- Berichten: 2280
Verzinken
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-11-2017 16:18 - 17-11-2017 16:19 #173331
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Verzinken
Ik ben een jaren 70 kind en in die tijd had mijn opa een Renault 6 van het eerste type dus jaren 60. En een keer dat we langs kwamen had hij de R6 vanachter opgekrikt en de achter wielen waren eraf. Hij was met een slang en trechter oude olie in de dorpel aan het gieten. Van te voren alle afwater gaten dicht gemaakt met een of ander iets en gieten maar. Zo ging de andere dorpel ook. Eenmaal op de grond karton eronder met bakjes om de olie weer op te vangen. Een R6 zonder verrotte dorpels. En de rest werd in de blanke ml gespoten. De portieren deed ie op dezelfde manier
Laatst bewerkt 17-11-2017 16:19 door René Minnebo (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
17-11-2017 23:51 #173341
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Verzinken
Dus conclusie goedkoop was duurkoop in die tijd.
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-11-2017 12:45 - 18-11-2017 12:46 #173343
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Verzinken
Er is ook door Volvo in de jaren 80 een tijdje staal gebruikt dat veel minder was, men heeft gefluisterd dat het gerecycled staal uit Rusland was..ik heb eens een 245 gehad die op de vreemdste plekken gaten liet vallen..
Het staal van de Amazon en de eerste 140's is aantoonbaar beter dan bij de latere auto's. (Ik heb ervaring met twee pré 1969 140's, drie post-1971 140's en drie Amazons...daarna veel 245's, 3 stuks 940's . Die laatste roesten weer bijna niet! (De 780 wél op de raarste plaatsen, maar die is italiaans?)
Het staal van de Amazon en de eerste 140's is aantoonbaar beter dan bij de latere auto's. (Ik heb ervaring met twee pré 1969 140's, drie post-1971 140's en drie Amazons...daarna veel 245's, 3 stuks 940's . Die laatste roesten weer bijna niet! (De 780 wél op de raarste plaatsen, maar die is italiaans?)
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 18-11-2017 12:46 door Tom Steverink.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.