- Berichten: 113
inlassen binnenscherm amazon
- Pieter
- Offline
- Expert lid
Ik heb de onderdelen via de shop gehaald en daar zit een randje aan het reparatiedeel.
Dus voordat ik de slijptol erin zet, wil ik graag weten wat de ervaringen zijn. En vooral wat ik niet moet doen
Via zijn blog heb ik begrepen dat Lars de auto pas heeft gemaakt aan het reparatiedeel: www.oudevolvo.nl/blog/2016/10/14/binnens...echtsvoor-vervangen/
Maar ik me voorstellen dat het ook handig is om een stuk van de lip eraf te slijpen. zodat je nog net een omgezet randje hebt.
Hier staat nog een aanpak, maar kan niet duidelijk zien waar de slijptol ingezet is..
www.veterancar.nl/vervangen_voorschermenAz.htm
Deze kwam ik nog tegen uit een oud draadje:
Maar ik neem aan dat dit nog helemaal afgelast moet worden? Of laten jullie ook naadjes tussen de lassen?
Ben benieuwd!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter (V44 regio zuid-west)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 167
De verslagen(die je gevonden hebt) ik vind deze heel goed
Het enige wat ik je kan adviseren is slijp het niet direct....op maat,
slijp het eerst grof weg, pas het meerede malen, en maak het mooi op maat(de lasnaden tegen elkaar en niet over elkaar) het kost veel tijd, om het mooi op maat te maken, ikzelf heb er veel ervaring mee
Groet Peter
Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Daarnaast is het erg belangrijk om de hoogte van de spatborden en de nieuw te monteren delen heel goed in de gaten te houden. Zet het binnenscherm op een paar plekjes vast, en plaats daarna het spatbord/motorkap/front weer terug om te kijken of de naden mooi blijven en vooral de hoogtes goed kloppen.
Je ziet regelmatig dat het binnenscherm net iets te laag vast gelast is, waardoor het spatbord ook te laag komt, waardoor de lijn naar de voordeuren en de overgang naar de motorkap niet meer mooi klopt.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Ik probeer de tang altijd zoveel mogelijk te ontzien en gebruik hem alleen daar waar het niet anders kan.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Wat je al gedaan hebt is prima, om het oude scherm te gebruiken om de gaten af te tekenen voor de montage openingen.
Ik laat altijd de lasnaad doorlassen en slijp dan netjes af en gebruik nadenkit om de laatste oneffenheden weg te werken, is het mooiste als je niet kunt zien dat er gelast is
Moet goed komen !!
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Zoals reeds opgemerkt is een verzetje niet aan te raden ivm dubbele plaat en dus grotere kans op roestvorming.
Soms kan net iets steun wel fijn zijn.
Wat ik leerde bij de restauratiecursus van Jacco van der wel wat het dan handig kan zijn om een heel klein randje van iets van 1 mm overlap te gebruiken.
Die ene mm dubbele plaat zal dan namelijk wel wegsmelten in je lasbad.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.