bevroren carburateur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2004 19:26 #72384 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
Zoals Siang weet heeft mijn Amazon ('61)zo'n gordijntje standaard, dit is echter onvoldoende bij vorst.
Ook in de zomer gebruik ik deze en dan werkt het prima om snel op te warmen maar in de winter komt anders de temp naald niet verticaal en blijft de bedrijfstemp dus te laag en wordt het in de auto ook niet lekker warm.
Vroeger zag je wel van die rubber afdichtingen maar bij mijn weten heeft Volvo dit nooit gemaakt, zelf klussen dus als je iets beters wilt maken dan karton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2004 21:42 #72383 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
Als je hem zelfs met gordijntje niet op temperatuur krijgt in de winter, heb je dan geen te koude thermostaat gemonteerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2005 10:52 #72382 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
een motor, welk merk dan ook, mits goed ondehouden en afgesteld, moet geen problemen hebben met nederlandse winters; mijn Amazon heeft ook zo'n rolgordijntje, maar ik heb dat nog nooit nodig gehad, de motor is, ook bij vorst, binnen een paar kilometer op temperatuur; duurt in de winter een minuutje langer, maar met een goede thermostaat moet het geen probleem zijn, daar is die thermostaat nou net voor! Starten op LPG kan bij vorst wel eens een probleempje vormen, dat kan je oplossen door de auto voor het thuiskomen op bezine te zetten, dan start je de volgende keer weer op benzine en als het water op temperatuur is kan je weer verder op gas; veel (modernere) lpg installaties starten altijd automatisch op benzine en schakelen na een paar minuten over op gas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2005 18:13 #72381 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
Moderne LPG auto's starten op benzine om het verwoestende back-fire te voorkomen. Niet omdat een LPG auto niet zou kunnen starten op LPG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2005 19:02 #72380 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
Beste Mark,
ik ben zelf wegenwachter en het doet pijn als ik moet lezen hoe een collega wegenwachter een pechklant op deze manier behandeld.
Natuurlijk kunnen oude Volvo's met vriezend weer de weg op en met wat simpele truukjes had je makkelijk je bestemming kunnen halen. Nu hou je er een kater aan over hoe de wegenwachter jullie heeft benaderd en dat jullie 'noodgedwongen' weer huiswaarts hebben moeten keren. Mijn ervaring met Amazon eigenaren is veelal dat de mensen zijn begaan met hun auto en graag willen weten wat het probleem nu is en hoe ze dat in de toekomst kunnen voorkomen. Dit type berijder is juist leuk om te helpen omdat ze altijd wel verstand van techniek hebben waardoor het technische verhaal/uitleg goed overkomt.
P.S. ik heb zelf een Combi uit '66, maar dat maakt heus geen verschil uit. Als wegenwachter help je gewoon mensen uit de brand. Je vraagt toch niet om pech te krijgen!


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2005 19:51 #72379 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
Beste Marcel (en de rest), de monteur was weliswaar sacherijnig, maar hij heeft zijn werk wel goed gedaan. Hij heeft me voldoende uitgelegd om verder te kunnen. De beslissing om terug te gaan had meer met de tijd en de baby te maken, ik had het na de uitleg op zich wel aangedurfd om verder te rijden. Als ik alles zo hoor, denk ik dat mijn probleem te maken heeft met de combinatie net niet lekker afgesteld staan en het weer. Er zit ergens nog een probleempje in de afstelling. Hij rijdt een beetje onrustig bij constante toeren, de zogenaamde “duwtjes”. Paar zaken heb ik al nagelopen. Binnenkort kleppen stellen, dan hoop ik dat het opgelost is. En qua weer heb ik de slechtste dag van het jaar uitgekozen om de eerste lange rit te gaan maken, heb bijna 2 uur in non-stop sneeuw gereden. Onvoorstelbaar hoeveel ijs er uit de auto kwam vallen toen hij weer op zijn warme plekje stond. Ik heb altijd oude autootjes gereden en ik heb mijn ww-totaal abonnement er dubbel en dwars uit. En altijd perfect geholpen, dus voel je niet bezwaard. Deze monteur heeft zijn werk goed gedaan, en om zijn humeur hebben we al veel gelachen. Groeten, Mark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.