omdat de schroeven waarmee de boven- en onderkant tegen elkaar worden geklemd iets uitsteken en daardoor passen de gasmengstukken niet. Zonder gasmengstukken passen de filters direct.




Ziet er goed uit, en het bestellen bij Limora ging zeer eenvoudig. De verzendkosten weet ik niet uit m'n hoofd maar waren zeer acceptabel, en bovendien waren de filters snel binnen (vrijdag besteld, dinsdag binnen). De kwaliteit (afwerking etc) is wel wat je verwacht voor 16,- voor een compleet filter: deksel en bodem zijn vrij dun, het luchtfilterelement zelf is gewoon schuimrubber, en de afwerking laat te wensen over. Maar ik ben er zeer tevreden over! Bovendien zijn de filters eenvoudig uit elkaar te halen dus 'later' hoef ik slechts op zoek naar een passend filterelement.


Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2011 10:29 #104333 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Hallo Erik, ziet het er alleen op de foto zo uit of is de filterdikte (en ook diameter) minder dan origineel? Dan zou de lucht eventueel moeilijker aangezogen worden (natuurlijk afhankelijk van de doorlatendheid van het schuim). Als de diameter van de deksels dezelfde is als de originele passen deze al genoemde FRAM filters: CA 2707-2 (per twee verpakt, Toyota Part No. 17801-24020). Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.