Benzinepomp
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-02-2007 14:49 #84151
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Benzinepomp
Ik ben nu vrijwel zeker dat de oorzaak in de pomp ligt. Na 2 dagen start hij nu onmiddelijk maar draait maar even tot de vlotterkamers leeg zijn,dan start hij terug vanaf dat de benzine opgepompt is. Er zit wel een nieuwe "originele" B18/B20/B30 - pomp in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2007 10:57 #84150
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Benzinepomp
Ik zat nog even te denken aan te weinig beluchting in je benzinetank, waardoor er een vacuum ontstaat die je leiding leegtrekt. Maar ja, dat zou je ook moeten merken tijdes het rijden. Misschien toch een heel klein lekje ergens in de leidingen onder de auto, bij de tank? Probeer eens om je filter horizontaal te monteren, misschien scheelt dat. Anders zou ik het ook niet weten, sorry.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
28-02-2007 08:44 #84149
door Willy Beer
Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor de tips.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-03-2007 18:16 #84148
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Benzinepomp
Hey Willy;
je vraag kwam ik net tegen op het Brickboard 120-130 forum. Betreft een amazon met een enkele Weber die hetzelfde probleem heeft met teruglopende benzine. Daar geeft iemand (JohnMc) antwoord dat er in de benzinepomp 2 kleppen horen te zitten om dit te voorkomen. Lijkt erop dat deze dus waarschijnlijk niet goed functioneren bij jouw pomp zoals je zelf al dacht. En gezien de andere reacties is het een probleem wat nogal eens voorkomt. brickboard.com/RWD/index.htm?id=1162929&show_all=1
je vraag kwam ik net tegen op het Brickboard 120-130 forum. Betreft een amazon met een enkele Weber die hetzelfde probleem heeft met teruglopende benzine. Daar geeft iemand (JohnMc) antwoord dat er in de benzinepomp 2 kleppen horen te zitten om dit te voorkomen. Lijkt erop dat deze dus waarschijnlijk niet goed functioneren bij jouw pomp zoals je zelf al dacht. En gezien de andere reacties is het een probleem wat nogal eens voorkomt. brickboard.com/RWD/index.htm?id=1162929&show_all=1
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
02-03-2007 10:13 #84147
door Willy Beer
Ik vermoed nu stilaan dat al deze pompen deze "fout" hebben.
- Toon Boelens (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-03-2007 12:15 #84146
door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Benzinepomp
<p>Check je vlotterniveau eens, want als dit niveau goed staat moet de benzinepomp ruimschoots de tijd hebben om benzine in de carburateurs te pompen voordat de vlotterkamer leeg is en de motor afslaat. Ik vermoed dat het niveau in de vlotterkamer te laag staat of anders dat de vlotterkamer lekt zodat na een paar dagen het niveau gezakt is. Om even een voorbeeld te geven, als ik op gas overschakel rijdt mijn auto nog zeker een paar honderd meter door voordat de benzine uit de vlotterkamer op is. Schakel ik van gas over op benzine, duurt het slechts een tiental meters totdat de motor op benzine doorrijdt. Het lukt zelfs bij stilstand om van gas over te schakelen op benzine zonder dat de motor afslaat als ik een keer flink gas geef alvorens de schakelaar op benzine over te zetten. Een andere mogelijkheid is dat je benzinepomp op de een of andere manier niet goed werkt. Dit kun je simpel checken door de slang na de pomp even los te halen en te starten (wel even de verdelerkap loshalen zodat de motor niet aanslaat) Zit de isolatieschijf wel tussen het motorblok en de pomp, anders zit de hevel van de pomp te dicht op de nokkenas waardoor hij een kleinere slag maakt.</p><p>Succes, Toon</p>