- Berichten: 319
Bumpers Volvo onderdelen depot
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
De pasvorm is goed (bij een PV maakt het ook veel minder uit dan bij de Amazon waar de bumper bijna tot tegen het plaatwerk komt)
Voor mijn gevoel mochten ze als bumper wel 2 tot 3 mm dikker zijn, ik vind ze persoonlijk nogal licht. (ze zijn zelfs dunner dan het plaatwerk van mijn Cadillac)
RVS betekent ook meer poetsen dan echte chroom, als je wil dat het blijft glanzen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar echte chroom (als je ze nog vindt)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Bij een Amazon heb je bijna geen speling, dan is het niet prettig als de bumper tegen het plaatwerk schuurt.
Een bumper moet tegen een parkeerstootje kunnen. Dit gevoel heb ik helemaal niet bij die dunne RVS bumpers.
Ook de kwaliteit van RVS zelf kan variëren, van 10% tot 20% chroom en dat verschil zie je niet aan nieuwe bumpers.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
Komt niet in de buurt van origineel. Maar mogelijk kan dat per partij verschillen.
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Dit kostte mij toen 1300,- euro. (ontchromen - verkoperen - vernikkelen - verchromen). Sommige chroomfirma's besparen door het verkoperen achterwege te laten met slechter resultaat na een aantal jaren.
Oude bumpers waar veel roestputten in het metaal zitten, moeten vaker verkoperd, gepolijst en opnieuw verkoperd, gepolijst etc... worden, dit is duurder dan gladde bumpers herverchromen. (Sommige bumperdelen hadden behoorlijk wat putjes)
Is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat, en wat mij betreft kunnen RVS bumpers hier bijlange niet aan tippen van glans en kwaliteit. Goede chroom kan +30 jaar blijven blinken.
Soms kan het een tijd duren eer je de delen terug hebt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Het onderdelenmagazijn heeft ook nog echte chroom bumperdelen liggen. Ik vermoed dat dit oude stock is (NOS). Ietsje duurder dan de RVS, maar dan wel weer goedkoper als herverchromen.Toch nog even een vraagje. Het VOD heeft in april een 10% koprting actie. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de chromen bumpers van het VOD?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
Hoe dat je ook denkt, originele verchroomde bumpers zijn het mooist, maar mede door milieu eisen erg duur. Ook is de pasvorm van nieuw niet optimaal.
Mede door het grote prijsverschil, worden de bumpers ook nagemaakt van rvs. Voordeel is dat ze zijn uit te deuken, gemakkelijker zijn pas te maken, nooit roesten en bij een kras weer zijn te polijsten en tot hoogglans kunnen worden opgepoetst.
In mijn kennissenkring zijn een aantal mensen met een amazon met rvs bumper en die zijn erg tevreden.
Verder kan ik je zeggen dat momenteel de onderdelenprijzen door energie-en materiaal schaarste behoorlijk in prijs stijgen, de prijzen van staal zijn op de wereldmarkt inmiddels bijna verdubbeld.
De moraal: wat je ook kiest, wacht niet te lang.
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.