autohoes of geen autohoes, that is the question

Lees meer
20-07-2017 20:12 #170634 door Robin Hoed (GAST)
Beantwoord door Robin Hoed (GAST) in topic autohoes of geen autohoes, that is the question

Adriaan Nagel schreef : Een auto die goed in de was staat en voorzien is van een goede anti-roestbescherming (fluid film) kan heel goed tegen stof (watvoor vuil zou er op kunnen komen?)


Anti roestbescherming en goede was laag heeft de auto nog niet, maar goed wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Maar goed, zijkant van de garage zijn open, dus ventilatie genoeg :-)
Zijn vaste plekken, dus wil er 1 beetje in het midden weg van de opening.

dus zal inderdaad wat ronddwarrelend vuil zijn, meer niet. Maar goed zie wel vaker auto's staan in garages die er toch niet al te fris uitzien.
Ga volgende week kijken, dan kan ik een beter beeld krijgen door de auto's die er reeds staan.

Denk dat een hoeslaken inderdaad een slim idee is. Bedankt voor de tips !





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2017 20:51 #170635 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Ik zal niet zeggen dat dit de perfecte plek is maar vele zouden een moord doen als je hier je auto een tijdje aan stallen. Waait lekker door en toch beschut tegen de regen en sneeuw. Mijn Opel Admiral heeft zo 12 jaar gestaan voordat ik hem kocht en dat heeft geresulteerd in een 90% roestvrije auto. Laat je de motor ook nog bij tijd en wijle draaien en rij je nog een paar rondjes in de garage om alles een beetje los te houden? Hoe is het met de verzekering, laat je hem nog in de verzekering en is hij getaxeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2017 21:13 #170636 door Robin Hoed (GAST)
Beantwoord door Robin Hoed (GAST) in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Ideale wereld is een eigen garage box, maar die zijn vrij prijzig in Den Haag en omstreken.
Vaak zonder electra en toch 20.000+ of 150 pm. Daar komt nog eens VVE boven op a 15-30 euro.

Alternatief was stallen bij een caravan boer, maar daar heb je als nadeel, van te voren melden brengen / halen.
En in den haag en omstreken vaak 3-5x max per jaar daarna betalen per ophaalmoment (10-20 euro per keer)

Dus dit leek me een goed alternatief. In den haag zijn diverse Q-Park Stallings mogelijkheden voor 55 euro per maand.
Ook in andere steden, dus een moord hoeft men niet te plegen :-)

Auto is nog niet getaxeerd, maar zal rond de 7000 zijn. In de premie voorwaarden gaat het pas vanaf 20.000 over alarmvoorwaarden.
Maar zal nog even nabellen om zeker te zijn.

Denk dat ik inderdaad af en toe de motor ga draaien en remmen indruk etc. Begreep allen beter niet starten, omdat er dan vocht in de uitlaat etc achter blijft.
Dus dan beter een stuk rijden zodat hij goed op temperatuur is en het vocht verdampt (van horen zeggen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2017 21:36 - 20-07-2017 21:48 #170638 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Ik zou hem toch maar laten taxeren en in de verzekering houden. Je weet maar nooit en je bent niet de eerste die gedupeerd is door derde of door een elektrische storing. Vocht in de uitlaat hou je toch wel, dat krijg je niet droog door de motor stationair te laten draaien of door een paar een rondjes in de garage te rijden. Daar moet je toch echt de snelweg voor opzoeken. Maar zo stil te laten staan is volgens mij ook niet goed. Maar de meningen zijn daarover verdeeld, de 1 zegt niet stationair laten draaien en de ander zegt wel doen want dan blijft er tenminste overal olie zitten. Wat wel zo is, is dat de olie ligtbruin van kleur wordt door vocht (mayonaise)als je de motor een lange tijd niet goed warm lat draaien. Dat zie je als je de olie vuldop eraf haalt na een lange periode van stilstand of dat ook in je oliepan komt te zitten weet ik niet. Ik laat bij mijn 245 de motor altijd even draaien als ik bij mijn werkplaats ben, of dat goed is, wie zal het zeggen. Ik ververs wel de olie vaker ook al rij ik er geen km mee. Maar ik heb zoiets van als je het niet doet gaan de zaken gewoon op een gegeven moment vast zitten en dan heb je er alleen maar meer werk aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
20-07-2017 21:45 #170639 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Hoi Robin,
een goed alternatief om je auto te stallen; ik heb dit al vaker gezien maar bespeur bij mezelf de neiging om onder de afscherming te kijken wat voor moois er onder staat......en ik zal niet de enige zijn. Misschien beter niet afdekken? Met Rene ben ik het eens, gewoon met een droge dag even naar buiten en lekker warm laten worden; lange stilstand is achteruitgang!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2017 14:38 #170643 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Hi Robin,
Een goed ventilerende binnen hoes is verkrijgbaar bij: www.autohoezenkoning.nl ca € 160,-
Heb hem zelf voor mijn PV, eigenlijk iets aan de ruime kant, past beter op een Amazon, maar ja.
succes fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.