Ruiten plaatsen.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2008 16:45 #89559
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Ruiten plaatsen.
Sorry marcel,ik heb het momenteel erg druk ivm vakantie enz. Anders was ik wel een zaterdagje komen helpen...maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Als je geen haast hebt kan ik wel eind augustus. Zoals rené schrijft is een rondje bellen met diverse glasbedrijven wel slim, er zijn ook bedrijven die het aan huis doen...
Btw, René hoe is je combi geworden ben je al klaar met spuiten? Foto's??
Btw, René hoe is je combi geworden ben je al klaar met spuiten? Foto's??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-07-2008 17:05 #89558
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Ruiten plaatsen.
<p>Nou Eugen als je mij tegen die tijd wil helpen vind ik dat ook erg fijn, ik ga zelf ook nog op vakantie binnenkort dus ik heb niet veel haast, ik kan namelijk (nog)niet met mijn auto naar carglass of zo iets omdat hij niet meer heeft als twee assen dus doe ik het liever op locatie, ik hoor het wel kom je trouwens uit de buurt van amersfoort Eugen?</p><p>groet Marcel</p><p> </p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2008 18:08 #89557
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Ruiten plaatsen.
Ik kom uit haarlem. stuur tzt maar een mailtje eugenwulff (at) zonnet.nl Voorruit heb ik wel eens geplaatst achterruit van een sedan nog niet (wel van een combi)maar komen we vast wel uit!
Heb je dit al gelezen?
grtz.
grtz.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2008 23:28 #89556
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ruiten plaatsen.
<p>Hé Eugen,</p><p> </p><p>De combi is op de deuren en achterkleppen na gespoten en deels al opgebouwd, ik zal onder mijn topic de link van het volvo forum.nl zetten maar dan moet je wel geregistreerd zijn. Ik blijf het op dit forum een gedoe vinden om mijn verslag bij te werken, had me laatst op het forum ingelogd, open opnieuw een ander internet om tegelijkertijd iets anders te bekijken en 30 min later wil ik verder met dit forum en dan ben ik eruit geknikkerd, dus vandaar bijna geen update. Maar verder gaan we niet meer off topic.</p>
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-07-2008 09:57 #89555
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Ruiten plaatsen.
<p>Hoi Marcel,</p><p> </p><p>Ik heb al een paar keer ruiten geplaatst bij de Amazon en lekdicht gekregen (en zelfs in je eentje lukt dit).</p><p>Stap 1: laagje 3M kit in rubber aanbrengen (in de sponning waar de ruit in komt).</p><p>Stap 2: rubber om ruit aanbrengen.</p><p>Stap 3: koord (touw of stroomkabeltje) rondom in het rubber leggen (in de sponning waar het rubber op de carrosserie komt). Zorg dat de losse einden van het koord aan de onderkant van de ruit zitten.</p><p>Stap 4: rubber en carrosserie insmeren met licht verdund afwasmiddel (en eventueel vlak voor montage herhalen).</p><p>Stap 5: ruit (met rubber) voorzichting op de onderzijde van de carrosserie plaatsen en licht naar beneden drukken.</p><p>Stap 6: terwijl je licht met de vlakke hand de ruit in de carrosserie drukt (hiervoor is een tweede persoon wel handig), het koord langzaam uit het rubber trekken zodat de rubber lip over de carrosserierand valt (maar ook dit is in je eentje te doen, je loopt dan wel heel wat heen en weer). Let goed op de hoeken, deze zijn het "lastigst".</p><p>Stap 7: nadat het koord weg is en de rubber lip geheel over de carrosserierand is, de ruit met de vlakke hand nadrukken totdat het rubber en de ruit mooi diep in de carrosserie liggen. Het afwasmiddel doet het meeste werk (lekker glijen).</p><p>Stap 8: tussen carrosserie en rubber overvloedig met 3M afkitten en het rubber goed op de carrosserie aandrukken (de overtollige kit pers je er zo uit). Deze kit een paar dagen laten drogen, dan is die makkelijker te verwijderen dan verse kit (met een kunststof spateltje en een doek met wat terpentine.</p><p> </p><p>Succes!!</p><p> </p><p>Misschien dat ik a.s. zaterdag wat tijd kan maken (ik woon redelijk in de buurt van A'foort). Bel me ander maar even (0343576710).</p><p>groeten,</p><p>Robert</p>
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2008 19:46 #89554
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Ruiten plaatsen.
<p>Robert bedankt voor je reactie, soory voor mijn wat latere reactie, ik ga binnenkort op vakantie dus het duurt even voor ik weer tijd heb , ik zal tzt wel weer wat plaatsen en kijken wie er dan tijd en zin heeft mij te helpen met mijn ruiten, nogmaals allemaal bedankt voor de tips!</p><p>groet, Marcel</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-07-2008 21:52 #89553
door René Minnebo (GAST)
Ik heb van het weekend mijn voorraam met een nieuw raamrubber geplaatst en dit is een klus die je makkelijk in je eentje kan doen, het raam zat er binnen een uur in.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-10-2008 23:33 #89552
door René Minnebo (GAST)
En nog gelukt met de ramen, die van mij zitten op de portieren na erin.