Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-05-2017 13:36 #169262
door Jean-Paul Meijer
Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht is gemaakt door Jean-Paul Meijer
Ik heb onlangs een rechter zijspiegel (passagierskant) laten plaatsen met artikelcode 1213604, maar hoe ik de spiegel ook stel, ik krijg er geen goed zicht op. Spiegel zit op dezelfde hoogte als de linkerzijde en als ik op de passagiers stoel zit heb ik op links prima zicht. Enig idee hoe dit kan? Heb ik niet de goede spiegel? Misschien iets met de boling van de spiegel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-05-2017 14:05 #169264
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
De stel mogelijkheid is gewoon te beperkt. Met de dremel ruimte maken zodat je de spiegel meer ruimte geeft om hem te verdraaien. Maar dan nog is het behelpen.
- Bernie van Eerden
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-05-2017 14:29 #169265
door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
Ik heb hetzelfde probleem. Ook na wat bijslijpen blijft het zicht beperkt. Mijn spiegel vergroot, dat vergroot het probleem:) Volgens mij zijn er ook spiegels die niet of minder vergroten. Ik merk wat dat betreft een duidelijk verschil met mijn linkerspiegel.
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-05-2017 16:32 #169271
door Jean-Paul Meijer
Beantwoord door Jean-Paul Meijer in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
Ik heb inderdaad het idee dat de nieuwe rechter spiegel vergroot. Links niet echter. Heeft het zien de spiegels om te wisselen?
- Bernie van Eerden
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-05-2017 20:31 #169273
door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
Wisselen lijkt me geen goed idee. Links zie je ook al niet heel veel en als dat nog minder wordt, wordt inhalen erg opletten geblazen!
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-05-2017 00:51 #169276
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
Het vergroten zit in het glas lijkt me, wisselen moet je willen/ aan wennen? Dan, ik lees wel wat over een dremel.. Ik heb het glas er voorzichtig uitgehaald, de centrale bout los en het gat ovaal gevijld. Paar keer passen zodat je net wel binnen het kommetje blijft( zodat je niet van voren in de spiegel kijkt, langs de bout). Het is niet ideaal, maar werkt prima.
Hans
Hans
- Adriaan Nagel
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-05-2017 16:41 - 27-05-2017 16:43 #169282
door Adriaan Nagel
122S
C70 Cabrio Soft
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
Ik had hetzelfde en heb het met een blokje hout opgelost. Taps laten toeloopen en in de kleur van de auto, staat netjes en nu gaat het prima!
122S
C70 Cabrio Soft
Laatst bewerkt 27-05-2017 16:43 door Adriaan Nagel. Reden: maakt het duidelijker
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-06-2017 18:56 #169397
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
Er is ook een serie geweest met een kunststof ring tussen spiegel en houder. Hierdoor wordt de verstel mogelijkheid groter.
Helaas ben ik die een keer verloren tijdens het monteren van verlengarmpjes die ik gebruikte bij het trekken van mijn SMV.
Ik heb er toen een klepsteelrubbertje tussen gedaan en dat gaf net genoeg ruimte.
Bij mijn 145 zit de rechterspiegel een stuk verder naar voor dan de rechter en dat geeft geen problemen.
Helaas ben ik die een keer verloren tijdens het monteren van verlengarmpjes die ik gebruikte bij het trekken van mijn SMV.
Ik heb er toen een klepsteelrubbertje tussen gedaan en dat gaf net genoeg ruimte.
Bij mijn 145 zit de rechterspiegel een stuk verder naar voor dan de rechter en dat geeft geen problemen.
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-06-2017 19:34 #169399
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zicht
Men wil tegenwoordig steeds de spiegels symmetrisch plaatsen, waardoor het probleem hoofdzakelijk ontstaat. Zoals Ruud hiervoor al schreef kan men de spiegel links en rechts niet op dezelfde plek plaatsen. Of zoals bij mijn 145, daarop zijn twee verschillende (origineel Volvo) spiegeltypes gemonteerd, bij de een zit het spiegelblad tov de voet meer naar voren dan bij de ander. De voeten zijn daarbij ook verschillend, maar de positie op de deur kan hetzelfde gekozen worden. Ik geloof niet dat dit verschil al iemand zomaar opgevallen is.
groeten,
Rudi
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Derk Idsardi
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-06-2017 20:29 #169606
door Derk Idsardi
Beantwoord door Derk Idsardi in topic Amazon - Zijspiegel rechts geen zic
Herkenbaar probleem.
Dit zijn de spiegels die vkv verkoopt. Ze zien er leuk uit, hoewel het chroom op de pootjes niet je van het is.
Het kunststof deeltje tussen de spiegel en de voet belemmert hier juist de verstelbaarheid. Ook de linker spiegel krijg ik met moeite goed.
Wat help is het kunststof tussen stukje aan 1 kan scheef af te slijpen/snijden. Zo krijg je een ruimere verstelbaarheid.
Blijft het probleem dat ze vergroten. Het is net of je in je auto rijdt met je leesbril op....
Dit zijn de spiegels die vkv verkoopt. Ze zien er leuk uit, hoewel het chroom op de pootjes niet je van het is.
Het kunststof deeltje tussen de spiegel en de voet belemmert hier juist de verstelbaarheid. Ook de linker spiegel krijg ik met moeite goed.
Wat help is het kunststof tussen stukje aan 1 kan scheef af te slijpen/snijden. Zo krijg je een ruimere verstelbaarheid.
Blijft het probleem dat ze vergroten. Het is net of je in je auto rijdt met je leesbril op....