lpg probleem
- Bezoeker
onze ama heeft een goede b20b die is omgebouwd met een enkele stromberg.
de motor loopt erg goed en mooi rond , ontsteking , kleppen staan goed.
nu heeft de garage op mijn verzoek het co
afgesteld , het verbruik was eerst een goede
200 km op een volle tank , bij 80%vulling
van 60ltr tank is 48 ltr is amper 5km per liter.
de verdamper is nieuw , volgens de garage was het co te arm , stationair en vollast.
verdamper is op z'n rijkst afgesteld en was toen nog te arm , vervolgens hebben ze de luchtinlaat afgeknepen met een dop met een kleine opening in het luchtfilterhuis, luchtinlaat ongeveer 50% gereduceerd,volgens de garage was toen het co goed , motor heeft zo veel vermogen op lpg , maar het verbruik is ongeveer 1 op 3.
hoe kan ik het lpg verbruik omlaag brengen?
de b20 is goed , compressie , alles.
het enige wat ik nog kan bedenken is dat de capaciteit van de verdamper niet goed is ,
te klein dus.
wie heeft hier ervaring mee? , 1 op 3 vind ik wel erg veel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
op benzine loopt hij uitstekend , echter met
die dop in het luchtfilter loopt ie op benzine te rijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Je kunt ook nog eens kijken naar de slangen op de verdamper; deze wil men nog wel eens verwisselen bij (de)montage.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
dop heb ik verwijderd en nu is het weer 1 op 5 , het mengsel is dus armer zonder dop.
inmiddels heb ik zelf het een en ander uitgeprobeerd , o.a. met de stelschroef in de toevoerslang (mengsel vollast) dit was geen succes (vermogens vermindering) , staat dus nu weer zoals de garage hem had afgesteld.
ik had stilletjes gehoopt dat een ''specialist''
antwoord had gegeven op mijn vraag of e.e.a.mogelijk verband zou kunnen hebben met een capaciteitsprobleem betreffende de verdamper.
dus of een te kleine verdamper (de motor krijgt te weinig gas)een hoog lpg verbruik zou kunnen verklaren.
natuurlijk heeft de heer Singelenberg volkomen gelijk dat een lpg specialist hier naar moet kijken .ik was in de veronderstelling dat elke garage met een c o tester een lpg installatie kan afstellen.
dit blijkt dus tegen te vallen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Het enige wat mij nog mogelijk lijkt is dat er ergens een gaslek is...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.