Seinen Groot licht.

• Toon Boelens (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-10-2008 00:07 #90252 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Seinen Groot licht.
<p>Eugen, bedoel je de draadboom die naar de connector gaat die tegen het binnenscherm zit. Daar komt namelijk een afgeknipte rode en grijze draad uit de draadboom die ze hebben geisoleerd en getaped. Ontdekte dit vanavond en dacht dat dit de oorspronkelijke draden waren die van de voetschakelaar afkomen. (De voetschakelaar heeft een nieuwe draadboom voor rood en grijs die apart naar het relais gaat) want die zitten nog steeds aan de voetschakelaar, en verdwijnen in een draadboom.</p><p>Kan ik ongestraft de grijze draad die is afgeknipt verlengen en aan punt 85 vastmaken om te kijken of het seinen dan werkt?</p><p>Bij voorbaat dank & mvr gr, Toon</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2008 21:18 #90251 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Seinen Groot licht.
Ja dat zou je kunnen proberen.<span style="font-style: italic;">(hou wel een extra zekering paraat</span>) Ik zal binnenkort eens wat foto's maken en beschrijven hoe het origineel hoort te zitten.
Woon je in de buurt van haarlem? Dan kunnen we de auto's eens naast elkaar zetten en de boel in orde maken.
succes!

• Toon Boelens (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-10-2008 11:29 #90250 door Toon Boelens (GAST)
<p>Met een paar foto's zou ik erg geholpen zijn, ik woon in Eindhoven dus auto's even naast elkaar zetten is niet 123 mogelijk. Zit nu voor 2 dagen in Amsterdam (met de trein), maar zal as zaterdag is eea uitproberen. Het is me nu in iedergeval duidelijk dat het om de grijze draad die vanaf de RAW schakelaar naar het relais punt 85 gaat. Deze is niet op het relais aangesloten, en als ik hem niet kan terugvinden kan ik altijd nog een nieuwe draad trekken van de stuurschakelaar naar het relais.</p><p>Bedankt & mvr gr, Toon</p><p> </p>

• Toon Boelens (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-10-2008 17:29 #90249 door Toon Boelens (GAST)
<p>Update:</p><p>Heb het volgende ontdekt. Het relais zit goed aangesloten, dubbele rode draad, grijze en zwarte draad. Nu komt het echter, de draadboom loopt door naar de stekkerverbinding die linksvoor tegen het binnenscherm zit. Daar zit de rode en grijze draad met nog stekkertjes eraan los tegen de kabelboom getaped. Het lijkt erop dat deze stekkertjes uit de connector komen, want qua lengte klopt het precies en ze kunnen nergens anders naar toe. Ook zijn er twee lege plaatsen in de connector, waar ze zouden kunnen zitten. Op de andere kant van de connector zitten op deze plaats ook geen draden, maar die zijn waarschijnlijk eruit gehaald en apart doorverbonden. er is namelijk een grijze en rode draad, aan elkaar geknutseld die naar het "relais" gaan wat wat verder omlaag tegen het binnenscherm/wiekast zitten via een klein zekeringkastje waar 2 zekeringen inzitten. Op dit "relais" zit ook de grijze en rode draad die van de voetschakelaar afkomen aangesloten. Of het een relais is weet ik niet zeker, want het aluminium huis is een stuk groter dan het eerder genoemde relais en heeft ook veel meer dan 3 aansluitmogelijkheden. </p><p>Het lijkt er dus op dat de rode draad (ook de grijze) vanaf het relais op het binnenscherm vlak voor de connector is losgekoppeld en dus het seinen met de RAW schakelaar niet werkt. Het grootlicht via de voetschakelaar gaat met grijs en rood van de schakelaar naar het eerder vernoemde grote "relais" lager op het binnenscherm/wielkast, en daarna via 2 zekeringen naar een aan elkaar geknutselde draadboom waar waarschijnlijk rood en grijs uit de contrastekker van de stekker op het binnenscherm zijn gehaald en doorverbonden. Overigens kan het kloppen dat ik het relais op het binnenscherm niet hoor schakelen omdat de rode en grijze draad vlak voor de connector zijn losgekoppeld of is het relais dan stuk?</p><p>Bij voorbaat dank & mvr gr, Toon</p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-11-2008 19:52 #90248 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Seinen Groot licht.
Das mooi ! Probeer zo nu en dan eens wat contacten schoon te maken met een schuurpapiertje en contactspray en invetten met kopervet , dan blijft alles functioneren. Vooral het zekeringkastje zorgt zo nu en dan voor een storing.
Groeten!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD