Bumpers Volvo onderdelen depot

Lees meer
29-03-2022 11:39 - 29-03-2022 11:42 #198325 door Rik Tuin
Bumpers Volvo onderdelen depot is gemaakt door Rik Tuin
Het onderdelendepot verkoopt een complete RVS bumperset voor de PV voor 750,00 euro. Dat is vergeleken met de concurrentie zo'n 25% goedkoper. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van deze set, pasvorm degelijkheid etc? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2022 12:42 - 29-03-2022 12:45 #198331 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
Ik heb recent een RVS bumpers geplaatst op mijn PV, (kwam niet van de onderdelenshop)
De pasvorm is goed (bij een PV maakt het ook veel minder uit dan bij de Amazon waar de bumper bijna tot tegen het plaatwerk komt)
Voor mijn gevoel mochten ze als bumper wel 2 tot 3 mm dikker zijn, ik vind ze persoonlijk nogal licht. (ze zijn zelfs dunner dan het plaatwerk van mijn Cadillac)
RVS betekent ook meer poetsen dan echte chroom, als je wil dat het blijft glanzen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar echte chroom (als je ze nog vindt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2022 19:25 #198336 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
Ik heb gelezen dat de pasvorm van RVS kan variëren ... zou gemaakt worden in Vietnam ... voor mij al 2 showstoppers ...Over smaak valt niet te twisten, chroom vind ik veel mooier
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2022 19:34 - 29-03-2022 19:38 #198339 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
Bij een PV maakt de pasvorm niet zoveel uit, je hebt centimeters speling omdat de bumpers zo ver van de karosserie staan.
Bij een Amazon heb je bijna geen speling, dan is het niet prettig als de bumper tegen het plaatwerk schuurt.
Een bumper moet tegen een parkeerstootje kunnen. Dit gevoel heb ik helemaal niet bij die dunne RVS bumpers.
Ook de kwaliteit van RVS zelf kan variëren, van 10%  tot 20% chroom en dat verschil zie je niet aan nieuwe bumpers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2022 21:16 #198349 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
Dank voor de reacties. De meningen zijn vooralsnog zodanig dat ik nog geen aanschaf overweeg. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2022 17:07 #198358 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
Toch nog even een vraagje. Het VOD heeft in april een 10% koprting actie. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de chromen bumpers van het VOD?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2022 17:55 #198360 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
De delen die ik heb gekocht voor mijn Amazon, m.n. de achterrozetten maar ook hoekstukken, zijn niet om over naar huis te schrijven.
Komt niet in de buurt van origineel. Maar mogelijk kan dat per partij verschillen.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2022 18:43 - 30-03-2022 18:48 #198364 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
In 2014 heb ik voor- en achterbumper van mijn Amazon laten verchromen bij chroomtechnologie.nl + kofferbakgreep (oud groot model)
Dit kostte mij toen 1300,- euro. (ontchromen - verkoperen - vernikkelen - verchromen). Sommige chroomfirma's  besparen door het verkoperen achterwege te laten met slechter resultaat na   een aantal jaren.
Oude bumpers waar veel roestputten in het metaal zitten, moeten vaker verkoperd, gepolijst en opnieuw verkoperd, gepolijst etc... worden, dit is duurder dan gladde bumpers herverchromen. (Sommige bumperdelen hadden behoorlijk wat putjes)
Is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat, en wat mij betreft kunnen RVS bumpers hier bijlange niet aan tippen van glans en kwaliteit. Goede chroom kan +30 jaar blijven blinken.  
Soms kan het een tijd duren eer je de delen terug hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2022 18:56 - 30-03-2022 18:57 #198365 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Bumpers Volvo onderdelen depot

Toch nog even een vraagje. Het VOD heeft in april een 10% koprting actie. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de chromen bumpers van het VOD?
Het onderdelenmagazijn heeft ook nog echte chroom bumperdelen liggen. Ik vermoed dat dit oude stock is (NOS).  Ietsje duurder dan de RVS, maar dan wel weer goedkoper als herverchromen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
30-03-2022 21:33 #198367 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Bumpers Volvo onderdelen depot
Rik, als je denkt aan rvs bumpers, kan je ze in de shop komen bekijken en dan beslissen over al dan niet kopen. 
Hoe dat je ook denkt, originele verchroomde bumpers zijn het mooist, maar mede door milieu eisen erg duur. Ook is de pasvorm van nieuw  niet optimaal.

Mede door het grote prijsverschil, worden de bumpers ook nagemaakt van rvs. Voordeel is dat ze zijn uit te deuken, gemakkelijker zijn pas te maken, nooit roesten en bij een kras weer zijn te polijsten en tot hoogglans kunnen worden opgepoetst.

In mijn kennissenkring zijn een aantal mensen met een amazon met rvs bumper en die zijn erg tevreden.

Verder kan ik je zeggen dat momenteel de onderdelenprijzen door energie-en materiaal schaarste behoorlijk in prijs stijgen, de prijzen van staal zijn op de wereldmarkt inmiddels bijna verdubbeld.

De moraal: wat je ook kiest, wacht niet te lang.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.