richtprijs lpg installatie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2005 22:05 #53162
door
richtprijs lpg installatie is gemaakt door
Met de schandalig hoge benzineprijzen van tegenwoordig begin ik toch steeds meer te voelen voor een LPG-installatie in mijn P130. Ik heb al wat adressen verzameld, maar voordat ik ga bellen: wat is een beetje een "normale" prijs voor een complete gasinstallatie inclusief inbouw etc?
<br><br>
Tevens zijn ervaringen met LPG-installateurs zeer welkom!
<br><br>
Tevens zijn ervaringen met LPG-installateurs zeer welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 00:16 #75949
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
inbouw van een lpg installatie, inklusief gasombouw van de cilinderkop zal (grof geschat) zo rond de 1000 euro gaan kosten. Stel dat je 10.000 km per jaar rijdt, dan zal de lpg installatie na zo'n 14 maanden terugverdiend zijn en vanaf dat moment ga je besparen op brandstof; gesteld dat het prijsverschil tussen benzine en gas zo rond de 1 euro blijft. Zijn hardere klepzetels niet nodig en rij je meer per jaar dan is de terugverdientijd uiteraard korter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 10:12 #75948
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
Misschien is het een idee om een slopertje met installatie te kopen en die dan over te zetten?
t Is dan wel de vraag of er een (goeie) gaskop in zit.
t Is dan wel de vraag of er een (goeie) gaskop in zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 10:19 #75947
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
Met de gaskop kan ik nog wel even wachten. Die hoeft in de regel pas na enige 10.000-den km vervangen te worden (als je rustig rijdt). En een gebruikte installatie is een optie, maar ik ga toch liever voor een nieuwe.
<br><br>
Iemand nog aanraders qua installateurs? Ik las in andere posts al iets over Vos in Woudenberg, Agatech in Eck en Wiel en Orsgauw (?) in Eindhoven.
<br><br>
Iemand nog aanraders qua installateurs? Ik las in andere posts al iets over Vos in Woudenberg, Agatech in Eck en Wiel en Orsgauw (?) in Eindhoven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 10:50 #75946
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
Een gebruikte gasinstallatie? Mag je die dan zomaar zelf inbouwen? Wat gebeurt er dan bij de APK? Hoe doe je dat dan met je kenteken?
Hoe zit het dan met de nieuwste veiligheidseisen? Dit klinkt volgens mij te eenvoudig.
Hoe zit het dan met de nieuwste veiligheidseisen? Dit klinkt volgens mij te eenvoudig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 10:57 #75945
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
ik ben niet zo thuis in gebruikte gasinstallaties, maar ik vraag me af of dat dan allemaal wel zoveel goedkoper wordt (en net zo veilig is als een nieuwe); t.a.v. een kop met harde klepzetels: ik zou gewoon op gas gaan rijden en kijken wat er gebeurt, een "gewone" kop kan het op gas nog erg lang volhouden, dan kan je altijd nog gaan reviseren en zo spreid je de kosten een beetje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 11:01 #75944
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
goede adressen? ach, de bekende adressen Orsouw, Prins en zo, maar je kan ook kiezen voor een volvospecialist zoals Slubo in Doetinchem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 11:14 #75943
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
Na inbouw van een gasinstallatie moet de auto gekeurd worden door het RDW, zodat het kenteken gewijzigd kan worden in soort brandstof "LPG" in plaats van benzine, tevens kijken ze of alles volgens de regels is gemonteerd. Ik zou daar zelf niet aan beginnen en zeker geen gebruikte gasinstallatie, een gastank ouder dan 10 jaar wordt afgekeurd.
Laat je het inbouwen, bij een erkend inbouw station, dan wordt alles netjes geregeld, het kenteken wordt opgestuurd je krijgt een verlopig kenteken en je hoeft niet naar het RDW voor keuring, en het is in een dag gefikst.
Aan jouw de keus !
