epoxy coating

Lees meer
02-04-2019 00:24 #182671 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Beste Coen, ik moet nog gaan beginnen aan het schoonmaken van de auto. (zal waarschijnlijk begin Mei zijn)
Ik heb nu een ramp gemaak waar ik de auto zo'n 60cm van de brond kan rijden dan zit de bodum 80cm van de grond.
Ik ben mezelf nog aan het orienteren van wat te doen met wat voor soort bescherming en wat is makkelijk te verkrijgen hier.
Het schoonmaken ga ik proberen met zelfgemaakte krouwers die ik van te voren opwarm, ik heb zo al eens meer gedaan en dat gaat redelijk goed.
Ja en eens kaal dan bekijken wat te doen, ik weet nu al dat ik de twee dwarsbalkjes ga vervangen, maar er zal al wel meer uitbollen.
Maar hier in de Filippijnen is het qua tijd en weer geen probleem.
Ik moet alleen voor dat ik begin nog voor de Filippijnse APK zodat ik een jaar heb om te spelen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2019 04:35 #182672 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Ik heb even een stukje tekst uit dit www.oldtimerautosite.nl/alles_over_roest.htm verhaaltje gehaald.

Rolith Koud Verzinken is een zinkstofcompoundverf op basis van epoxy-ester hars. Rolith Koud Verzinken bevat een hoog percentage zuiver zink en geeft daardoor de grootst mogelijke kathodische bescherming tegen vorming van roest. Rolith koud verzinken is overschilderbaar met de gebruikelijke verfsystemen. Het wordt toegepast als roestwerende primer op blank ijzer/staal.

toen heb ik de productbeschrijving van Nippon 8048 vertaald.

Nippon 8048 zinkfosfaatprimer QD is een epoxyharslaag met een hoog vermogen die tot 250 micron droge laagdikte per laag kan leveren.
Het combineert superieure barrière-eigenschappen met uitstekende bevochtigings- en kleefeigenschappen.
Het kan worden aangebracht over roestvast staal met draadborstels waarbij schuren niet mogelijk is.
Hoogtepunten van dit product zijn onder andere:
Uitstekende corrosiebestendigheid door een combinatie van anti-corrosiepigmenten en roestpenetratiemiddelen voor penetratie door vocht en corrosieve ionen
Uitstekende tolerantie voor handmatig voorbereide oppervlakken
Kan worden gebruikt als een zelfafwerkend systeem tegen een breed scala van industriële chemicaliën.


Volgens mij is dit een goed roest beschermer tekst komt zowat over met het verhaaltje roest.

m.vr.gr.

Johan Gees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2019 01:13 #182814 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Ik heb met Coen een lang onderhoud gehad wat te doen en heb via Ebay Owatrol CIP kunnen bestellen.
Daar over doe ik Nippon primer www.nipponpaint.com.my/assets/productdat...-Chromate-Primer.pdf
Over de Nippon primer doe ik lak.

lijkt me een goed plan

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2019 01:12 #183543 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Beste medeleden ik heb 11April j.l. Owatrol CIP besteld en heb het nog steeds niet binnen.
De Owatrol is 23April de Filippijnen binnen gekomen en tot nu toe geen spoor meer van te bekennen.
Het is van uit Duitsland verstuurd via DHL.
Ik ga vandaag nog een keer op het postkantoor kijken is het er nog niet dan laat ik via de verkoper een onderzoek doen vanwaar de Owatrol is.
Maar mocht de Owatrol verloren zijn gegaan dan dacht ik aan dit www.ubuy.com.ph/catalog/product/view/id/...p03FAdxoC5BwQAvD_BwE
Ik den dat het wel en goede vervanger is voor de Owatrol.
Wat is jullie mening hierover?

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2019 07:18 #183564 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Een paar maanden terug de zink crome primer van Nippon eens op een paar stukken staal gezet.
No 1 is een stuk staal geroest onbewerkt
No 2 stuk staal geborsteld
No 3 nieuw stuk staal onbehandeld
No4 druppeltest zien hoelang het duurt voordat de druppel opgedroogd is tot nu toe nog steeds zacht met het doel om het aan de binnenlkant van de balken en dorpels etc te gebruiken.

De grome primer is te verdunnen de droogtijd tussen de lagen is 16 uur t.o.v. Owatrol 24 uur.

Voor wat ik kan zien de primer sluit de roest op maar in hoeverre de roestbestrijder z'n werk doet?

De epoxyprimers is gewoon niets sommige wrijf je er gewoon af.
Ik heb ze maar gebruikt voor de oprit van mijn auto.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2019 23:45 #183609 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Om jullie een beetje op de hoogte te houden DHL is een onderzoek gestart wat 4 to 8 weken kan duren, dus ik kan wel heel kalm aan doen met het schoonmaken en lassen.
Zodra de auto ontdaan is van de tectiel ga ik posten.
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat er een Ebay bestellingverloren is gegaan? wat is de ervaring hiermee?

m.vr.gr.

Joahn Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2019 07:19 #183610 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic epoxy coating
Hallo Johan
Ik heb rx10 onder mijn ama.'66 en bevalt goed. Is gewoon te krijgen in NL. Ed van der Zee heeft hier ook veel ervaring mee. Mocht je in de regio Arnhem zijn/wonen kun je ook vragen bij Retro Rides die hier ook veel ervaring mee heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2019 10:54 #183612 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Beste Gerie, ik woon op de Filippijnen dus dat is nu niet om de deur.
De Owatrol CIP is geschikt voor tropische omstandigheden, dus vandaar mijn keuze op Owatrol CIP.
Daar waar ik woon Bais City loopt de temperatuur elke dag op tot even boven de 40gr het is nu zomer hier.
In het noorden is de temperatuur al een keer 57,6 gr geweest, dus je kunt wel nagaan ik heb niets aan olien of vetten, loopt er zo weer uit.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2019 13:34 #184283 door Dick Klompsma
Beantwoord door Dick Klompsma in topic epoxy coating
Ik heb en artikel uit een duits oldtimer blad beschikbaar die en test laat zien over heel veel artikelen voor roest preventie. Dit gaat wel niet over epoxy coating maar wel over heel veel interessante producten.....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2019 01:06 #184302 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic epoxy coating
Wat mij opvalt dat Owatrol CIP zomaar half in staat en de 3M producten die ik hier ga gebruiken er helemaal niet in staan.
Owatrol CIP staat over het algemeen goed aan geschreven.
Er is over deze producten al zoveel geschreven dat je soms niet meer weet wat je moet geloven.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.