Amazon plaatwerk tips gevraagd

Lees meer
11-08-2017 10:29 - 11-08-2017 10:30 #171133 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
wederom bedankt voor de reacties, altijd fijn om foto's te zien van andere projecten.

Het is precies wat Ed zegt: meestal is al het metaal schoon/kaal en tijdens een grote restauratie.
Dan is het proces wel redelijk inzichtelijk, maar ik ben voorlopig niet van plan voor een totale restauratie te gaan.

Helaas is in die video die ook net niet het stukje te zien van de voorste koker tegen de bodemplaat.. hoe dat afgedekt is.
Ik zie dat er nog een andere foto is (van volvo-klassiekers.nl) waar je een stukje plaat op de koker ziet zitten. Neem aan dat de boosdoener is voor het doorroesten op die plek?


Zijn er nog tips om dat stukje aan te pakken en te verbeteren? Kan het in het volvo 'bodywork' plaatje niet vinden helaas.
Dus dan maar een stukje plaat van 1mm erop?
Vind dit zelf een hele sjieke oplossing, maar is lastig te bevestigen met de motor erin!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2017 11:11 #171135 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
Afdekplaatje toch gevonden in de documentatie: plaatje met een omgezet hoekje, van onbepaalde lengte....
Onderdeel nr 653753 - helaas niets van te vinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2017 14:12 #171140 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
Netjes dat stukje, maakt het ook steviger, denk aan afwatering/beluchting en las het niet helemaal dicht.
Dan kun je ook de binnenkant antiroest behandelen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2017 21:07 #171141 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd

Pieter van Rijen schreef : En Lars ook enorm bedankt, heb al veel plezier gehad van je blog en uitgebreide verslaglegging. Super dat je de moeite daarvoor neemt!
Tof om te horen, graag gedaan!

Pieter van Rijen schreef : Wel ben ik nog benieuwd hoe je deze balkjes aan de binnenzijde hebt beschermt.. ook met RX5 of iets anders?

Destijds was ik van de RX5 en RX7, tegenwoordig gebruik ik indien nodig Rustox (laatste restjes roest insealen en stoppen), dan daarop en op blak metaal Zinc Coat (tot op zekere hoogte bestand tegen lastemperaturen) en nadien volzetten met vet.

Pieter van Rijen schreef : - iemand een goed adres voor plaatwerk (omgeving Breda-Rotterdam)? Ook zincor etc. moet ik nog kopen
- welke dikte is koker en hoort er een afdekplaatje bovenop of alleen de bodemplaat met proplassen?

Zincor haal ik wel eens bij Vocor www.tools.vocor.nl/index.php?action=sear...ng=nl&srchval=zincor
De koker is 2 mm dik.
De bodemplaat is de afdekking van de kokerbalk, maar de vloer loopt op een gegeven moment omhoog. Verder naar voren zit er dus gewoon een dekseltje op.
Dus eerst zo'n dekseltje maken en dan de vloer erin.
Zie ook mijn blogpost Vervolg laswerk linksvoor combi voor hoe ik het heb gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2017 08:56 - 30-10-2017 08:59 #172873 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
Inmidels ben ik weer wat verder met de voorbereiding, echter kom ik erachter dat er redelijk veel gerommeld is.
Dus mijn voornaamste aandachtspunten zijn de A stijl en de aansluiting van het binnenscherm,
Tevens ook de voorkant van het binnenscherm en de voorkant.
Mijn grille deel is nu namelijk eraan gezet met boutjes. Maar ik hoorde van de week dat dat oorspronkelijk gelast is.
Dus ik ben op zoek naar foto's van een originele situatie. (Net zoals Lars in de post: www.oudevolvo.nl/blog/2014/04/18/nieuw-b...oorkant-volvo-123gt/) Helaas werkt de link naar de foto's niet meer...

Voor het halloween schrik effect even nog wat foto's van de huidige situatie! ;)


Mijn vragen:
- zijn er maten beschikbaar, waar wat zit?
- zijn er foto's te vinden van de originele situatie?

Nog een vraag, niet plaatwerk gerelateerd:
- hoe om te gaan met een losse moer in de koker, voor bevestiging van bumpersteun? Moer is blijkbaar los gegaan.. dus nu zeer lastig om bumper te demonteren.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
30-10-2017 18:39 - 30-10-2017 18:51 #172883 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
Pieter' als je wil kan je bij mij een kale originele ama komen bekijken en opmeten. Wat betreft de moer zul je de balk moeten openslijpen.

Ge. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2017 15:36 #172902 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
hallo Cor, dat is aardig! Waar woon je in het land?

En is het voor jou heel veel moeite om een paar foto's te maken?
Dan bij voorkeur van dezelfde plekken die ik heb gemaakt.
- van het binnenscherm en A stijl, eventueel ook nog onderzijde A stijl en plaatwerk
- van voorzijde binnenscherm, met aansluiting van stuk waar grille aan vast komt te zitten.

Hoop dat het lukt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2017 15:41 #172903 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
Om hem te kunnen 3D tekenen heb ik wel eens het een en ander opgemeten.

Is dat wat je bedoelt?

Overigens zag ik dat de overgang van A-stijl naar A-paneel bij jou nog origineel is. Het lijkt vooral je binnenscherm te zijn.
Daarvoor zou ik je aanraden om niet uit te gaan van (andermans) maten, maar gewoon opbouwen met je eigen deuren, front, motorkap en scherm en zo de juiste positie van het binnenscherm bepalen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
02-11-2017 11:12 #172961 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
Pieter, in mijn profiel staat mijn woonplaats en mailadres. Elke dag kan, m.u.v. zondag en maandag.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2017 14:28 - 02-11-2017 14:29 #172967 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Amazon plaatwerk tips gevraagd
dankjewel heren!
en Lars: Ik ga er naast de auto naar kijken & meten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.