richtprijs lpg installatie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 13:07 #75940 door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
Inbouwen inderdaad rond de 750 euro, gaskop vervangen zou ik bij voorbaat nog niet doen, je kan zeer veel rijden zonder gaskop. <br> M`n vader heeft 150.000 km gereden zonder gaskop, mijn amazon rijdt ook al 40.000+ km`s, waarschijnlijk zonder gaskop. Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 14:07 #75939 door
Even over die gastanks en zo ,men praat hier over het inbouwen in een auto ,dan gelden andere richtlijnen dan tenopzichte van een bestaande installatie.
Een 30 jaar oude auto met een gasinstalatie van die tijd wordt voor de APK niet afgekeurd ,maar wil je die instalatie inbouwen in een auto die nog geen LPG op zijn papier heeft staan kan je het wel vergeten.(Bij nieuw intebouwen instalaties geld dacht ik dat de onderdelen niet ouder dan een jaar mogen zijn..)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 14:20 #75938 door
Ik heb ff rondgebeld omdat ik zelf ook geinteresseerd ben in een gasinstallatie in mijn p1800s. Prijzen wisselen. Bij Slubo vroegen ze voor mijn auto met dubbele carburateur 1100 euro inclusief BTW keuring en papieren. Dat was tot nu toe de goedkoopste. Dubbele carburateur kost 90 euro extra dus een enkele zal rond de 1000 euro kosten. Wie een bedrijf weet waar ze het voor 750 euro doen inclusief BTW en inclusief keuring en kenteken mag het zeggen. Graag zelfs. Volgens de diverse mensen die ik aan de telefoon kreeg wordt iedere nieuw te keuren installatie afgekeurd als ie ouder is dan 1 jaar. Ieder onderdeel schijnt een keurmerk te moeten hebben. Ik heb het nu dus niet over bestaande installaties in auto's die reeds op gas kenteken staan. Heb je een auto die een dergelijk kenteken al heeft dan heb je natuurlijk je handen vrij om met 2ehands spul je slag te slaan wat niet wegneemt dat de installatie volgens APK normen moet zijn geinstalleerd met een tank die gekeurd is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 15:02 #75937 door
Ook niet onbelangrijk is hoe ze je tank kunnen wegwerken. en je vulnippel. Mooiste optie is volgens mij onder je reflector

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 15:23 #75936 door
<i>Ook niet onbelangrijk is hoe ze je tank kunnen wegwerken. en je vulnippel. Mooiste optie is volgens mij onder je reflector</i><br>
Helemaal mee eens. Weet je of ze dat ook doen bij Slubo?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 17:27 #75935 door
Na het zelf inbouwen van een LPG installatie in een Volvo 164 en het laten keuren bij de RDW kan ik je het volgende uit ervaring melden:
allereerst is het mogelijk om zelf een LPG installatie in te bouwen, heb zelf een via marktplaats uit een volvo 144 die total loss was gereden.
De installatie moet na augustus 2002 gemaakt zijn en alle onderdelen MOETEN voorzien zijn van het 67R01 keurmerk.
Met name de laatste 2 cijfers zijn van belang, oudere installaties hebben ook een 67R keurmerk maar aan het eind 00.
Verder mag de slang van de vulnippel naar de gastank NIET ouder zijn dan een jaar.
Op de slang staat een datum en zelfs bij inbouwbedrijven is het nog wel eens lastig om een nieuwe slang te vinden die jonger is.
Als je de auto zelf ter keuring aanbied bij de RDW heb je ook een tank certificaat van de ingebouwde tank nodig.
In dit certificaat staan alle onderdelen die de tankbouwer gebruikt heeft.
Aangezien ik de installlatie 2e hands had gekocht heb ik het inbouwbedrijf gebeld en deze hebben het certificaat opgestuurt.
Naast deze eisen mag de leiding niet onder de auto niet beschadigd worden als je de auto opkrikt en ook niet te dicht bij de uitlaat liggen of door dragende delen lopen.
Bij een Volvo is het redelijk simpel om de leiding aan de binnenzijde van de dorpel te leggen.
De doorvoer van de leiding door het binnenscherm moet beschermt worden door een rubberen thule.
De RDW rekend volgen mij 125 eurie voor een keuring en 20 euro voor een herkeuring.
Mijn ervaring was dat men nauwlijks naar de LPG installatie heeft gekeken, auto moest op kenteken gezet worden dus de hele auto werd gekeurd.
Nadat de auto op gas is gezet wordt hij niet meer gekeurd ook niet bij een APK of er moet een gevaarlijke situatie zijn.
Er zijn mensen die nadat de auto voor gas is gekeurd de hele zaak ombouwen naar een oude installatie en de nieuwe weer verkopen.
Het is zelfs zo dat wanneer je een auto bij de RDW aanbied voor keuring en hij staat al op LPG ze niet meer na de installatie kijken.
Hoop dat dit verhaal je beslissing om een installatie in te laten bouwen eenvoudiger maakt, soms is het ook mogelijk om een afspraak te maken met een inbouwer dat hij de spullen levert, je ze zelf inbouwd, en hij de zaak controleerd, om zo de kosten te drukken. succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 19:32 #75934 door
<p>
Tjonge, als er iets is wat hier leeft is het wel LPG... <br>
Voor meer info over de R67(01)-norm zie ook: <br>
www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=7&ch=TER&gotonr=5835 of

www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=7&ch=TER&gotonr=8475
<p>
Kies je voor het in laten bouwen van een nieuwe installatie en wil je zo min mogelijk vermogen inleveren (wat wel het een en ander gaat kosten), neem dan eens contact op met bijvoorbeeld Iwema Enterprise in (naar ik meen) Eindhoven, zie www.iwemaenterprise.nl/

Succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2005 22:31 #75933 door
Voor mijn 164E heb ik LPG in laten bouwen bij AGIT in Rijssen. Kosten 825,00 euro. Alles keurig aangelgd met benzine start en een weg gewerkte vulnippel. Voor een carberateur auto zal het waarschijnlijk wat goedkoper zijn.
Bij mijn 145 heb ik het ca. 3 jaar geleden zelf gedaan. Installatie voor 200 euro op de sloop gehaald (half jaar oud) uit een schade opel. Als je een beetje handig bent en de tips van John meeneemt is het zelf goed te doen (een tank certificaat had ik toen niet nodig). Als ik het goed heb moet de gasleiding om de minimaal 30 cm. worden vast gezet. Verder moet je er ook goed op letten dat de vulslang nergens beschadigd mag raken, dus goed beschermen bij "scherpe randen". Succes met het in(laten)bouwen.
Groeten,
Fred

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD