Dwarsdoorsneden amazon carrosserie

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-04-2016 21:39 #159626 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Ha Arco en alle anderen die in de gelegenheid zijn, (om doorsneden te posten)

Voel jullie vooral niet geremd dit topic aan te vullen, graag zelfs!
Hoe meer foto's hoe beter toch?

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2017 17:12 #169430 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie

Eugen Wulff schreef : Heel mooi! Heb je toevallig ook foto's van de dorpels gemaakt?

Inmiddels iemand wel een foto van een dorpel paraat?
Mijn dank is groot!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2017 11:15 #172512 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Heeft iemand een foto van de aansluiting van A stijl, overgang paravaan en binnenscherm? (amazon)
Ik kom alleen maar reparatie foto's tegen, maar geen originele situatie..
Ben benieuwd hoe het origineel is gelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-11-2018 21:02 #180187 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Een topic over dwarsdoorsneden zou niet compleet zijn zonder een paar plaatjes van een redblock toch.....





Heeft verder natuurlijk weinig met corrosie van doen en is meer "voor de leuk".
Leerzaam puntje is nog wel de zichtbare vervuiling van de koelkanalen, ter plaatse van de aansluiting cilinderkop zat de helft zelfs helemaal dicht gekoekt.

Let dus op met onbedoeld mengen van ouderwetse koelvloeistof met nieuwere types long-life koelvloeistof, dat kan gaan klonteren.
Het eerst zal je dat merken aan verstopping in je kachelradiateurtje, maar de rest knapt er ook niet van op. Ook rondrijden met water ipv koelvloeistof geeft corrosie met dito afzetting in je blok.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2018 23:28 #180195 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Beste Jan, ik rijdt met accuwater (gedistileerd) water in mijn motor, dat gebruik je ook hier om je koelvloeistof aan te lengen.
Geeft betere koeling dan met koelvloeistof alleen de smerende werking van gedistileerd water is minder dus het geeft op den duur schade aan je waterpomp.

m.vr.gr.

Johen Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2018 09:49 - 08-11-2018 09:49 #180201 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Mooie plaatjes, ik laat bij revisie de blokken zowel ultrasoon als in de wasmachine spoelen.... Zijn er nog andere middelen als soda om die koelkanalen beter schoon te krijgen ?.
Zo gek waren ze nog niet bij Volvo, vroeger was het spoelen van het systeem een vast onderdeel van het onderhoudschema, dit is ook goed om dit forum te laten zien dat je nooit zo'n quickstop in je radiator moet doen om lekkage tegen te gaan.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2018 13:25 #180203 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie

Ed van der Zee schreef : Mooie plaatjes, ik laat bij revisie de blokken zowel ultrasoon als in de wasmachine spoelen.... Zijn er nog andere middelen als soda om die koelkanalen beter schoon te krijgen ?.
Zo gek waren ze nog niet bij Volvo, vroeger was het spoelen van het systeem een vast onderdeel van het onderhoudschema, dit is ook goed om dit forum te laten zien dat je nooit zo'n quickstop in je radiator moet doen om lekkage tegen te gaan.


Blok vullen met azijn uit de supermarkt, gewone azijn geen schoonmaak azijn. Je wil niet weten wat een drap er dan uit komt na x weken. Ik heb toen mijn blok ook zo inwendig gereinigd en er zelfs in de zomer een weekje mee rondgereden. Daarna heel veel spoelen met water tot je schoon water ziet. Je zou dan kunnen overwegen om hem weer met water af te laten vullen en dan weer een weekje mee rijden want er zal altijd wel wat achter blijven wat er pas na een tijdje loskomt. Radiateur vervangen voor een standaard rad dus geen tropen rad en nooit geen koel problemen. Dan definitief afvullen met koelvleoistof.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.