Carrosserie reparateur + spuiter gezocht regio 's-Hertogenbosch

Lees meer
23-10-2023 15:32 #205154 door Y Naisas
Help! Mijn mooie combi begint af te takelen....

De voorruit van mijn Amazon Combi uit 68 lekt links en rechts, daarnaast is er beginnend roest zichtbaar in de hoek linksvoor. Ik ben op zoek naar iemand die dit netjes kan oplossen.
Naast deze ongemakken verdienen de dakgootjes ook wat aandacht en liefde, deze heb ik (als een beunhaas) zelf proberen op te schuren en bij te werken....helaas is dit projectje redelijk mislukt en denk ik nu dat het beter is als een professional ernaar kijkt...
Ten slotte heb zag ik begin dit jaar wat blaasjes achterop mijn combi...deze heb ik weggekrast en toen zag ik drie beginnende gaatjes.... Deze heb ik tijdelijk geplamuurd en aangestipt, maar dit behoeft ook aandacht vóórdat het erger wordt. 

Kortom: ik ben op zoek naar een bedrijf in de omgeving 's-Hertogenbosch die ervaring heeft met oldtimers die deze drietal punten voor mij op kan pakken....Wie heeft de gouden tip?

Ik zal de foto's later toevoegen.
 

Vriendelijke groet,

JN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2023 15:41 - 23-10-2023 15:46 #205155 door Y Naisas
Foto's dakgoot

Vriendelijke groet,

JN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2023 15:41 - 23-10-2023 15:46 #205156 door Y Naisas
Foto gaten achterzijde

Vriendelijke groet,

JN
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2023 15:43 #205157 door Y Naisas
Voorruit foto's 

Vriendelijke groet,

JN
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2023 16:19 #205158 door P. Hanot
Als deze auto je echt aan het hart ligt, en je bent ook bereid om erin te investeren, dan zou ik een zuurbad overwegen om deze echt grondig  te laten ontroesten (en daarna liefst galvanisch of hitte-verzinken van de karosserie).
In Hulst zit er bv een restaurateur die dit kan toepassen.
Mijn ervaring met blank schuren en diverse roestomvormers is, dat de roest altijd wederkeert op dezelfde plekken.
Bedenk dat er maar 1 molecuul H2O en 1 molecuul O2 nodig is om het roestproces opnieuw op te starten. Blankschuren is vaak niet voldoende.
Je auto moet echt heel veel emotionele waarde hebben, want bij een eventuele verkoop haal je er maar een fraktie van de gemaakte kosten uit.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2023 16:40 #205159 door Y Naisas
Ik ben dol op mijn Amazon Combi! De vraag is echter om wat voor een investering zoiets gaat... Ik ben me ervan bewust dat een oldtimer rijden niet altijd goedkoop is, maar het moet wel leuk blijven.
Om welk bedrijf gaat dit én wat zou een dergelijke opgave mij ongeveer kosten?

Vriendelijke groet,

JN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2023 18:53 #205166 door Rudi Dortangs
Voor een zuurbad moet de hele body kaal gemaakt worden, dus het is niet alleen een kwestie van geld voor een zuurbad uit te geven, dat is waarschijnlijk niet wat er in gedachten was, en is denk ik ook nogal een stap voor wat er aan roest getoond wordt (natuurlijk zijn plaatselijke werkzaamheden op den duur niet afdoende en zal er daar en ook op andere plekken weer eens wat roest verschijnen).
groeten,
Rudi
 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2023 19:28 #205167 door P. Hanot
Het begint met het oplossen van enkele kleine details, daarna loopt het gemakkelijk uit de hand.
Kostprijs? het lukte mij enkel door rekeningen en facturen onmiddelijk weg te gooien na betaling, als ik de optelsom zou gemaakt hebben, was het mij zeker niet gelukt wegens onverantwoord.
Hieronder een overzicht van mijn 544 waarvan ik aanvankelijk alleen de rubbers wou aanpakken,
Momenteel heb ik een Peugeot 203 in opbouw (ook behoorlijk uit de hand gelopen voor een auto zonder laswerk)
lekkende voor_ en achterruit - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
Je kan het ook als hobby beschouwen, en hobby's kosten nu eenmaal veel geld en heel veel tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2023 08:34 #205176 door Y Naisas
Dankjewel voor het meedenken, maar als ik het zo hoor dan neig ik toch meer richting het klassieke schuren en spuiten voor nu... En daarvoor ben ik nog steeds op zoek naar een geschikte professional in regio 's-Hertogenbosch...
 

Vriendelijke groet,

JN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2023 11:56 #205179 door Ad Nous
Beste liefhebbers,
Vroeger deed men blank schuren en vertinnen.
Daar is mijn combi na 36 jaar nog steeds vrij van roest b.v. onderkant deuren.
succes
volvogroeten Ad Nous

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.