bevroren carburateur

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 20:27 #78546 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
Ik heb vroeger een Renault 5 alpine gehad die ook steeds bevroor. Een afdoende oplossing was toen ik een soort plaatstalen schermpje had gemaakt die voorkwam dat er koude rijwind langs de carb stroomde waardoor de carb ook wat warmer bleef. Wellicht een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 20:28 #78545 door
Beantwoord door in topic bevroren carburateur
Joep,
Ik start met de choke voluit en duw deze dan in tot gewenst toerental. Hoe warmer de moter hoe verder ik de choke in duw.Het probleem onstaat pas na ongeveer 3 km. Ik zit dan in een verkeersituatie met veel remmen en dan moet je gas loslaten! De choke iets uitrekken werkt wel maar je moet behoorlijk toeren houden zodat de moter bijna weer verzuipt. Remmen met de handrem en met de voet gas bijgeven werkt het beste.
Het probleem is na 2 km weer over. Als ik dus tussen de 2 en 5 km na starten gewoon kan doorrijden merk je er niets van
Bakeliet tussen carburateur en spruitstuk kan ik niet volgen. Dat isoleert toch en volgens mij is de warmte van het spruitstuk juist welkom. Eerdere Volvo's van mij kende dit probleem op dezelfde route ook niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD