Warme start 1800ES

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2007 22:42 #85041 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Warme start 1800ES
Hoi Johan;
Om misverstanden te voorkomen: er horen per injectorhuis 2 fiberringetjes te zitten. 1 onder de bovenkant van de inbusbout. En tussen dit fibertje en de inbuskop zit het gegolfde borgringetje. Deze moet je kunnen zien zitten. Maar tussen het injectorhuis en de kop hoort er nog een te zitten icm de dikkere rubberafdichtring.( Die kan je niet zien zitten)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-04-2007 15:06 #85040 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Warme start 1800ES
<p>Ik neem aan dat de koude start wel vlekkeloos verloopt, maar als de motor warm is wil hij niet aanslaan dat is het verhaal toch. Bij mijn 164 E had ik het zelfde probleem, echter als ik 5 min wachte dan sloeg de motor aan , is dat bij jouw ook zo?, de oorzaak was een defecte water temperatuur sensor. ik heb begrepen dat je die doorgemeten hebt, maar zet er maar gewoon een nieuwe in dan zul zien dat het euvel verholpen is.</p><p>Kees Vos Bennekom</p>

• 06871-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-04-2007 21:36 #85039 door 06871-dummy
Beantwoord door 06871-dummy in topic Warme start 1800ES
<p>Volvo Vrienden,</p><p>Peter heeft in elk geval gelijk. Er zijn geen fiberringen gemonteerd, Boven ligt een stalen ring en aan de onderzijde heb ik nog niet gekeken. Ik zal eerst fiberringen gaan halen. </p><p>Kan het inderdaad zo zijn dat de de injectorbehuizing dan te heet wordt voor een vlotte warme start? Ontstaat daar dan een dampbel?</p><p>De koelwatersensor hou ik nog even in gedachten.</p><p>Volvo vrienden, </p><p>wederom Bedankt</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2007 21:11 #85038 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Warme start 1800ES
Johan;
de (bruine)fiberringetjes zitter er om het aluminium inlectorhuis, waar de injector inzit, te isoleren van de gietijzeren kop. Daardoor neemt het injectorhuis minder warmte op van de hete kop. Anders wordt het injectorhuis te heet, dus de injector ook. Het symptoom is dan een slechte warme start. Normaal gesproken heb je er weinig last van omdat de benzine constant onder druk staat in de leidingen, het teveel (overdruk) aan benzine wordt weer via de drukregelaar terug gepompt naar de benzinetank. Daardoor krijgt het de kans niet om te verdampen. Maar als je op gas rijdt staat de benzine stil in de injector en heeft dus alle tijd om te verdampen. Dit zou de oorzaak van je slechte warme start kunnen zijn. Er zijn nog wel meer oorzaken daarvoor, maar probeer eerst eens om de fiberringetjes te plaatsen. Mocht het probleem toch ergens anders liggen dan zien we dat dan wel weer.
En nog sorry voor de late reactie, ik was een weekje met mijn ES naar Frankrijk. Heen en terug zo'n 1800km gereden en ze liep als een zonnetje. Een boel non verbale complimenten gekregen van "moderne" rijders onderweg, Sneeuwwitje had behoorlijk wat bekijks!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD