Amazon aankopen, roest kokerbalk?
- Gideon Los
- Junior lid
-
verstandig om meer geld te reserveren en amazon's te bekijken in het middenklasse segment. Probeer er een te kopen die qua carrosserie hard, origineel en onverprutst is. Dus niet een met ingelaste wielkastranden(tenzij het goed gebeurt is). De carrosserie is toch het belangrijkste onderdeel van een auto. Andere onderdelen kunnen vaak makkelijker vervangen worden. Motor of interieur is vaak in een middag omgezet. Voor 5000 a 6000 euro hoef je trouwens geen laswerk meer te verwachten. Als je geluk hebt vind je een amazon die geheel klaar is, maar het een en ander hangt ook af van het bouwjaar en de opties die er op zitten.
Als ik zo de foto's bekijk van je amazon , dan zit er aardig wat werk aan en dat doe je niet even op straat. Ik hoef het in ieder geval niet te proberen hier in de straat...
Succes met je keuze.
Gr. Gideon
P1800S, P1800ES, Matra Murena
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Nog bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat je voor 5000~6000 euro toch wel een goede auto zou moeten kunnen vinden. De auto uit de topic start is nog steeds te koop en dat zal een goede reden hebben!
Inmiddels heb ik er twee op het oog.
Een rode uit 1965 met 68.000 op de teller en een groene uit 1969 met 80.000 op de teller.
Als ik op kleur kies zou ik toch wel voor rood gaan. Echter is 4 jaar jonger P130S ook ontzettend aantrekkelijk. Al mist die laatste de chroom strips aan de zijkant. Zal de eigenaar die dan verwijderd hebben? Dat is toch niet standaard?
Ik vind de keuze toch wel weer ontzettend moeilijk! :oops:
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Groet, Hans
"Los" schreef:
Al mist die laatste de chroom strips aan de zijkant. Zal de eigenaar die dan verwijderd hebben? Dat is toch niet standaard?
Los,
Tegen het eind van de jaren 60 heeft Volvo de Favoriet versie uitgebracht. Deze mist in ieder geval de sierrand in de voorruit, of daar ook de strippen langs de spatborden en deuren weg vielen weet ik even niet. Als deze wagen ooit sierstrippen had is dat waarschijnlijk het makkelijkst te zien in de kofferbak. Aan de binnenkant van de achterspatborden moet je dan vrij makkelijk de dicht gemaakte gaten er voor zien.
Veel succes met de keuze.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Dick . Peters (GAST)
- Senior lid
-
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
"Los" schreef:
Een rode uit 1965 met 68.000 op de teller en een groene uit 1969 met 80.000 op de teller.
:
Hallo Los,
De stand op de teller zegt op zich niet veel, als de wagen over de 100k gaat dat gaat de teller namelijk weer op "nul" Het is dus beter om naar de staat van de wagen te kijken, maar als ik je topic zo lees dan doe je dat al.
Het voordeel van de 69er is dat hij het gescheiden remsysteem heeft, daarnaast zal er de B20 in liggen en heeft hij een mechanische koppeling. De strippen op de zijkant horen er wel op te zitten, mogelijk zijn die door een vorige eigenaar verwijderd. De 69er heeft geen strip op de motorkap, dat is wel kenmerkend voor dit bouwjaar.
Heel veel succes met de aankoop.
Groeten, Rob
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Ik ben al zo lang aan het kijken dat ik daar wel een beetje bang voor ben :lol:"Hans Latenstein" schreef:
Heb je foto's voor ons, of wellicht de advertenties, dat kijkt wat makkelijker mee voor ons! Of ben je bang dat we er met "jouw" auto's vandoor gaan?
Vandaag bij twee auto's gekeken: B18 motor/121 uit 1962 en 1964. Motorisch zag het er prima uit. Ze draaiden ook prima. Beide nieuwe uitlaat.
Wel wat (klein?) werk.. stoelen niet meer netjes. Hier en daar wat rot rond de bekende plekken.
Auto 1:
Een koker was slecht bij de uitlaat. Daar zal je denk ik een stuk van 40cm moeten vervangen.
Daarnaast begint het lak aan de zijkant wat slechter te worden.
Kofferbak klep zal opnieuw gespoten moeten worden. Bij deze auto hebben ze in de kofferbak al een groot deel van het plaat vervangen.
Auto 2:
Uitgevoerd met originele radio, stoffen bekleding maar nog wel in orde. Loopt prachtig maar wel licht vettig op de motor.
Op de plaats van het reservewiel is hij op twee plaatsen doorgeroest. Is alleen plaatwerk. Twee stukken balk zijn aangepakt en flink in de tectyl gezet. Hoe schatten jullie dat in?
Beide auto's zijn geïmporteerd uit zweden en moeten door de RDW heen.
De vraagprijs voor elk is 6000 euro.
Ik heb er een stukje in gereden en dat voelt toch wel erg goed
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Auto 1 is dure reparatie waar ook spuitwerk bij komt kijken.
Auto 2 lijkt 2 slecht opgelapte balkjes te hebben dat is beter te overzien.
Voor 6k zou ik ze beiden laten staan eigenlijk.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Maandag naar nog twee andere auto's kijken. Zelfde prijs, volgens verkoper geen roest.
De getoonde plekken kunnen het topje van de ijsberg zijn.
Hoe zijn de A-panelen bijvoorbeeld? En de wielranden?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )