B4B loopt schokkerig, Carburateur blijkt dichtgekit te zijn.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-08-2007 07:27 #86235 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic B4B loopt schokkerig, Carburateur blijkt dichtgekit te zijn.
<p>Frans,</p><p>Het onregelmatig lopen zou ik in eerste instantie in je benzine-toevoer zoeken. Zoals een van de eerste reacties ook was, je zal sowieso je carburateur en sproeiers moeten reinigen (even nog afgezien van het feit of deze bij jou nu uit 2 delen bestaat.....). </p><p>Ik heb soortgelijke problemen bij mijn Amazon gehad. Bij mij was het vuil in de tank dat voor de uitstroomopening zat. Enige remedie hiertegen is de tank (laten) spoelen (dit heb ik bij een garage laten doen). Tevens je leidingen spoelen. Als je benzineleidingen schoon zijn, zorg dan in ieder geval voor een brandstoffilter voor je benzinepomp.</p><p>Helaas kan ik je niet verder helpen met je tweedelige carburateur. Succes!</p><p>groeten, Robert</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-08-2007 00:10 #86234 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic B4B loopt schokkerig, Carburateur blijkt dichtgekit te zijn.
<p>Nog een aandachtspunte bij het weer in elkaar zetten van de carb: </p><p> </p><p>Draai de boel niet t&egrave; strak vast. Het aluminium van het carburateur-huis is vrij broos dus de schroefdraden zijn best kwetsbaar. Dus vast is vast, ga niets forceren. </p><p>Om schroefdraden brandstof-dicht te maken zou je evt. wat brandstof-bestendige vloeibare pakking kunnen gebruiken. Spaarzaam gebruiken trouwens; voorkom dat er dikke klodders binnenin de carb kunnen komen want als die op een gegeven moment loskomen zullen ze ook weer de brandstofkanalen kunnen gaan blokkeren.</p><p> </p><p>Bij mijn carb is de draad van het boutgat dolgedraaid voor de bevestiging van de hefboom van de acceleratiepomp. Ik heb de bout flink ingezwachteld met teflon-tape en dat houdt redelijk. Maar het is wel zonde dat die draad nu stuk is; er zit wat speling op die hefboom nu.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2007 08:39 #86233 door Eugen Wulff
Michiel ,"google"eens op helicoil.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2007 16:11 #86232 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic B4B loopt schokkerig, Carburateur blijkt dichtgekit te zijn.
<p>Ook bij mij is er vuil in de carburateur terecht gekomen. Met als gevolg schokkend lopende motor. Het betreft een Volvo 544 van 1960. Dus wel een modernere carburateur. De oplossing was eerg simpel. Het schroefje aan de achterkant (schutbordkant) van de carburateur los gedraaid en daar zat een beetje vuil op. Daarna liep de motor weer als vanouds. De kitrand zit op de plaats waar de vlotterkamer tegen de rest is geschroefd. Als je de vier schroeven bovenop de vlotterkamer loshaalt, kun je de vlotterkamer verwijderen. Er hoort een papieren pakking tussen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-08-2007 20:29 #86231 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic B4B loopt schokkerig, Carburateur blijkt dichtgekit te zijn.
<p>Weet je 100% zeker dat de contactpuntjes en condensator(!) goed zijn?</p><p>Ik ken mensen die zich blauw hebben gezocht naar een oplossing die uiteindelijk heel simpel bleek te zijn. Condensator dus.</p><p>Locktite werkt ook goed bij dolle schroefdraad, desnoods een soort tapeindje gebruiken met een moertje ipv een boutje. Wellicht de draad opsnijden naar een iets grotere (metrische)maat? Het is 'maar' een heel klein boutje toch?</p><p>Zit er trouwens ook niet een gaasje in de benzinepomp?</p><p>Valse lucht via inlaatpakkingen oid?</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.