overschakelen van benzine op gas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 16:37 #53641 door
bij het overschakelen van benzine op gas blijft de motor draaien in de tussen stand van de schakelaar. als ik hem doorzet naar gas heb ik het idee dat gas en benzine de cabaratur instroomt en dan stopt de motor.
ik denk dat de benzine toevoer niet stopt omdat er een relais niet naar behoren functioneer maar ik weet niet welke. wie heeft een idee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 16:44 #73763 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
Als je overschakelt van benzine naar gas wordt de benzinetoevoer naar de carburateur afgesloten door een magneetklepje in de benzineleiding na de pomp. Je rijdt dan de vlotterkamer leeg en schakelt dan pas door op gas. Controleer of dit klepje bekrachtigd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 19:02 #73762 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
Het eerste is nog simpeler: laat de vlotter in ieder geval leeglopen, en als de motor bijna uitvalt schakel je over op gas. Je kan nooit in een keer de schakelaar over zetten, of met een seconde tussentijd, het vlotter bevat meer bezine dan je denkt namelijk. <br> Mocht je dit altijd al doen, check dan de punten die Bernard aandraagt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 21:28 #73761 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
tja dat is het nu net. ik kan heel zoetermeer rond rijden terwijl de schakelaar in de middenstand staat. de vlotterkamer raakt niet leeg. om de een of andere reden blijft er dus benzine in de kamer stromen. zelf denk ik dat er een relais blijft plakken. ik weet alleen niet welk relais dat is. op de vergasser zitten 3 relais.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 21:30 #73760 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
Het is een relais in de benzineslang, niet bij de verdamper van het LPG. Ik zou je zo niet kunnen vertellen waar deze relais zit, mede doordat die, lijkt mij, op verschillende plekken ingebouwd kan worden bij LPG inbouw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 22:23 #73759 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
Ik denk dat jouw schakelaar verkeerd aangesloten is. Misschien de middelste draad met de draad die aangesloten is op de G omdraaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 23:01 #73758 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
hij heeft het altijd goed gedaan. dus verkeerd aangesloten lijkt me erg sterk. nee zelf denk ik dat het een relais is die blijft plakken. denk dat ik morgen maar wat geld ga uitgeven en de diverse relais ga vervangen. zal niet zo veel geld kosten.
heeft iemand van jullie een adres waar ik dit kopen kan. omgeving zoetermeer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2005 23:07 #73757 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
Als je vanaf jou carb. de benz. slang volgt. dan kom je een benz asluiter tegen met een solenoid (elsctronisch bekrachtigde schakelaar) Als de LPG schakelaar op benz staat is deze machnetisch. plak hier een ring op en zet de schakelaar op de middenstand. dan moet de ring er afvallen.
gebeurt dit niet dan blijft er spanning op staan na het omschakelen van de schakelaar.
Valt de ring er wel af. dan moet je meer tijd nemen om de flotterkamer leeg te rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2005 06:21 #73756 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
De afsluiter in de benzineleiding is meestal ook handmatig open te zetten.
Dit om ook te kunnen starten als de accu spanning te laag is om het afsluiter te openen.
Volg de benzineleiding vanaf de carb naar de afsluiter en als het goed is zit er op de afsluiter een draaiknop (koper zeskantig knopje) die je met de hand of steeksleutel kan draaien. misschien is die op een of andere manier "open" gaan staan.
succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2005 16:40 #73755 door
Beantwoord door in topic overschakelen van benzine op gas
Hallo Cees,

Het klopt dat de motor door blijft draaien als je van benzine naar gas overschakelt. De vlotterkamer van de carburateur zit immers nog vol benzine. De procedure is eerst naar de tussenstand schakelen en wachten totdat de motor geen benzine meer krijgt en daarna pas doorschakelen naar de gasstand.

Met vriendelijke groet,

Wim Schurink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.