Bumpers - Rode verf binnenkant bumpers

Lees meer
16-05-2021 21:36 #194022 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Bumpers - Rode verf binnenkant bumpers
Als ze over roest heen verchromen is het voor mij geen goed verchroombedrijf waar ik iets zou laten verchromen.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2021 21:49 #194023 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Bumpers - Rode verf binnenkant bumpers
Dat weet je pas achteraf. de zichtbare kant was wel perfect.
De volgende keer zou ik het zoveel mogelijk zelf schoonmaken. Zeker is zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2021 22:06 #194024 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Bumpers - Rode verf binnenkant bumpers
Ik begrijp dat je dit niet vooraf wist / verwacht had, ik bedoelde het als wat ik op basis van je ervaring niet zou doen, want ik vind dit iets dat standaard zou moeten gebeuren.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
01-06-2021 17:02 #194307 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Bumpers - Rode verf binnenkant bumpers
Dag Rudi
Dank voor de uitleg.
Chromeren zal bij een "old school" man gebeuren: Chromage Mossu in Waasmunster (België).
Ik zal kijken wat ik zelf kan voorbereiden en bericht dan over het (hopelijk goede ) resultaat.
Groet, Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2021 20:25 - 01-06-2021 20:28 #194311 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Bumpers - Rode verf binnenkant bumpers
Hoe gladder de bumperdelen zijn die je aanbied, hoe goedkoper het verchromen is.
Putjes in het staal wordt opgevuld door verkoperen en polijsten. Hoe dieper de putjes, hoe vaker er verkoperd moet worden. Dus als je een echt slecht stuk hebt, kan je beter vervanging zoeken om te laten verchromen.
Ik had de pre 1964 Amazon kofferbakgreep laten verchromen naast de bumpers. Hier zaten putjes in de Zamak. Het resultaat was mooi, maar 3x zwaarder geworden door het vele koper dat nodig was voor het dichtgalvaniseren van de putten.
Sommige verchroomfirma's doen het zonder koper. Het verschil (met of zonder koper) zie je helaas  na een aantal jaren. Goede chroom moet 30 jaar mooi blijven.
Ik had een Vespa met Indische chroom. Daar kwam de roest na een jaar al doorheen.
Verkoperen is voor de hechting, daaropvolgend vernikkelen is voor de bescherming, verchromen is de harde glanzende eindlaag
Ik heb nu RVS. Mijn voorkeur gaat toch ook  naar het echte chroom. RVS wordt sneller dof als het niet vaak gepoetst wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.