Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs

Lees meer
01-07-2011 13:42 #104335 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Ha Rudi,

Bedankt voor de nummers! En inderdaad, de diameter is iets kleiner en de filters zijn iets minder dik. Komt mij wel goed uit, want de oude luchtfilters zaten wel heel dicht bij de (overdreven grote) accu en gasverdamper.

Qua hoeveelheid lucht moet ik nog even kijken hoe 't gaat, maar ik denk dat 't wel meevalt. De oude filters zijn erg smerig en volgens mij gaat daar al lang niet meer de oorspronkelijk bedoelde hoeveelheid lucht doorheen. De nieuwe filters lijken een iets opener structuur te hebben.

Als ik ze allebei heb geplaatst (komend weekend) weet ik meer.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2012 11:56 #110950 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Hoe is dit verder verlopen, Erik?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2012 14:41 #110956 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs

"Rob Spoon" schreef:
Hoe is dit verder verlopen, Erik?


Perfect, of ze nou meer of minder lucht doorlaten dan de originele filters weet ik niet, maar ik heb de carburateurs er prima mee af weten te stellen. De filters (van Limora dus) zien er fraai uit en de enkele backfire die ik wel eens heb gehad tijdens het afstellen op LPG hebben ze ook overleefd. (na correct afstellen nergens last van trouwens).

Motor loopt hier prima mee, zowel op LPG als benzine. Alle 4 de bougies worden en blijven bij het rijden op benzine mooi koffiebruin, dus de lucht/brandstofverhouding is goed.

Wel kwam ik even geleden een setje K&N luchtfilters tegen voor weinig geld, die heb ik -puur voor de looks- klaarliggen om erop te zetten. Zijn net wat mooier en voelen een stuk steviger aan.

Off-topic: Hey, ik zie nu pas op de foto van 30-jun-2011 dat de domes van de carburateurs niet op dezelfde manier gemonteerd zijn! Het 'nokje' zit bij de rechter carb. richting luchtfilter, bij de linker carb. richting passagiersstoel! Ik dacht dat die domes er maar op 1 manier op konden..
Hmm.. zie net op de foto van Danny precies hetzelfde.. dan zal 't wel zo horen, toch?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2012 15:05 #110958 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Hallo Erik,
dat waren dan waarschijnlijk de K&N luchtfilters op marktplaats die helaas te snel verdwenen waren. mbt de domes: zover ik weet moeten ze zoals jij dacht gemonteerd worden, zeker is er op te letten dat het membraan goed gemonteerd is: heeft een soort nokje op de rand waarvan ik me nu niet herinner of dat in een opening in de dome en/of het carburateurhuis moet passen.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2012 15:45 #110961 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs

"Rudi Dortangs" schreef:
Hallo Erik,
dat waren dan waarschijnlijk de K&N luchtfilters op marktplaats die helaas te snel verdwenen waren. mbt de domes: zover ik weet moeten ze zoals jij dacht gemonteerd worden, zeker is er op te letten dat het membraan goed gemonteerd is: heeft een soort nokje op de rand waarvan ik me nu niet herinner of dat in een opening in de dome en/of het carburateurhuis moet passen.
groeten, Rudi


Membraan? Er zit geen membraan in een SU-HS6 carb..
(sorry van die luchtfilters, inderdaad via marktplaats gevonden..)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2012 17:23 #110963 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Luchtfilters voor dubbele SU-HS6 carbs
Sorry, plaatjes niet bekeken en met Strombergs in mijn gedachten gereageerd (en ik een ander nokje erop in gedachten had) omdat de dome van de SU vanwege de asymmetrische plaats van de schroefgaten maar op 1 manier te monteren is en die van de strombergs zover ik weet op 4 manieren (echter met maar 1 juiste). Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.