bodembescherming

Lees meer
05-11-2020 13:33 #190773 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic bodembescherming
Bedankt iedereen, Heel wat leeswerk. Ook bedankt voor het eerlijke antwoord dat het eigenlijk een raar gezicht is. Ik ga er toch kunststof binnenschermen in plaatsen dus dat zal wel meevallen hoe het er uit ziet, maar ik kan het dan beter een keer goed behandelen en er weinig omkijken meer naar hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2021 22:25 #194492 door Alex Visschedijk
Beantwoord door Alex Visschedijk in topic bodembescherming
Hi, weet iemand hoe een PV544 qua bodembescherming af fabriek werd geleverd? Bijvoorbeeld: alleen in kleur gespoten of met steenslagcoating zwart (of kleur)     of andere wijze? Op dit moment heb ik de bodem -na volledig kaalhalen- in 2 lagen epoxyprimer en 5 lagen epoxy-afwerklaag gezet. Sta nu voor de keuze: direct in kleur zetten, of eerst overspuitbare anti-steenslagcoating en daarna in kleur. 

Alvast dank voor je advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2021 06:53 #194493 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic bodembescherming
Als je direct in kleur zet, dan heb je achteraf veel beter controle op eventueel nieuwe roestvorming, dan kan dit ook op tijd aangepakt worden.
Anti-steenslagcoating geeft op termijn mogelijk hetzelfde effect als unterbodenschutz, namelijk een doodskleedje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2021 11:23 - 16-06-2021 11:32 #194497 door Alex Visschedijk
Beantwoord door Alex Visschedijk in topic bodembescherming
Hi, dank voor je reactie! Heeft ook mijn voorkeur om de bodem niet opnieuw met allerlei meuk dicht te smeren: kost (enorm) veel moeite om alles schoon te krijgen (is een apart topic waard, voor zover die er nog niet is), het is niet mooi en (idd) het verbloemt corrosie. Aan de andere kant: originele uitstraling is ook wat waard...  vandaar mijn 'af-fabriek'-vraag: hoe leverde Volvo destijds in 1961 de PV544 af? Evengoed: ik hou het bij jouw advies: geen anti-steenslagcoating. En de epoxy-lagen die er nu op zitten, kunnen wel wat hebben.

Nog een kleine toelichting:
- Inspiratie voor de afwerking n.a.v Volvo Klassieker Magazine nr. 65, februari 2018
- Toegepast systeem: IJmopox ZF Primer (2x), IJmopox HB Coating (5x). Goede ervaringen mee, stalen zeilboot ziet veel water (ook zout) en kades, maar geen roest.
- Aanvankelijke keuze voor RX10-systeem heb ik laten varen: alleen in RAL-kleur te krijgen, niet in de precieze Volvo-kleur (in mijn geval: 67-1, leisteenblauw (nl)=slateblue (en)=schieferblau (du))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.