benzine teovoer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 16:07 #56022 door
benzine teovoer is gemaakt door
Puzzelstukje: Als mijn B20a vv 1968 Amazon een tijd stationair draait, slaat de motor af. Dit gebeurt alleen als de motor warm is. Dit gebeurt bij stoplichten, filerijden en dit soort zaken. Hij slaat af omdat hij geen benzine meer krijgt. Dus nieuwe bezinepomp erop....en hetzelfde verhaal. De wegenwacht heeft er op een gegeven moment tijdelijk een electroninsch pomp opgezet...zelfde verhaal. De pest is, als de auto afgeslagen is, is ie ook niet meer aan de praat te krijgen, behalve door druk op de benzinetenk te zetten.(door er in de blazen bijvoorbeeld) maar dat is geen oplossing. Wat kan dit zijn. Het gebeurd echt allen bij stilstand ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 17:24 #63642 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
en als je hem aflaat koelen doet ie het weer ......Je hebt waarschijnlijk last van "vapourlock"of te wel ,je benzine in de leidingen(meestal van metaal in je motorruimte) verdampt en blokkeerd op die manier de doorstroom van je benzine naar je vlotter toe.Remedie :of je leidingen isoleren of vervangen door een rubberen versie (lost meestal wel de problemen op)succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 17:31 #63641 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
De leiding onder de auto is van metaal, de leiding in de motor ruimte is een rubberen slang. ALs hij koud is doet hij het vaak, maar niet altijd. Een tweede is dat de auto bij hogere snelheden inhoud...Het lijkt of er teweinig benzine door de leidingen kan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 17:34 #63640 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
wat voor carburateur(s) heb je er op zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 17:40 #63639 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
Het zou ook in de benzine toevoer(tank of leidingen kunnen zitten) als je veel troep (lees roest)in je tank hebt zou het kunnen zijn dat dat een groot gedeelte van je toevoer blokkerd (heeft je auto een tijd stil gestaan?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 18:56 #63638 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
Is de ontluchting van je tank in orde. Als die dicht zit wordt in de tank langzaam onderdruk opgebouwd waardoor benzine steeds moeilijker verpompt wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 20:43 #63637 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 20:46 #63636 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
Probeer eens: je benzineleiding onder de kap loshalen, fietspomp (liever compressor)erop zetten en terugblazen.tankdop los.Gaat dat eerst moeilijk en dan in ene een stuk beter dan heb je op dat moment je leiding schoongeblazen.Is dit het geval, reinig dan ook je gehele tank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 20:50 #63635 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
Het probleem ken ik enigszins, behalve dat je de auto naderhand niet of lastig gestart krijgt. Bij mij bleek na lang zoeken dat het de vlotternaald was in de carburateur die bleef hangen waardoor de benzinetoevoer werd afgesloten. Oplossing was dus een nieuwe vlotternaald en waar de vlotter de naald raakt een beetje buigen zodat dat plaatje de naald ook daadwerkelijk recht omhoog duwt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2003 09:23 #63634 door
Beantwoord door in topic benzine teovoer
De genoemde oorzaken zijn allen mogelijk maar er wordt met een geweer in het donker geschoten.Mijn aanpak zou een stapsgewijze controle van je brandstoftoevoer zijn.Ten eerste de leiding na de pomp loshalen en starten om de druk te meten.Zet er dan een filter op voor de carburateur.Het naaldenverhaal is duidelijk, en kan ook door vuil komen Zet er maar eens een andere naald op.Mocht je een enkele Stromberg hebben dan kan er ook een heel klein scheurtje in het rubber zitten wat pas als de motor warm is door het zachter worden van het rubber merkbaar wordt, kwestie van even de 4 schroefjesloshalen en checken.Ik had altijd een reserve rubber bij me.Tenslotte de tank...corrosie en leeftijd geeft prtoblemen maar dan heb je vuil in je filter.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.