Slecht starten bij warme motor

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-01-2011 18:23 #99749 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Slecht starten bij warme motor

"E.S.G. Zee" schreef:

Wel zie ik twee slangen naar de gaspomp gaan, dit is zeker niet zoals Volvo dit bedoelt heeft.
Door wie is het gas erin gebouwd en is dit met opzet ?
Verder ben ik het eens dat stromberg carbs bij warme motor lastig starten, maar die slangen over je radiator zou ik heel snel veranderen de motor beweegt tov de radiator en dit moet haast wel schuren, op den duur slang door en dan heb je een knal feest. Verbaas me dat hij zo door de APK is gekomen.
Geen risico's ga naar iemand met verstand van LPG en Volvo's Amazone


Heeft er iemand een verklaring waarom de auto`s op LPG beter start dan op benzine bij een warme motor? Het gaat immers door dezelfde caburateur.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2011 19:35 #99752 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Slecht starten bij warme motor
Benzine warmt op in de leidingen/slangen/carburateur -->vapourlock

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2011 01:42 #99764 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Slecht starten bij warme motor
Vaperlock zou kunnen maar ik geloof er niet echt in daar de benzineslang altijd over hete dingen heen loopt (motor) ik denk zelf meer aan een verandering van lucht en brandstof,heb je al eens geprobeerd om de buis die op je luchtfilter zit eraf te halen en dan de auto op benzine te starten wanneer die warm is ?
Op gas start hij dan vaak beter met zo'n slang omdat er dan meer gas doorheen gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-01-2011 08:56 #99768 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Slecht starten bij warme motor
De LPG zal ook koeler zijn dan de benzine bij warme motor?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-04-2011 12:36 #102304 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Slecht starten bij warme motor
De bedoeling is om vandaag de benzine aanvoerslang te verplaatsen. Nu zit daar een electrisch gestuurde klep tussen i.v.m de lpg installatie. Maakt het nog iets uit waar ik deze klep plaats? (bepaalde afstand vanaf de caburateur?) Moet deze klep 1005 horizontaal hangen of mag deze ook los tussen de benzineslang gezet worden zonder deze aan de auto te bevestigen?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-04-2011 08:29 #102316 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Slecht starten bij warme motor
De afstand tot de carburateur maakt niet uit. Wel is het volgens mij zo dat voor de APK dit soort dingen beoordeeld worden of ze deugdelijk zijn bevestigd. Daarmee moet hij denk ik wel vast zitten aan de auto. Sowieso is dit wel handig anders moet je een extra draad gebruiken voor de massa.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-04-2011 13:55 #102320 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Slecht starten bij warme motor

"Lars Rengersen" schreef:
De afstand tot de carburateur maakt niet uit. Wel is het volgens mij zo dat voor de APK dit soort dingen beoordeeld worden of ze deugdelijk zijn bevestigd. Daarmee moet hij denk ik wel vast zitten aan de auto. Sowieso is dit wel handig anders moet je een extra draad gebruiken voor de massa.


Bedankt, het punt wat je noemt van de massa had ik helemaal over het hoofd gezien :oops: . Misschien dat ik deze aan het frame waar de verdamper op geplaatst is ga monteren. Gaten boren zie ik in ieder geval niet zitten.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2011 02:09 #102331 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Slecht starten bij warme motor
Op de foto is het niet te zien maar kijk ook even of je tussen het spruitstuk en de carb het metale schermpje zit dat de uitlaatpijp afschermt en een zwarte kuststof plaat van ongeveer 5 mm dik. Mij is ooit verteld dat deze als insulator werkt waardoor er minder warmte vanaf het "hete" spruitstuk naar de carb gaat wat het geval is als je de warme motor stil zet.

Groeten, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-05-2011 17:48 #102680 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Slecht starten bij warme motor
Gisteren heb ik de benzine slang via een koudere route gelegd. Of het probleem nu opgelost is dat weet ik op dit moment niet. Het is er in ieder geval wel een heel stuk veiliger op geworden lijkt me zo.


De kunstofplaat zit bij mij wel tussen het spruitstuk en de caburateur in overigens.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2011 22:57 #102692 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Slecht starten bij warme motor
Ja dat ziet er beter uit, heb je ook de nippel afgesloten op je spruitstuk ? hoe is nu de stationair loop ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD