Benzinepomp
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-02-2007 12:06 #51483
door Willy Beer
Benzinepomp is gemaakt door Willy Beer
<p>Wat is de oorzaak dat ik geen benzine meer zie in de doorzichtige papieren benzinefilter +/- 12 uur na stilstand? Deze filter hangt ter hoogte van het kleppendeksel aan de voorkant van de motor. Er zit een splinternieuwe benzinepomp in die geschikt is voor B18/B20 en B30. De motor draait normaal, enkel bij het starten duurt het natuurlijk een tijdje voor hij benzine krijgt.</p><p>Motor: B20E met Weber carburatoren.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-02-2007 13:37 #84160
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Benzinepomp
<p>Hey, dat gebeurt ook bij mijn Amazon. Dacht dat het normaal was. Stroomt toch gewoon terug naar de tank ofzo?</p>
- Toon Boelens (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-02-2007 13:38 #84159
door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Benzinepomp
<p>Dan zal er toch ergens een miniscule lekje zitten. Als het bij starten lang duurt voordat hij benzine krijgt, loopt waarschijnlijk ook je vlotterkamer langzaam leeg. (Hoeft niet dezelfde oorzaak te zijn) Ik zou vanaf de benzine pomp tot en met de caburateur alles goed nakijken op lekkage.</p><p>succes, Toon</p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-02-2007 16:29 #84158
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Benzinepomp
Ik dacht dat er een terugslagklep in de benzinepomp zit....
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2007 23:06 #84157
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Benzinepomp
Hoi Willy;
misschien zit je filter op een te warme plek waardoor bij stilstand de benzine verdampt in de leiding. Kan ook in de zomer vaporlock veroorzaken bij stilstand in de file. Rijdend krijgt de benzine waarschijnlijk geen kans om te verdampen met die dubbele webers van je, doorstroming genoeg:), Of je kan proberen het filter op een lagere plek te monteren zodat de benzine niet terug kan stromen. Of een poreuze benzine slang ook een mogelijkheid. Ik vervang mijn slangen altijd na een jaar of 5,6 voor de zekerheid. Kost weinig en voorkomt een hele boel ellende...Succes
misschien zit je filter op een te warme plek waardoor bij stilstand de benzine verdampt in de leiding. Kan ook in de zomer vaporlock veroorzaken bij stilstand in de file. Rijdend krijgt de benzine waarschijnlijk geen kans om te verdampen met die dubbele webers van je, doorstroming genoeg:), Of je kan proberen het filter op een lagere plek te monteren zodat de benzine niet terug kan stromen. Of een poreuze benzine slang ook een mogelijkheid. Ik vervang mijn slangen altijd na een jaar of 5,6 voor de zekerheid. Kost weinig en voorkomt een hele boel ellende...Succes
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-02-2007 10:45 #84156
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Benzinepomp
<p>Heb al een eerste oorzaak gevonden van het slechte starten nl de voorontsteking stond niet vroeg genoeg. Alle slangen zijn vernieuwd.Peter zou wel eens gelijk kunnen hebben: de slangen tussen pomp en Webers voelen nogal warm aan, ik ga proberen daar iets aan te doen indien blijkt dat hij toch nog slecht start.</p><p>Iedereen bedankt voor het meedenken.</p>
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-02-2007 10:54 #84155
door Willy Beer
Ik heb nu benzine opgepompt zonder ontsteking en ook nu verdwijnt de benzine uit de filter (na 2 dagen) dus ook in koude toestand. Zou het dan toch aan een klep liggen in de (nieuwe) benzinepomp?
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2007 16:50 #84154
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Benzinepomp
Ik heb mijn filter tussen tank en benzinepomp, mede omdat ik dan geen rotzooi in de pomp krijg. Nu is mijn filter ook wel eens half leeg maar heb geen last van lang doorstarten.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-02-2007 10:56 #84153
door Willy Beer
<p>Graag vernam ik of het teruglopen van de benzine (na +/- 2 dagen) door de pomp normaal is of dat ik de pomp onder waarborg kan omwisselen en een betere kan krijgen.</p><p>Bedankt</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2007 11:21 #84152
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Benzinepomp
Ik heb geen idee of het leeglopen van je benzine filter door je pomp wordt veroorzaakt. Ik begrijp dat hij nog steeds slecht start nadat je de ontsteking op tijd hebt gezet. Weet je zeker dat je carbs/ choke goed staat afgesteld? Het lijkt me sowieso beter om een orginele volvo pomp te monteren, ik heb zat verhalen gehoord over niet originele pompen die problemen veroorzaken.( Ik maak op uit je originele vraag dat er geen originele pomp gemonteerd is)