Teveel/weinig benzine??
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2007 16:15 #86847
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Teveel/weinig benzine??
<p>Overigens:</p><p>Voor het synchroniseren van de carbs gebruik ik een heel simpel dingetje.</p><p>zie:</p><p>home.worldonline.nl/~jaspers/synchro1.jpg</p><p>en </p><p>home.worldoline.nl/~jaspers/synchro2.jpg</p><p> </p><p>Werkt perfect.</p><p>Zal `m te leen aanbieden via de regio-oost.</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2007 16:19 #86846
<p> </p><p>
home.worldonline.nl/~jaspers/synchro1.jpg
</p><p>
home.worldonline.nl/~jaspers/synchro2.jpg
</p><p>typfout in vorig bericht</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>jasper</p>
- Martin Gaasenbeek (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2007 19:42 #86845
door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic Teveel/weinig benzine??
<p>Beste Willy en Jasper,</p><p>Bedankt voor jullie afsteltips ik ga er zeker mee aan de slag. Ik wil namelijk dat hij ook op benzine netjes loopt (ook al rijd ik meestal op gas). </p><p>Echter mijn eerste probleem is terug en hij loopt dus helemaal niet meer op benzine. D.w.z. alleen op de tussenstand als de vlotterkamers vol zijn. Zet ik hem op benzine dan lijkt het alsof hij verzuipt. De gasafsluiter werkt goed daar ben ik inmiddels achter. Hij krijgt dus geen benzine en gas tegelijk. Het lijkt er nu op dat in één van de vlotterkamers de vlotternaald zijn werk niet meer goed doet en er dus overdruk ontstaat in de vlotterkamer. Ik zie namelijk een heel klein beetje benzine uit het gaatje onder het pijpje van de benzineleiding komen. Nu weet ik echter niet of deze overdruk de klachten geeft die ik heb. Weet iemand dat? en als dat zo is welke vlotternaald met zitting, uit het onderdelenmagazijn, moet ik dan voor mijn SU carb. hebben? Schoonmaken helpt niet heb ik al gedaan!!</p><p>groeten,</p><p>Martin</p><p> </p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2007 12:23 #86844
<p>Hai,</p><p> </p><p>De hoek van je vlotter bepaald of ie de bende goed dichtdrukt.</p><p>Die luistert heel nauw. Is echter vaak gaar en wil dan helemaal niet meer sluiten.</p><p>Wat is het typenummer van je SU`s, dan kan ik een en ander nakijken</p><p>Staat op dat driehoekige lipje aan de vlotterkamers...</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2007 16:45 #86843
<p>Hoi Jasper,</p><p>Type is AUD 33R (als ik het goed zie tenminste (leesbrilletje?). Ik heb vandaag voor de zekerheid de naald en de zitting bij Scancar besteld. Zij hadden genoeg informatie aan type motor en bouwjaar. Ik hoop maar dat ik nu het goede krijg. Zo'n setje kost ca. 17 euro. Ik heb het dus maar gekocht. Ik wil namelijk snel weer op benzine kunnen starten. Starten op gas lukt 's ochtends niet. Daar hoor ik ook andere berichten over. maar ja... ben mij is het dus net even anders. Op benzine ging altijd prima.</p><p>groeten,</p><p>Martin</p><p> </p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-10-2007 20:02 #86842
<p>Vlotternaald en zitting vandaag vervangen, maar het probleem blijft. Ik begin nu toch wel vast te lopen. Hij loopt nog steeds prima op gas. Op benzine gaat hij stotteren. Als de vlotters gevuld zijn en ik zet de schakelaar gas/benzine op de tussenstand dan gaat hij na een seconde of 5 gewoon lekker lopen. Natuurlijk alleen voor de tijd dat er benzine in de vlotterkamers zit. </p><p>Help!!!!!</p>
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-10-2007 12:53 #86841
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Teveel/weinig benzine??
<p>Martin,</p><p>
ik denk toch dat uiteindelijk de vlotter in 1 vd carbs niet goed
functioneert, zoals Jasper suggereert. In de B stand zit er dan waarsch in
die ene vlotterkamer steeds te veel benzine, waardoor stotteren bij
vrijloop, en minder hinder bij rijden in stand B want verschil in toevoer
benzine speelt dan mindere rol. Zou ook kn verklaren waarom 2 boegies wat
zwart zien, en waarom na 5sec stotteren ophoudt: na die tijd is teveel aan
benzine in 1 carb opgebrand, zijn niveaus in beide vl.kamers terug gelijk,
en geen stotteren meer. Je zou dus ook eens moeten kn nagaan of vlotter bij
die ene carb niet defect is?</p><p>
Groeten, Willy</p>
ik denk toch dat uiteindelijk de vlotter in 1 vd carbs niet goed
functioneert, zoals Jasper suggereert. In de B stand zit er dan waarsch in
die ene vlotterkamer steeds te veel benzine, waardoor stotteren bij
vrijloop, en minder hinder bij rijden in stand B want verschil in toevoer
benzine speelt dan mindere rol. Zou ook kn verklaren waarom 2 boegies wat
zwart zien, en waarom na 5sec stotteren ophoudt: na die tijd is teveel aan
benzine in 1 carb opgebrand, zijn niveaus in beide vl.kamers terug gelijk,
en geen stotteren meer. Je zou dus ook eens moeten kn nagaan of vlotter bij
die ene carb niet defect is?</p><p>
Groeten, Willy</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2007 17:41 #86840
<p>Beste Willy en Jasper,</p><p>Ik ben even een weekje op vakantie geweest. Dus even niet aan het probleem gewerkt. Ik ga binnenkort de beide carburateurs uit elkaar halen en schoonmaken en zonodig reviseren. Het heeft even geen haast, want hij start op het moment prima op gas. Allebij heel erg bedankt voor het meedenken!!!!!!!!1</p><p>groeten,</p><p>Martin</p><p> </p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2007 14:52 #86839
<p>Beste Willy en Jasper en uiteraard andere belangstellenden voor dit item,</p><p>Alvorens de carbs. helemaal uit elkaar te halen heb ik eerst alle aansluitingen van de verschillende relais maar eens even schoongeschuurd. Op de gastank zit een relais, de benzine afsluiter is een relais en de gasafsluiter ook. Nadat ik deze drie gedaan had was het probleem nog niet opgelost. Nu gaat de draad van de bobine ook nog naar een vierde relais en een aantal verschillende draden van dit relais gaan naar een (vijfde) relais dat tegen dit relais aan is bevestigd. Van deze beide relais verdwijnen de draden in een kabelboom. Ik vermoed naar de schakelaar op het dashbord en naar de benzine- en gasafsluiter. Toen ik alle verbindingen van deze twee relais gedaan had, was het probleem helemaal opgelost. Ik snap niets van de functie van het door mij genoemde vierde en vijfde relais (misschien kan iemand me dat uitleggen:?), maar hij loopt weer op benzine zoals vanouds. Toch lekker met die kou. Ook al start hij op het moment uitstekend op gas.</p><p>met vriendelijke groeten,</p><p>een weer zeer tevreden amazonrijder!!</p><p>Martin Gaasenbeek</p>