Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)

Lees meer
15-12-2020 11:55 #191489 door Thom Fransen
Hallo,
Mijn Duett gaat normaalgesproken het eerste weekend van januari naar de spuiter om het blauw van te spuiten! Tijd dus om aan het afbouwen te gaan denken.
De Sierstrips bij een Duett op de flanken zitten af fabriek vast met een soort veerklemmetjes die in de sierstrip geschoven worden als de geleiders bij een gordijnrail.

Echter, deze dingen roesten en nog erger beschadigen de lak bij de montage.
Kortom, afgekeurd!
Ik ben dan ook op zoek naar passende vervangende bevestigingsclips van kunstof die wel in de originele gaten passen en in de sierstrip geschoven kunnen worden.
Heeft iemand dit uitzoekwerk al een keer gedaan en kan mij een tip geven welke clips van welke leverancier passen?
Alvast bedankt!

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
15-12-2020 12:17 - 15-12-2020 12:32 #191492 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Hallo Thom,

de originele sierlijstklemmen zijn een bron van ellende; vaak zijn ze zonder tectyl en carrosseriekit gemonteerd en gaan dan hevig roesten. (na een jaar of 10)

Bij het VKO is artikel 80658850 een prima vervanger, dat is een plaatje met een stukje schroefdraad erop gelast, Ik weet alleen niet of het rvs is of gegalvaniseerd is.

Als je deze monteert met tectyl en afdicht met carrosseriekit, roest het nooit meer.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
15-12-2020 13:03 #191495 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Ik heb in het verleden tiknagels gebruikt. Zie stukje op dit forum
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2449...nteren-van-sierlijst

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 16:50 #191505 door Jean Oberje
Beantwoord door Jean Oberje in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Hallo Thom,

Bij mijn restauratie van een witte amazone bijna vijfentwintig jaar geleden liep ik tegen het zelfde probleem aan, om de sierlijsten blijvend mooie te bevestigen.
De clips waren allemaal verroest, maar het ergste is dat de spanning die op clips staat op den duur verloren gaat, waardoor het gaat rammelen en roesten de kneedbare gummi helpt dan ook niet meer gevolg beschadiging aan de lak.

Opgelost met nylon schroeven en ringen en moeren, gehaald uit een bouwmarkt. Waarschijnlijk Praxis want Hornbach was er nog niet.
Weet wel dat ik de ronde kop van de moer met een vijl iets passend het gemaakt, zodat je de moer door sierlijst kon bewegen.

Het geheel is hierdoor heel goed strak en plat tegen het plaatwerk te bevestiging.

Niemand ziet het, en het werkt tot nu toe perfect, en maar een vijfde van de kosten.
Ga meestal voor zo orginëel mogelijk maar soms zijn andere oplossingen beter.

M.vr.gr.

JeanOberjé

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 21:20 #191511 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Niet het goedkoopste, maar wel het beste:

www.buttkereit-onlineshop.de/de/volvo-er...e-edelstahl-4-teilig

Zelf maken gaat natuurlijk ook, maar dat is wel een gedoe en neemt aardig wat tijd in beslag.

Succes,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 21:51 #191512 door Arthur Maandag
Beantwoord door Arthur Maandag in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Even een aanvulling op het bericht van Cor over clubartikel 80658850, het metalen plaatje met daarop schroefdraad.

Ik heb VKO-manager Wilbert Verhoeven een paar jaar terug gevraagd uit wat voor materiaal het was gemaakt.

Het resulteerde in het volgende antwoord:

Hoi Arthur,

Zie antwoord van Marcus' .... de leverancier van de klemmetjes:

Das Material ist Stahl, der im Anschluss an die Fertigung galvanisch verzinkt wurde. Die ursprünglichen Klammern wurden gleich gefertigt.

Met vriendelijke groet,
Wilbert Verhoeven
VKO bv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2020 13:58 - 16-12-2020 13:59 #191517 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Hi Thom en anderen,
Ik zou RVS bevestiging delen voor de sierstrippen afraden , aangezien er ten gevolge van potentiaal verschil ijzer en rvs,
(koolstof staal en RVS) een galvanische werking kan ontstaan.
En vooral in het gaatje waar de klem zich bevind spontaan corrodeert, bij het minste contact. Gegalvaniseerd is beter. Heb ooit ook eens klemmetjes van een "Opel Rekord" gebruikt, was toen ca '65 al van kunststof met ingevulcaniseerd boutje (gealvaniseerd)!

Groet fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2020 15:41 #191524 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
In theorie ja, maar in de praktijk nee. Ik weet niet hoeveel rvs op staalverbindingen in mijn auto's zitten, maar daardoor is nog nooit een corrosieprobleem ontstaan.
Bij de sierstripmontage is het belangrijk dat de lak rondom c.q. in de gaatjes van de carrosserie niet beschadigd.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2020 17:36 #191531 door Arthur Maandag
Beantwoord door Arthur Maandag in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Nog even een waarschuwing voor Thom.

Ik heb vorig jaar bij de opbouw van mijn Duett de sierlijsten bevestigd met het al genoemde clubartikel 80658850. Dat ging prima behalve bij de kleine stukjes sierlijst die links en rechts aan de voorkant zitten in het verlengde van de portieren.

Het lukte me met geen mogelijkheid daar vanaf de binnenkant iets van een ringetje of moertje te bevestigen. Je kon er simpelweg niet bij.

Of je nu voor plastic gaat of voor metaal, dat blijft dan hetzelfde probleem.

Ik heb uiteindelijk de twee kleine stukjes bevestigd met de originele Volvo-klemmen, maar die wel vooraf flink met tape omwikkeld.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2020 23:16 #191534 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Bevestiging sierstrips (op flanken) Duett (Amazon?)
Via Ebay heb ik rvs sierlijstklemmen aangeschaft.
Als bescherming voor het lakwerk rond de gaatjes heb ik daar ml afdekdopjes voor gebruikt en daar de klemmen van de sierlijsten in gedrukt.
De ml dopjes passen precies in de gaatjes, alleen moet je voor montage het achterste deel van de dopjes natuurlijk nog afknippen. En bij montage genoeg ml gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.