(Hulp bij) Afstellen Stromberg 175-CD2 enkel
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-10-2007 20:39 #86987
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic (Hulp bij) Afstellen Stromberg 175-CD2 enkel
<p>Hallo Mischa, Het chokeverhaal heb ik niet bij de hand gehad, omdat ik dat heb laten zitten. Uiteraard dient je carb er op benzine juist wel op te reageren, want dan werkt je choke functie (meteen een rijker mengsel via kanaaltje). </p><p>De sproeierbuis moet je er echt heel voorzichtig uitkloppen (niet draaien en zeker NIET "wrotten"
). Je wilt niet de holte waar ie inzit beschadigen. Ik deed dit dus met een rond houten stokje, waar ik dan met een houten hamer voorzichtig op klopte. Bij het erin doen van het nieuwe buisje, maak ik die een beetje nat met benzine (dat smeert en vervliegt erna weer) en dan kun je die met de hand al heel aardig erin duwen. Ook had ik een oude zuiger waarvan het bovenste pijpje (waar normaal je dempertje inzit) exact om de sproeier past, daarmee klopte ik hem tot een milimeter onder de rand. Dit moet je echt heel zacht doen, want het minste geringste beschadigingetje kan voor een minder mooi verstuivend effect leiden, waardoor je motor weer niet mooi stationair, etc. loopt.</p><p>Met beleid lukt dit zeker. De naald kun je gewoon losschroeven en moet met het plasticje mooi vlak zijn met de onderkant van de zuiger (zie Haynes/ Olieslager).</p><p>Dan ATF of de speciale Stromberg/ SU carb. olie in de demper en het dempertje erin draaien. Je chokekabel vastmaken en eerst je benzine-afstelling maken. Zodra hij net mooi stationair blijft lopen zit je bij een B20 meestal op 650 - 700 toeren. Dus doe er nog een tikje bij en je hebt 800 - 900 (eventueel nameten met losse toerenteller). Dan op lpg zetten en kijken hoe ie loopt, waarschijnlijk moet je dan aan je verdamper de stationairschroef wat minderen, omdat je carb. wat groffer stond (hoeft niet per se, want in feite is je carb. slechts doorvoerluik, maar bij mij was dit wel eens het geval).</p><p>Ben benieuwd of het goed loopt! We horen/ lezen het wel! Groeten! Marijn</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Misha Hofkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-10-2007 16:36 #86986
door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic (Hulp bij) Afstellen Stromberg 175-CD2 enkel
<p>Nou, het leed is geleden. Voorzichtig uittikken heb ik geprobeerd:maar dat werd echt niets. Dus uiteindelijk maar flinkw wat WD40 gebruikt, even laten trekken, en in de bankschroef met een kleine pijpsleutel de oude sproeier eruit gebeukt. sjonge wat zat dat vast zeg..</p><p>Toen de nieuwe erin: net zo'n drama.. tikken met een stuk hout werd wederom een drama, toen ik het stuk hout loshaalde trok ik tot overmaat van ramp de sproeier in 2'en.. maar dat was direkt mijn geluk. omdat het gevoelige aanzuigbuisje los was, kon ik dus weer de truk met de pijpsleutel doen: en toen zat de sproeier in no-time op zijn plek.</p><p>Onderzijde van de sproeier er weer voorzichting ingetikt, nieuwe pakkingen in de stromberg.. Toen voor de zekerheid de carburateur op een glazen potje gezet en de vlotterkamer gevuld met wasbenzine dmv een injectiespuit.. Geen lekkage, gelukkig !</p><p>De carburateur weer op de auto gemonteerd en starten maar... Op LPG: prima, zoals verwacht. Dan over op benzine: helemaal niets !</p><p>Gelukkig was het simpel : ik had de steker van de benzine-solenoid losgetrokken.. weer vast, starten.. en ja hoor, de motor slaat een én loopt normaal stationair ! Perfekt !</p><p> </p><p>Nog maar 1 dingetje wat ik raar vind: als ik de auto op LPG heb lopen, en ik hou de aanzuigbuis van het luchtfilter dicht, stopt de auto direkt.</p><p>Als ik dat op benzine doe, blijft hij gewoon rustig doorlopen... Je denkt dan al snel aan valse lucht ergens, maar omdat de gasmengstuk aan de achterzijde van de carb. zit en de auto dan wel afslaat, lijkt dat niet zo te zijn..</p><p> </p><p>Iemand ?</p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-10-2007 18:03 #86985
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic (Hulp bij) Afstellen Stromberg 175-CD2 enkel
<p>Mooi te horen dat hij nu weer als vanouds werkt Misha. Benzineverhaal is een beetje apart idd, maar hoelang blijft hij lopen. Kan me zo voorstellen dat dat niet al te lang gebeurd en ook dat het gas er een stuk gevoeliger voor is. </p><p>Misschien toch ergens een zuurstofreserve, waardoor de benzine genoeg mengt blijft met lucht?</p><p>Groeten! Marijn</p>
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-12-2008 21:55 #86984
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic (Hulp bij) Afstellen Stromberg 175-CD2 enkel
<p>Marijn,</p><p>Binnenkort wil ik een nieuwe carburateur monteren. Zou je behulpzaam willen zijn bij het afstellen. Of ben je met de vakantie niet in Tilburg.</p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-12-2008 15:40 #86983
door Marijn Hendrikx
<p>Hallo Ben!</p><p>Jawel, ik ben er niet alle dagen, maar het merendeel ben ik gewoon thuis hoor. Laat maar even weten wanneer je dat wilt doen. Ik heb alleen niet dat standaard afsteltooltje dat ze bij Van Roosmalen hadden. Maar ik kan het inmiddels wel heel goed bij benadering!</p><p>Mijn mailadres is:
marijnhendrikx@web.de
</p><p>Ik hoor het wel!</p><p>Groeten Marijn!</p>
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-12-2008 11:36 #86982
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic (Hulp bij) Afstellen Stromberg 175-CD2 enkel
Marijn, Het email-adres heb ik geprobeerd maar het lukte niet. Zit er een foutje in? Al bedankt voor de reactie, Ben
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-12-2008 13:42 #86981
door Marijn Hendrikx
<p>Hallo Ben,</p><p> </p><p>Nee hoor? Maar je mag me ook mailen op
m.hendrikx@theresialyceum.nl
. Ik zie het vanzelf verschijnen! Fijne dagen alvast! Groeten Marijn!</p>