Vr.Gr. Kees Vos Bennekom
Laat je het inbouwen, bij een erkend inbouw station, dan wordt alles netjes geregeld, het kenteken wordt opgestuurd je krijgt een verlopig kenteken en je hoeft niet naar het RDW voor keuring, en het is in een dag gefikst.
Aan jouw de keus !
Vr.Gr. Kees Vos Bennekom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 11:23 #75942
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
Je mag blij zijn als je een adres vind dat onder de 750 euro de installtie inbouwd.
Aanpassen van de kop kan je altijd later nog laten doen,vaak houdt de orginele kop het nog verbazingwekkend lang uit (met een rustige rijstijl)
Ik heb geen ervaring met dit bedrijf ,doch de prijzen lijken aantrekkelijk.
www.hpo.nl/
Aanpassen van de kop kan je altijd later nog laten doen,vaak houdt de orginele kop het nog verbazingwekkend lang uit (met een rustige rijstijl)
Ik heb geen ervaring met dit bedrijf ,doch de prijzen lijken aantrekkelijk.
www.hpo.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 11:26 #75941
door
Beantwoord door in topic richtprijs lpg installatie
ik reed met "gewone" kop zo'n 350.000km op gas, weliswaar door toevoeging
van Marly-C via "top-oiler" (= soort bokaal die de Marly-C bevat, in VOD nog te
koop onder "nr 16 MARLEY TOP OILER SET 27.82") waaruit de vloeistof (die de
smerende koolstof bevat) samen met het gas (of, als men wil, het benzine
mengsel) in de motor gezogen wordt. Er bestaat ook Marly-M voor toevoeging
aan de olie. Ofwel bevat deze het gewone bestanddeel grafiet C, ofwel het
betere MoS_2 (molybdeen-disulfide). Dmv Marly-C en M liep mijn 1ste motor
zo'n 450.000km, was toen wat verzwakt waarsch wegens versleten nokkenas,
maar nog geen olie verbruik. Ook op die manier kunnen de kosten inderdaad
gespreid worden. Kees Vos schrijft verder: "...een gastank ouder dan 10
jaar wordt afgekeurd."??: mijn gastank zit reeds 35 jaar in mijn AM en is
nog nooit afgekeurd, wel elke 5 jaar keuring vd gastank en indien OK wordt
een soort "certificaat" door de erkende keurings instantie in de gastank
ingeslagen (op de versterkte plaats waar ook de kraan etc. zitten). Laat
ook een splinternieuwe installatie plaatsen, zal nog minder verbruiken, dus
extra winst...
van Marly-C via "top-oiler" (= soort bokaal die de Marly-C bevat, in VOD nog te
koop onder "nr 16 MARLEY TOP OILER SET 27.82") waaruit de vloeistof (die de
smerende koolstof bevat) samen met het gas (of, als men wil, het benzine
mengsel) in de motor gezogen wordt. Er bestaat ook Marly-M voor toevoeging
aan de olie. Ofwel bevat deze het gewone bestanddeel grafiet C, ofwel het
betere MoS_2 (molybdeen-disulfide). Dmv Marly-C en M liep mijn 1ste motor
zo'n 450.000km, was toen wat verzwakt waarsch wegens versleten nokkenas,
maar nog geen olie verbruik. Ook op die manier kunnen de kosten inderdaad
gespreid worden. Kees Vos schrijft verder: "...een gastank ouder dan 10
jaar wordt afgekeurd."??: mijn gastank zit reeds 35 jaar in mijn AM en is
nog nooit afgekeurd, wel elke 5 jaar keuring vd gastank en indien OK wordt
een soort "certificaat" door de erkende keurings instantie in de gastank
ingeslagen (op de versterkte plaats waar ook de kraan etc. zitten). Laat
ook een splinternieuwe installatie plaatsen, zal nog minder verbruiken, dus
extra winst...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.