lekkende carburateur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2004 22:06 #67563 door
Beantwoord door in topic lekkende carburateur
jasper, zelfde probleem gehad!Ik ben niet van mening dat je het risico moet nemen om met een lekkende carburateur rond te rijden... Er zijn bepaalde dingen die je absoluut in orde moet hebben voordat je de weg op gaat met een auto, en met een schitterende Volvo helemaal! Dus: haal los die dingen, gooi ze uit elkaar op een lekkere schone, stofvrije werkplek en koop de aan slijtage onderhevige onderdelen vast opnieuw. Lijkt me noodzakelijk!Bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2004 10:49 #67562 door
Beantwoord door in topic lekkende carburateur
Heb geen antwoord op het voorkomen gezien.Er wordt aangeraden om zelf/juist als je op gas rijd ook nog wel eens op benzine te rijden (dit om uitdroging van pakkingen en zo te voorkomen)Bovendien houd een SU carb er voor z'n naald(en)wel van om regelmatig wat benzine te zien ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2004 21:59 #67561 door
Beantwoord door in topic lekkende carburateur
Stefan,Ik heb vorig jaar hetzelfde euvel gehad in Zweden. Ik heb toen gewoon de carburateur even gedemonteerd en de vlotternaaldzitting gereinigd met veel blazen. Daarna weer gemonteerd en klaar! Door weinig gebruik ontstaan er vuiltje in de benzineleiding en die komen dan in de afdichting te zitten. Schoonblazen en meer niet is mijn advies.Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.