Ruiten plaatsen.
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2008 21:10 #50268
door Marcel van Genderen (GAST)
Ruiten plaatsen. is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Mijn volvo amazon sedan heb ik gisteren opgehaald bij de spuiter, hij is echt schitterend geworden. maar nu moet hij weer in elkaar, en een klus waar ik tegenop zie is het terug plaatsen van de Ruiten (voor en achter) het liefst laat ik dit doen , ik heb al eens lekkage gehad bij mijn eerste amazon, hier was de ruit niet goed vervangen. Wat nu te doen? iemand tips? of iemand die mij daar mee wil helpen?</p><p>groet marcel</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-07-2008 21:56 #89568
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Ruiten plaatsen.
<p>Marcel,</p><p>
het plaatsen van ruiten is eerder in verschillende clubbladen behandeld, ik
stuur je daarover nog een mail. Op V44-CDrom vind je verder stap voor stap
uitgelegd hoe ruiten gedemonteerd en terug gemonteerd worden: klik
achtereenvolgens op "Service Manual">Carrosserie> en daarna bij 1 van de
toepasselijke auto's (PV, AM, P1800,...). Afhankelijk vd keuze is uitleg in
engels of duits. Uitleg zal ook wel in Haynes en andere boeken staan denk
ik. Misschien vind je bij "Links" ook nog wel 1 en ander?</p><p>
Met die uitleg zitten die ruiten er natuurlijk nog niet, want het is een
beetje "alles of niets", indien niet gelukt dan heb je 1 probleem. Heb dit
zelf nog nooit gedaan en heb er ook schrik van, alhoewel ik ook reeds een
tijd met nieuwe AM ruiten lig.</p><p>
Groeten, Willy</p><p> </p>
het plaatsen van ruiten is eerder in verschillende clubbladen behandeld, ik
stuur je daarover nog een mail. Op V44-CDrom vind je verder stap voor stap
uitgelegd hoe ruiten gedemonteerd en terug gemonteerd worden: klik
achtereenvolgens op "Service Manual">Carrosserie> en daarna bij 1 van de
toepasselijke auto's (PV, AM, P1800,...). Afhankelijk vd keuze is uitleg in
engels of duits. Uitleg zal ook wel in Haynes en andere boeken staan denk
ik. Misschien vind je bij "Links" ook nog wel 1 en ander?</p><p>
Met die uitleg zitten die ruiten er natuurlijk nog niet, want het is een
beetje "alles of niets", indien niet gelukt dan heb je 1 probleem. Heb dit
zelf nog nooit gedaan en heb er ook schrik van, alhoewel ik ook reeds een
tijd met nieuwe AM ruiten lig.</p><p>
Groeten, Willy</p><p> </p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 00:05 #89567
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ruiten plaatsen.
<p>Hierbij een tip om lekkage te voorkomen:</p><p> </p><p>Voordat je de ruit met rubber plaatst eerst de sponning goed ontvetten dan met thexophalte (bitumen shellkit) kit de sponning inkitten en dan het raam plaatsen zoals het hoort met een touwtje, maar die uitleg kreeg je al van Willy. Gebruik handschoenen want die kit is troep het kleeft like hell en voor je het weet zit alles onder maar schrik niet dit is te verwijderen met terpetine. wannneer de ruit erin zit dan alsnog het rubber afkitten aan de carroserie kant maar ook de raamkant want vocht gaat door de capilaire werking overal langs zelfs omhoog. Oja een mannetje en 2 grote zuignappen die ook een glaszetter heeft werkt het beste. En dan is het een kwestie van alles weer schoonmaken en et voila klaar. Eens moet de eerste keer zijn ook ik moet het nog een keer doen bij mijn combi, maar het afkitten heb ik al vaker gedaan en nooit meer lekkage.</p><p> </p><p>Veel succes.</p>
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2008 08:50 #89566
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Ruiten plaatsen.
<p>Mijn advies: gebruik geen tixophalte, is troep, wordt na een aantal jaren hard en brokkelig, </p><p>met alle capilairen van dien.. In de bouw wil ik niet meer dat het gebruikt wordt.</p><p>Koop goeie zwarte ruitenkit bij Brezan oid. Is ook minder smerig.</p><p> </p><p>Jasper</p><p> </p><p> </p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 11:38 #89565
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Ruiten plaatsen.
Tixophalte wordt idd hard tevens zit er een vrij agessief oplosmiddel in misschien niet zo fijn voor je rubbers... Kit de ruit ook vanaf de binnenkant auto, mijn ervaring is dat het anders toch blijft lekken. De carosseriezijde pas na het plaatsen van de ruit kitten anders wordt het zo'n smeerboel.
succes!
succes!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 13:33 #89564
door René Minnebo (GAST)
<p> </p><p>het is maar hoe je d'r mee omgaat en het verwerkt. En dat het gaat brokkelen heeft als oorzaak dat men het bij gebruik bij autoruiten de kit niet goed wegneemt en dan droogt het daar terplekke uit door uv stralen en dan ziet het er niet meer uit na verloop van tijd. Ik heb de fiat 850 van mijn pa 3 jaar terug ook gedaan en die auto staat in weer en wind buiten en geen lekkage binnen en de rubbers zitten er nog steeds. En dat het uithard is niet waar dat doet het alleen als het in aanraking komt met uv stralen en onder het raamrubber komen die stralen niet en blijft het dus zacht en flexibel en altijd plakkerig en dat kan ik niet van al die andere kit soorten denken. Maar goed ieder zijn ervaring, ik wens iedereen succes met het kitten van de ramen.</p>
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 18:42 #89563
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Ruiten plaatsen.
Tixophalte is bedoeld om dakleer en andere dakbedekking af te dichten en is niet gemaakt voor gebruik in auto's. Is inderdaad wel erg agressief om op autolak te gebruiken. De teerdamp komt je tegemoet... Beter niet inademen of aanraken. 3M maakt nog steeds speciale kit voor in rubber geplaatste autoruiten, blijft flexibel, werkt bij zorgvuldig gebruik uitstekend en is niet duurder. ook met deze kit wel oppassen dat het geen knoeiboel wordt, want het is lastig te verwijderen. Verse kit is nog het beste te verwijderen met spiritus.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 23:43 #89562
door René Minnebo (GAST)
Als het dan echt zo slecht is voor de lak, waarom zit de lak dan nog steeds op mijn pa zijn auto. Ik ben er niet bang voor ook niet voor mijn eigen combi die ik zelf heb gespoten.
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2008 16:50 #89561
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Ruiten plaatsen.
Niemand die kan helpen ? of een goed bedrijf weet in amersfoort ? ik weet welke kit ik moet hebben , maar dan ben ik er nog niet , je moet op z'n minst met z'n tweeen zijn om een ruit te vervangen.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2008 12:31 #89560
door René Minnebo (GAST)
Carglass of een ander bedrijf die in autoruiten doet. Ik ben toen met mijn opel admiral met een los voorraam naar Garclass gereden en daar hebben ze hem weer netjes voor me gelijmd, in jou geval moet ie in het rubber maar ook dat kunnen zij en zij hebben ook de juiste ktt om hem 100% waterdicht te krijgen. Maar dit kun je ook zelf doen natuurlijk. Mijn voorraam lijmen was 3 jaar geleden 90 euro, wel de sponnigen ontroesten en spuiten en het raam schoon opleveren. Ik zou zeggen ga is een rondje bellen met dat soort bedrijven als je het niet aandurft om het zelf te doen.