monteren voorspatborden en neus Amazon

Lees meer
23-04-2017 21:09 #168480 door O.C.J.M. Baijer
monteren voorspatborden en neus Amazon is gemaakt door O.C.J.M. Baijer
Na enige jaren op zolder te hebben gelegen wil ik de neus en de spatborden voor monteren. Als ik alles apart monteer gaat het goed en past het netjes. Maar als ik eerst de neus monteer en dan de spatborden krijg ik dit niet lekker passend op elkaar. Er ontstaat vooraan een kier van bijna een centimeter tussen rand/bovenkant van het binnenschermgedeelte waarop de spatborden worden vastgeschroefd. als ik eerst de spatborden monteer en dan de neus krijg ik hetzelfde....
Vreemd genoeg past het voorop, daar waar de spatborden aan de neus vastzitten wel weer netjes.
Het linkerspatbord is van een andere Amazon, het rechterspatbord en de neus zijn origineel. Ik kan me niet voorstellen dat die spleet van een centimeter zo heeft gezeten. Ik zal vast een denkfout of een verkeerde montage werkwijze aanhouden, maar ik kom er niet uit.
Wie kan me hierbij helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2017 22:53 - 30-04-2017 21:33 #168629 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
kijk eens in dit draadje :

Lars Rengersen schreef : In de categorie: "Hoe zouden jullie dit oplossen?" een vraagje. De uitlijning wil nog niet helemaal lekker vlotten.
Ik heb het linker binnenscherm qua positie nu goed staan en de klep valt best mooi dicht, maar de kieren links en recht vooraan verschillen nog teveel.






Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2017 09:51 #168632 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
Wat ik doe is eerst alles losjes erop zetten, de meeste verstelmogelijkheid heb je met het front.
dan gebruik ik houten spatels, de dikte van de ruimte gemeten bij een Amazon die netjes is.
Wat de meeste problemen geeft zijn nieuw ingelaste binnenschermranden, soms is hier een meetfout gemaakt en zal je die moeten corrigeren.
Als alles goed is, teken ik het met waterafwasbare stift af, dan met kit plaatsen en afmonteren.

Overigens die spatels komen ook bij het afhangen van de portieren goed van pas, die hangen vaak te ver naar beneden, goed oplijnen kan je met de sierlijsten gemonteerd.




Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2017 21:41 #168642 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
Bij mij zat de oorzaak (zoals Ed ook al aangeeft) in de uitlijning van de binnenschermen.
Zie blogpost Voorscherm rechts passend gemaakt voor deze stap in woord en beeld.

Zijn bij jou de binnenschermen (sinds de keer dat het nog wel paste) vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2017 22:05 #168644 door O.C.J.M. Baijer
Beantwoord door O.C.J.M. Baijer in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
Aan de binnenschermen heb ik niets gelast, maar wel aan de zijspatborden...daar waar de koplampen zitten heb ik bij beide moeten lassen en een deel waarmee de sparborden aan de binnenschermen vastzitten. Ook heb ik de gaten waar de chromen sierrand vast zit dichtgelast. Zou het kunnen dat door de warmte van het lassen de spatborden vervormen?
Ik heb van links en rechts een foto gemaakt. Gek genoeg lijkt het wel of het binnenscherm een centimeter lager is geworden?



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2017 23:25 #168647 door 14851-dummy
Beantwoord door 14851-dummy in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
Ik had het zelfde probleem. Alles leek te kloppen, waterpas etc.
De oplossing heeft mij 50 eurocent gekost....
Het bovenste scharnier (gereviseerd exemplaar Dries) heb ik met een 50-cent muntstuk wat naar buiten gewerkt, gewoon er achter monteren, daardoor kun je het spatbord wat verder naar achter/buiten schuiven en bij mij verdween de naad. Het front is gemakkelijk naar achter te duwen, daarna motorkap stellen.

Of het bij jou werkt weet ik niet maar "anders" denken helpt vaak. :silly:

groet Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2017 13:57 #168657 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
De lip bij het front ( van het spatbord) kun je prima met een nylon hamer iets bij kloppen. De binnenrand waar het spatbord mee aan het binnenscherm zit kun je ook best wel ( voorzichtig, met je handen, niet met een hamer oid ) iets vervormen.
Vorig jaar had ik een voorschade en het " nieuwe" scherm zat voor 1 cm te laag en achter 1 cm te hoog. Na de eerste schrik en inderdaad- anders- denken was het eigenlijk zo gepiept en zit het nu perfect.

Ik denk dat ze vroeger in de fabriek ook wel eens iets moesten helpen om alles netjes pas te krijgen.
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2017 14:41 #168658 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
Hoe zijn de naden tussen vooscherm en motorkap?
En liggen voorscherm en motorkap even hoog?
Indien een nette naad en even hoog volstaat inderdaad gewoon het blik van het scherm beter aan laten sluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2017 22:26 #168661 door O.C.J.M. Baijer
Beantwoord door O.C.J.M. Baijer in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
als je met voorscherm de zijspatborden bedoeld dan liggen die op gelijke hoogte in vergelijking met de motorkap. Maar die is ook los geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2017 10:30 #168663 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic monteren voorspatborden en neus Amazon
Als alle lijnen van de voorspatborden en de motorkap verder naar wens zijn, dan zou ik het probleem heel lokaal oplossen. Eigenlijk is het enige probleem dan dus dat het blik van het voorspatbord niet mooi aanligt op het binnenscherm. Zou het kunnen dat dit voorheen met kit opgevuld heeft gezeten?
Je zou dan je voorscherm wat kunnen inslijpen, het hoekje wat doen zakken en weer dichtlassen.
Zoals gezegd: ik zou dit pas doen als alle naden echt verder goed zijn dus links en rechts naast de motorkap maar ook bij de deur.



Aan de andere kant lijkt met me puur een kwestie van even vlakken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.