- Berichten: 104
Bumpers - Rode verf binnenkant bumpers
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
Vroeger zag je nog al eens dat de binnenkan van de bumpers rood geverfd was. Dit was wellicht tegen het roesten.
Weet iemand welke rode verf hiervoor gebruikt werd?
Alvast bedankt !
Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
Zou de "Oranje Menie" van Tenco een (waardige) vervanger zijn voor de niet meer verkrijgbare loodmenie? Link: Tenco Website
Iemand ervaring hiermee of advies voor een alterntief?
Groet, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Ooit lag het accent op levensduur, nu ligt het accent uitsluitend op milieu en recycling en lijkt een lange houdbaarheid van het eindproduct niet meer belangrijk.
De natuur neemt op termijn steeds zijn oorspronkelijke vorm weer aan, wij proberen dit proces te vertragen. Dat lukt niet altijd met bio producten.
Met ongezonde producten moet je wel kunnen omgaan.
Als je de binnenkant van de bumpers kan blankschuren, dan zou ik voor epoxy gaan en daarover Vet (bijvoorbeeld Mike Sanders)
Verven over de zittende roest heen is altijd af te raden, dan beter direct invetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Het resultaat was goed, (de prijs ook), ik moest wel 4 maanden wachten tot ze klaar waren, i.p.v. de afgesproken 3 weken.
Als je ze laat verchromen kan je de binnenkant best op voorhand schoonmaken met een stalen borstel op een boormachine, en NIET invetten of verven daarna! (anders zit de chroom over de loszittende roest op de binnenkant)
Als er teveel putjes in de bumpers zitten dan wordt het duurder (slechte bumpers moeten vaker verkoperd en gepolijst worden).
Slechte bumpers zijn dus duur om te laten verchromen, gladde zijn OK, dus als je bumpers echt vol putjes zitten, kan je beter andere zoeken om te herverchromen.
Op mijn 544 heb ik nu RVS bumpers. Mijn voorkeur gaat toch naar het echte chroom (minder poetsen en mooiere kleur) en ik vind de RVS ook minder stevig aanvoelen.
Ze vragen nu iets van 800,- per bumper (koper-nikkel-chroom), komt er dus op aan om hun een zo goed mogelijke basis te geven.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
Roest verwijderen met een borstel op een boormachine is meestal niet echt goed mogelijk, meestal verglaasd men daarmee de roest waardoor de speciale roestwerende verven er niet meer in kunnen trekken. Probeer het maar eens uit met een stuk staal met dikke roest erop/erin: het eerst met de borstel op de boormachine goed schoonborstelen (daarna meestal zwarte verglaasde roestplekken aanwezig) en daarna met een stuk grof schuurpapier erover: dan zie je normaal weer bruine roest.
Een goed verchroombedrijf zal eventuele roest op de bumperachterkant op de juiste manier verwijderen, maar het boven beschreven probleem van een te dun chroomlaagje op de binnenkant blijft bestaan.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Dit krijg je er echt niet meer af na het verchromen, chroom is echt heel hard materiaal, daaronder zit dan lucht en roest, dus op voorhand zoveel mogelijk schoonmaken aan de binnenkant is echt niet verkeerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.