Rubbers Volvo 144
- Dennis van Santen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2010 16:16 #96211
door Dennis van Santen (GAST)
Beantwoord door Dennis van Santen (GAST) in topic Rubbers Volvo 144
<p>Ik heb gisteren de afwatering van het ventilatierooster gecontroleerd: met waterslang laten 'vollopen'. Dit water werd keurig afgevoerd door de gaatjes in de dorpels. En binnenin de auto geen druppel. </p><p>Toen ik gisteren in een flinke regenbui reed zag ik duidelijk in de hoekjes van het raamrubber, boven het dashboard het water naar binnen druppelen en zo naar beneden gaan. Dus ik denk dat ik toch maar de hoeken aan de buitenkant ga kitten, even wachten tot het goed droog is want zojuist heeft het weer geregend....En laten we dan hopen dat er niet nog meer plekken zijn waar het water binnen kan komen.</p><p>Bedankt voor de tips!</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jambon van der Ham (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 11:07 #96210
door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic Rubbers Volvo 144
gebruik de juiste kit, en als het kan het rubber iets oplichten zodat het er onder kan, als je het tuutje van het patroon wat breed en plat kunt maken (onder de hete kraan..) past ie mooi tussen het rubber en de sponning. Her horizontale deel ad onderkant zou ik niet doen. Sterker nog. Doe eerst daar waar ie lekt van boven naar onder. eerst ff aanzien wat ie doet.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-09-2010 13:17 #96209
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Rubbers Volvo 144
Het lek is boven. De zijkant van het rubber overlapte net niet genoeg met de sponning waardoor een deel van het water van het dak zo onder het rubber verdween. Misschien zit de ruit een fractie uit het midden.