inbouwen 2 webers

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 18:50 #78569 door
Beantwoord door in topic inbouwen 2 webers
Met een luchtfilterhuis krijg je zoiets: www.volvoadventures.com/122STage6.jpg
Met platte filters zal het denk ik net/ net niet passen (met misab inlaatspruitstukken) Een hoek in je aanzuiging zou ik niet snel doen, de winst die je met de dcoe's haalt gaat hier voor een deel weer in verloren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 19:07 #78568 door
Dat ziet er goed uit ja! Precies wat ik dacht en mooi opgelost met flexibele stukken. In ieder geval beter dan het verzagen van een spatbord nietwaar?
Dat zal voor mij de voorkeur hebben ALS ik ze ga inbouwen. Ik ga nu die site eens even goed bekijken. Wederom bedankt voor de foto!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 19:12 #78567 door
<i>Lees veel over het effect van deze carburateurs maar nog niets over de aanpassingen die gedaan moeten worden.</i><br>Bij een standaard blok is het effect misschien een iets sneller oppakkende motor, tegenover een verdubbeling van je benzineverbruik. <br>Wat betreft de passing: volgens mij kom je pas in de problemen bij het monteren van een (groot) luchtfilter.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 19:40 #78566 door
Ben, dank voor je reactie. Mijn nokkenas is van een stijler en langer opengaand type (E) en van het verbruik ben ik op de hoogte. Heb ooit het verschil Stromberg/SU meegemaakt wat zeer significant is. De stap naar Webers zal niet zoooo groot zijn, maar ongetwijfeld merkbaar. Ik overweeg de keuze nog steeds, dus ben ook blij met deze keerzijde opinie! Mijn gedachte gaat uiteindelijk misschien weer naar verse SU's of de tweetraps valstroom van Weber.
In mijn overweging moet ik ook meenemen om LPG wel of niet te handhaven. Bij de valstroom en de SU's handhaaf ik dat zeker, maar bij de 2 Webers niet. De keuze heeft dus meerdere aspecten...
Wat zou jij aanbevelen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 19:59 #78565 door
Leon, een E-as bestaat niet, maar je zult waarschijnlijk een as van de B20E bedoelen. (dit kan dan een D of K-as zijn)<br>De tweetraps DGV weber heeft het voordeel dat deze een snelle reactie op het gas geeft in tegesntelling tot (dubbele) SU danwel Strombergs. Daarnaast zit je met de tweetraps/DGV niet met het synchroon afstellen van de SU en het stangenstelsel. Qua vermogen scoort de dubbele SU echter beter dan de DGV weber.<br>Wat betreft dubbele (zijstroom/DCOE) Webers: ze zijn dúúr en zijn benzine slurpers en buitengewoon moeilijk om écht goed afgesteld te krijgen. Daarnaast heb je voor het afstellen ook nog eens voor vele knaken aan sproeiers, venturi's ed. nodig. <br>Als je een een B20E of F hebt zou je voor het oorspronkelijke injectiesysteem kunnen gaan. Heb je een B20A/B dan zijn dubbele SU's gewoon zeer goede carburateurs.<br>Pas als je een (goed) aangepaste kop + uitlaat hebt kun je echt profiteren van DCOE's. Heb je dat niet, dan zou ik het geld in m'n zak houden en een setje goede SU's monteren.<br>
Trouwens, als je op LPG wil rijden met de SU's gebruik dan geen venturi mengstuk maar een kelkje. Scheelt een hoop, kan ik eventueel wel maken/leveren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 20:17 #78564 door
Pardon, ik bedoelde inderdaad de D-as van een B20E. Momenteel heb ik de SU's met venturis voor LPG. Wat scheelt het kelkje?
Ik vind overigens weinig goede SU's te koop en het goede is ook meestal maar afwachten... Zou de mijne ook als GOED kunnen verkopen, maar die zijn echt op.
De valstrooms kun je goed nog nieuw kopen (IPD) en heeft toch een beetje mijn voorkeur, zeker na jouw pleidooi.
Iemand ervaring met de valstroom Weber op LPG?
Je zet me wel weer met beide benen op de grond wat betreft de DCOE carbs! Dank voor deze waarschuwingen Ben!
Verkoopt BCCP ook ruil-SU's of de Weber valstroom carb? Andere adressen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 20:36 #78563 door
<i>Wat scheelt het kelkje?</i><br>Meer topvermogen in vergelijking met de venturi.<br><br><i>Iemand ervaring met de valstroom Weber op LPG?</i><br>Ja, dat loopt redelijk. Je kunt gebruik maken van LPG pijpjes die in de venturi zitten (zo heb ik dat gemaak bij de valstroom die ik geprobeerd heb) of een venturi bovenop de carb. maar die zijn niet te vinden. Ik zit momenteel nog een beetje te kijken of ik ook hier met kelkjes kan werken, dat zou in mijn ogen de mooiste oplossing zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 20:43 #78562 door
Ben, als ik een van de twee opties heb aangeschaft -dat gaat binnenkort gebeuren, nog voor de wintersport :)- zou ik graag contact met je opnemen voor de kelkjes bij SU of Weber. Het klinkt interessant in ieder geval!
Ik ben nog niet zeker van wat ik me van zo'n kelkje moet voorstellen.. heb je daar een afbeelding van?
Lees graag jouw contactgegevens voor toekomstig gebruik (leon@leondewit.com)!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 20:52 #78561 door
Ik noteer je mailadres en zal je één dezer dagen wel even een fototje toe mailen. (Mijn email is bflierman@hotmail.com)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2006 16:41 #78560 door
Toevallig kwam ik dit tegen tijdens het surfen... www.turbonator.com/index.html door de kelkjes van ben moest ik er weer aan denken. Misschien een tell-sell product, mischien de oplossing om de lpg goed te mengen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD