niet starten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 14:06 #52412
door
niet starten is gemaakt door
Hallo. Ik ben Jos en zit ook met een probleem. Ik heb mijn volvo amazon nu 10 jaar en elke keer als mijn auto buiten heeft overnacht wil hij s'morgens niet meer starten.voornamelijk in de winter,en dan doet hij het ook niet als overdag buiten heeft gestaan. Ik start dan mijn accu leeg en met de startkabels via een andere auto lukt het dan wel, hetzij moeizaam.verder die dag gaat het dan goed.Als hij binnen heeft gestaan niets aan de hand.Je zou denken vocht maar waar? Ik rij op gas benzine gaat ook niet beter.In die jaren heb ik ook al van alles vervangen n.l bogiekabels,verdelerkap,condensator,bogie's contactpunten hele onsteking en accu's ik heb er nu een van 60 ah eerst minder.Ook heb ik de massa kabel en de massa op de startmotor en de dynamo gecontroleerd.Die zijn ook al verwisseld en dynamo zelfs vervangen van een volvo 740.Wat kan ik nog doen?
Alvast bedankt voor uw reactie's Jos.
Alvast bedankt voor uw reactie's Jos.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 16:11 #79823
door
Beantwoord door in topic niet starten
Trekt je starmotor soms teveel stroom weg, Laat hem eens testen. Als de auto niet aanslaat gaat het dan wel met aanslepen? Rotor toch wel eens vervangen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 16:56 #79822
door
Ontsteking wel écht op tijd?
Ik stel de onsteking af met een dwell/rpm meter en stroboscoop. Ik hoef maar naar het contactsleuteltje te kijken en hij loopt al.
Als je in de buurt van Deventer woont, kom maar langs zou ik zeggen.
Ik stel de onsteking af met een dwell/rpm meter en stroboscoop. Ik hoef maar naar het contactsleuteltje te kijken en hij loopt al.
Als je in de buurt van Deventer woont, kom maar langs zou ik zeggen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 16:59 #79821
door
En nog niet genoemt ,eventueel de bobine.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 17:16 #79820
door
Bobine lijkt mij sterk; Bobines gaan zelden kapot en kapotte bobines geven pas storing als ze warm zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 17:40 #79819
door
wat de startmotor betreft deze is al eens verwisseld. Het aanslepen heb ik nog niet geprobeerd maar wat maakt dat voor een verschil met startkabel starten? En inderdaad de rotor is ook al vervangen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 19:17 #79818
door
Als je een auto aansleept dan heb je volle accuvermogen voor de ontsteking en een hoger starttoerental. Hiermee kan je een auto met een slechte compressie aan de gang krijgen zo is mijn wegenwacht ervaring. Als eens een vonk kunnen trekken van 2mm in de buitenlucht? moet kunnen hoor. Heb je wel dik 12V op de pluskant van de bobine?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 20:31 #79817
door
ik had in het verleden een soortgelijk probleem , het kwam door de dikke 20w50 olie in de winter , de koude start verliep traag omdat de 20w50 zoveel weerstand gaf dat de startmotor nauwelijks door deze weerstand kwam en de motor te weinig toeren maakte om normaal te kunnen starten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 21:01 #79816
door
In je beschrijving lijkt het of je auto vooral niet wilt starten als het koud is. Bevriest je LPG verdamper niet? en weet je zeker dat de motor gas/benzine krijgt. Soms kan het zo zijn dat een relais als deze koud is net iets meer stroom nodig heeft om aan te gaan als het koud is. Misschien dat één van de relais van je gasinstallatie niet om wilt gaan als het koud is.<br>Helpt het als je bij starten eerst alleen contact maakt totdat het LPG relais weer afvalt en vervolgens de sleutel doordraaid zodat de startmoter draait? Dit is mijn altijd en enige werkende manier van starten op LPG.<BR>ps 10 jaar lang niet kunnen starten als e auto buiten stond ?)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 21:23 #79815
door
Ik doelde eigenlijk inderdaad op de spanning die de bobine hoort te krijgen.
Ooit me te pletter gezocht toen ik dmv een lampje op de bobine aansluiting het ontstekingstijdstip had afgesteld ,hij wilde maar niet starten tot dat ik het lampje er weer afhaalde
even vergeten dat je dan wat minder effective spanning overhield voor de bobine (hoewel je met een lampje parallel dat niet echt verwacht)
Ooit me te pletter gezocht toen ik dmv een lampje op de bobine aansluiting het ontstekingstijdstip had afgesteld ,hij wilde maar niet starten tot dat ik het lampje er weer afhaalde