naald su-carb

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-10-2003 20:49 #65925 door
Beantwoord door in topic naald su-carb
Tja, als je dat ding helemaal schoon hebt, geeft het niet zo behalve dan dat ie door condens langzaam maar zeer zeker zal gaan verrotten. Je zult voor het behoud van de benzinemogelijkheid toch af en toe ook echt op benzine dienen te rijden.<BR>Is het in jouw geval dan geen betere optie om de hele ouwe benzinetank af te koppelen en te vervangen door een klein tankje in de kofferbak?<BR>Die carb zal moeten worden geschoond, da's duidelijk.<BR>Koop voor je hieraan begint eerst een paar FRAM-benzinefiltertjes, euro-nogwat per stuk, en monteer dat onder de motorkap net na de uitmonding van de benzineleiding, scheelt al een hoop zooi. (een paar omdat als de boel ernstig vervuild is, je ze geregeld moet verversen.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-10-2003 22:02 #65924 door
Beantwoord door in topic naald su-carb
Ik denk dat voor het condensverhaal het niet uit maakt of de tank leeg is of dat er vijf liter in zit, maar in een lege tank verouderd de benzine iig. niet. Ik stel me voor om de leiding voor de electrische afsluiter (van de gas/benzine regeling) af te koppelen, en dan de motor even te laten lopen (op gas) de leiding moet dan met schone benzine doorgepompt worden (op te vangen in een bakje) en de eventuele troep komt niet gelijk in een filtertje wat dan ook weer verstopt.Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-10-2003 23:21 #65923 door
Beantwoord door in topic naald su-carb
Heel creatief, kan me voorstellen dat dit goed werkt. Kijk uit, de benzinepomp levert heel behoorlijk (overduk 170mBar)als ie niet door een vlotterkamerventiel in toom wordt gehouden.... dus hou rekening met een groot opvangvat. <BR>Enneh.... liever niet roken.... <BR>Als er echt veel zooi in zit zou ie nog wel eens kunnen sputteren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-10-2003 23:25 #65922 door
Beantwoord door in topic naald su-carb
Monteer naderhand sowieso dat FRAM-filtertje, Sommige zooi komt pas na een tijdje weken los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-10-2003 17:31 #65921 door
Beantwoord door in topic naald su-carb
Don't try this at home...<p>Ondanks dat ik LPG-rijder ben heb ik de gewoonte regelmatig een stuk op benzine te rijden (ongeveer 3 tanks per jaar). Tot nu toe geen probleem. Een benzinetank leeg laten is <i>geen</i> optie. Condens treedt op en roest van binnenuit is <i>onvermijdelijk</i>. Ik ben hier stellig in omdat ik het met eigen ogen heb kunnen vaststellen dat dit gebeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2003 14:45 #65920 door
Beantwoord door in topic naald su-carb
Resultaat van de tips: Tank is afgetapt, en met verse 98 gevuld, leiding doorgespoeld tot de afsluiter tbv. de lpg, carb deels schoon gemaakt (naald en sproeier). Motor loopt weer als vanouds op lpg. Op benzine loopt hij ook, maar niet stationair (ergens dus iets van de stationair regeling niet (goed) schoongemaakt).Ieder zover bedankt voor het meedenken. Nog een reactie op de waarschuwing voor roest door condens: als de tank niet GEHEEL vol is dwz tot in de vulleiding, zal er altijd condens optreden en dus roest. Een lege tank, of een met 15 liter is dus een marginaal verschil tav. de roestvorming, terwijl de benzine wel aan veroudering bloot staat.Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2010 14:10 #65919 door
Beantwoord door in topic naald su-carb
p.s. dat roken kan best wel ,maar het aansteken van de peuk is de boosdoener (je kan een brandende peuk rustig in een kopje benzine doven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.