spuiten in orginele kleur (of toch anders)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 11:48 #54122 door
Mijn restauratie project verloopt voorspoedig, de kleur gaat er binnenkort op. Nu belde mijn spuiter me vanochtend om te vragen of ik echt deze kleur wilde hebben.(hij vond het niet echt een super kleur, ok, hij vond 'm lelijk). Ik heb altijd gedacht dat ik 'm hoe dan ook in de orginele kleur zou spuiten (ik zou eerst alleen de buitenkant doen), maar nu de auto gestraald is, is het ook mogelijk om 'm een andere kleur te geven. Wat vinden jullie, wat is de meerwaarde van de orginele kleur? Het gaat om een P1800E in de kleur 100 (Safari Yellow) zie ook deze afbeelding .<br><br>
Kijk hier voor m'n project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 13:47 #71161 door
Tja .... over smaak valt niet te twisten. Als je twijfelt zou je 'm toch ook een andere originele P1800 kleur kunnen geven (o.k. komt dan niet meer overeen met het kleurnummer op het type plaatje, dus voor de echte oldtimer purist niet acceptabel, maar dat moet je zelf weten)? Dit mosterdgeel zou ook niet bepaald mijn eerste keus zijn......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 17:23 #71160 door
Ik vind de kleur niet lelijk. Wanneer je het zelf ook niet lelijk vindt, zou ik het origineel houden. Of je zou zelf een veel mooiere kleur moeten weten. Dan wordt het anders!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 17:39 #71159 door
Als je gaat voor originaliteit, dan is de oorpspronkelijke kleur natuurlijk de enige juiste kleur. Iets minder origineel is om een van de andere kleuren te kiezen waarin die auto destijds verkrijgbaar was.
<p>
Ik heb een robijnrode (46) Amazon met een rood interieur (rare combinatie, maar wel origineel). Mijn favorietse kleur op de Amazon is grafietgrijs (80). Dus als ik mijn Amazon ooit zelf zou restaureren, dan wordt het die kleur. Lijkt me ook wat beter bij het rode interieur passen...
Oké, niet origineel, maar m.i. heel acceptabel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 19:28 #71158 door
Tja, dit brengt mij wat in verlegenheid....
Mijn P 1800 E was origineel ook kleur 100.
Afkomstig uit Los Angeles geïmporteerd in '87 ben ik bij de restauratie geswitched naar californian white (42).
Hiervan heb ik nooit spijt gehad.
Zoals gezegd over kleur valt niet te twisten maar 100 vind ik, eh laat ik het zo zeggen (ik ben huisarts) een ......kleur.
Als je een voor dat bouwjaar originele kleur neemt valt dit voor mij binnen "origineel".
46 is ook errreg mooi....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 20:29 #71157 door
Mijn 1800 E (P hoort er echt niet bij} heeft ook kleur 100. Persoonlijk vind ik het een heel bijzondere kleur. Erg mooi dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 21:04 #71156 door
Jacco, als ik me goed herinner had je een andere body gekocht. Wat heb je met de oude gedaan? Ik ben nu lekker aan het lassen aan mijn E en kan wellicht wel wat plaatdelen gebruiken.
Groeten, Arthur, kleur 102 - grijsblauw metallic: ook mooi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2004 00:11 #71155 door
Jacco,

als erkende originaliteits kenner in zake Amazon kan ik je alleen maar zeggen: het is jouw auto, doe wat JIJ wilt!

Persoonlijk vind ik champagne metallic zoals gebruikt op de 850's uit Finse productie een vreselijk mooie kleur, maar ook het bordeauxrood metallic van Peugeot van enkele jaren geleden.

Smaken verschillen gelukkig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2004 08:46 #71154 door
Als je toch bezig bent....maak er dan gelijk jouw droomauto van. Ik vind zwart met een wit dak heel mooi. Ik geloof niet dat, dat orgineel te krijgen was maar het staat wel superchique. Doe wat je zelf het mooiste vind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2004 12:07 #71153 door
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb besloten om 'm in de orginele kleur te spuiten. Raar is dat, ik had het de hele tijd in m'n hoofd dat ie de orginele kleur zou worden, nooit bij stil gestaan dat ik ook een andere kleur kon kiezen. Maar ik vind geel toch wel een opvallende/leuke en mooie kleur. De spuiter gaat nu aan het werk, volgende week heeft ie 'm al klaar! In het weekend van 13/14 haal ik 'm op. Hou m'n site in de gaten als je het resultaat wilt zien :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.