autohoes of geen autohoes, that is the question

Lees meer
18-07-2017 23:23 #170580 door Robin Hoed (GAST)
autohoes of geen autohoes, that is the question is gemaakt door Robin Hoed (GAST)
Totdat ik mijn eigen garage box / opslag heb gevonden, kan ik een vaste plek in een (niet openbare) parkeergarage huren.
Moet nog even gaan kijken, maar er staan meer oldtimers, waarvan sommige met autohoes.

Gezien het feit dat de auto binnen droogstaat, kan de hoes functie hebben tegen stof.
Lees online echter wat tegenstrijdige berichten.

De ene is vol lof over gebruik binnen hoes bij een auto ivm met stof.
De ander is hier op tegen ivm met evt vochtophoging en meer van ramen op een kier, kofferbak open zonder hoes.

Wat is jullie mening hierover, hoes of geen hoes.
En nog eventueel tip voor type/merk hoes ?

Andere stalling tips ook meer dan welkom natuurlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2017 08:02 - 19-07-2017 08:05 #170584 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Voor buiten niet doen. Ook al met ramen op een kier en kofferbak op een kier is toch vragen om problemen. Binnen kan maar mits de werkplaats of garage goed geventileerd is en geen lekkages vertoont. Hou er wel rekening mee dat als je hem binnen onder een hoes doet met de ramen op een kier en ook de kofferbak dat de muizen er ook makkelijker in kunnen. Mogelijk komen ze anders ook binnen maar nu staat de voordeur open als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zou hem alleen voor binnen gebruiken al is het alleen maar tegen de stof en eventuele stoten van spullen tegen je auto. Hij is toch iets beschermd dan.

Het is dat mijn opel op de brug staat, maar dan had ik je foto's kunnen laten zien wat vocht doet met je motorruimte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2017 17:43 #170597 door Robin Hoed (GAST)
Beantwoord door Robin Hoed (GAST) in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Super, bedankt voor de tips.

Ging over opslag binnen. Ik denk dat hij in de "donkere maanden" binnen zal blijven staan niet vaak gebruikt worden.

Voorlopig dus in een grote garage met meerdere auto's (niet openbaar). Dus zal inderdaad meer voor stof / vuil zijn.
Maar goed vandaar even deze post, als zo doek meer schade doet dan stof / vuil is de keuze snel gemaakt.

Dus bedankt voor de tip, als ik een hoes overweeg in ieder geval "ademend"

Iemand ervaringen / tip ?
Wat ik zo snel zag is de prijs range behoorlijk divers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2017 18:06 #170598 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Ik zou in dat geval gaan voor een autopyjama. Zo'n superdunne stoffen / katoenen hoes die puur stof en vuil tegenhoud.
Dan is er nog steeds bijna gewone ventilatie.
Autohoezen die waterafstotend zijn zou ik niet nemen, ook al staat er ademend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2017 20:11 #170600 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
De wat duurdere binnen hoezen hebben een zachte laag aan de binnenkant. Waardoor krassen worden voorkomen. Zaak is wel voordat je de hoes eromheen doet kijkt of er geen zandkorrels op het plaatwerk liggen. Het gaat misschien een beetje ver maar een auto van te voren goed poetsen kan al een hoop stof wat blijft kleven schelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2017 20:24 #170602 door Robin Hoed (GAST)
Beantwoord door Robin Hoed (GAST) in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Bedankt voor de tips !

De eerste kwam gelijk uit op 249,-
www.autopyjama.com/autopyjama-carcover/

Dus goedkoop zal het niet worden vrees ik.
Maar goed lakschade ook niet natuurlijk

ik ga eens wat onderzoek doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2017 20:42 #170605 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Kijk als je 6K uitgeeft aan spuitwerk wil je graag dat ie goed beschermd in de stalling staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2017 22:03 #170608 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Je zou even naar een winkel moeten gaan om de stof te voelen, maar wellicht is zoiets als deze van 40 euro (weet niet of de maat klopt) wel wat.
www.autoshopdirect.nl/dakhoes-type-premi...or-use-xx-large.html
Enige puntje is dat in de omschrijving staat "van ademend lichtgewicht elastisch katoen"
En in de specificaties "Materiaal: Nylon"
Dus waar hij nou van gemaakt is??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2017 01:57 #170618 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Gewoon een dekbedlaken doet al een hoop en dan na de winter de auto wassen en voor de stalling goed in de was zetten turtle wax.
Laken met stiekjes aan de bumper vastmaken.
Het meeste stof komt op het dak motorkap en kofferdeksel dus al je dat goed afdekt zit je al goed.
Je kunt ook meerdere lakens aan elkaar laten maken (moeder de vrouw).
Je gaat zelf ook niet onder een hard laken liggen dus lakens is een goed middel voor het afdekken.
En de stalling de lakens wassen en in een droogtrommel drogen buiten drogen worden ze hard.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2017 13:36 #170629 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic autohoes of geen autohoes, that is the question
Een auto die goed in de was staat en voorzien is van een goede anti-roestbescherming (fluid film) kan heel goed tegen stof (watvoor vuil zou er op kunnen komen?)
Een hoes voegt daar niet zoveel aan toe. Schoon en goed beschermd in een goed geventileerde stalling is voldoende.
Wanneer er nogal wat vuil ronddwarrelt, kan een zacht hoeslaken zoals Johan bedoelt je helpen.

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.