Dwarsdoorsneden amazon carrosserie

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
18-02-2015 23:25 #148677 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Gezien alle positieve reacties ga ik lekker door met documenteren van alles wat je normaal nooit ziet.

De volgende foto's zijn geen dwarsdoorsneden maar hebben wel dezelfde strekking/informatieve waarde hoop ik.

Terwijl ik met het opknappen bezig ben van carrosseriedelen gaat er dan zo mijn hoofd "hoe zou het er van binnen uit zien en lopen de holtes van de raamstijlen door? "
Dat is natuurlijk wel handig om te weten i.v.m. antieroestbehandeling.
Stel dat de bovenste/liggende raamstijlen niet bereikbaar zouden zijn vanuit de staande stijlen dan zou ik toch wat anders moeten verzinnen......
Maar de camera van de zaak biedt uitkomst, het is zo'n cameraatje van 6mm op een flexibel stuk van een cm of 80.
Met het ene opzetstuk kan je recht-vooruit kijken, met de andere haaks t.o.v. het flexibele stuk.

Ik stak de camera van binnen uit omhoog (rode pijl) en had dan een kijkrichting haaks op de rode pijl, ( de blauwe pijl dus).


Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:




Het ene stuk ziet er wat frisser uit dan het andere..



Bijlage:




Bijlage:



Deze foto's kijken niet in de richting van de blauwe pijl maar tonen de verstek-las dus waar de stijlen aan elkaar zijn gelast.
Dat is perfekt gedaan, je ziet de doorlassing in de vorm van een lasrupsje VOLVO FOR LIVE :-)



Bijlage:




Bijlage:



En dit beeld kan je zien vanuit de binnenzijde v.d. deur, kijkend richting de raamstijl (gele pijl)


Bijlage:




Bijlage:




Op de foto hierboven zie je de blauwe verkleuring als gevolg van het lassen van de inscheuringen van de raamstijlen.
De foto hieronder laat zo'n las van de buitenzijde zien;



Bijlage:




Conclusie, je kunt dus met een flexibele spuitmond vanuit de verticale stijlen óók de horizontale stijlen bereiken met anti-roest-middel.

(natuurlijk kan dat bij voorportieren zo wie zo omdat die uit 2 profielen bestaan i.p.v. 3 zoals de combi-achterdeur)

Ik geef toe dat de foto-kwaliteit van dit type camera niet heel hoog is maar met een beetje fantasie zie je (net als bij een echo van een baby) best een beetje wat de bedoeling is.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2015 23:42 #148678 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Zou er ooit eerder iemand op het idee zijn gekomen om in de horizontale raamstijl van een Amazon naar binnen te kijken, laat staan daar foto's te maken? :o Ik betwijfel het. Unieke foto's weer dus, om niet te zeggen spectaculair!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-02-2015 18:50 #148698 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Haha, bedankt Gert :-) een beetje gek ben ik ook wel maar ze vinden nog steeds dat ik wel los rond mag lopen.

Ik realiseerde mij dat ik de voorraamsponning wel al uitgeslepen maar nog niet gefotografeerd had.
Bij deze dus de doorsnedefoto van de bovenste voorruitsponning/dak.

Bijlage:


Bijlage:


Met paint heb ik er nog wat verduidelijking in aangebracht wat wat is.
Verder kan ik melden dat als je de zonnekleppen verwijderd je heel makkelijk met een flexibele spuitmond in de holle ruimte komt.
De ruimte loopt in hetzelfde profiel door van links naar rechts, zonder obstakels 9of het moeten de schroefjes van de binnenspiegel zijn.
In de raamsponning zelf zitten er dus 3 lagen staalplaat op elkaar gepuntlast, terwijl de twee schaaldelen aan de achterzijde 2 lagen vormen die aan elkaar gepuntlast zijn.

Dat was hen weer, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2015 11:43 #148728 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Mooi Jan!

Heb je misschien ook wat fotootjes van hoe de stekelige strips (waar de hemeltje mee vast zit) aan het dak vast zitten?
Ik ben aan het twijfelen of ik het hemeltje los wil halen, of dat ik 'm toch maar laat zitten. Ik heb het gevoel dat als ik hem eenmaal los heb, dat ik het hemeltje er nooit meer strak in krijg.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-02-2015 15:32 #148744 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Hoi Erik,

Bedankt, :) ik heb een paar foto's genomen van een stripje met tanden, (een piranha zou er jalours op zijn).

De hemel zit voor en achter rond een strip gevouwen zonder tanden, langs de zijkanten met de tandenstrips.
Een paar detailfoto's en een foto waarbij ik de strip even globaal op de plek houd waar hij hoort.




Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:


groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Hoogeslag (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-02-2015 16:59 #148754 door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
ik zie die strip van de hemel bekleding weet jij waar de balijnen van de hemel achtervallen hoe die vastzitten ??
gr Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-02-2015 18:43 #148760 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Hallo Hans

Als je met balijnen de stalen ronde stangetjes bedoelt van ongeveer 5mm doorsnede ;die zitten in kunststof busjes in de dakranden gestoken.
Voor verwijderen trek je het stangetje in een boog waardoor deze korter wordt en dan zo uit het kunststof busje getrokken wordt.
Het stangetje zit in een plooi van de hemelstof.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Hoogeslag (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-02-2015 20:51 #148775 door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Ze liggen dus los in de rand van het dak ?? en alleen de achterste zit mel klemmetjes vast ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-02-2015 21:18 #148776 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Heb ik het nu zó slecht geprobeerd uit te leggen? :D
Waar schreef ik;

- " los in de rand van het dak"
- "alleen de achterste zit mel klemmetjes vast"

Kijk anders even onder documentatie bij carrosserie/body, daar staat wel wat tussen.

groet, Jan

PS hier nog wat duidelijke foto's en uitleg;

www.networksvolvoniacs.org/index ... bau_Amazon

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Hoogeslag (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-02-2015 22:11 #148778 door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic Dwarsdoorsneden amazon carrosserie
Bedankt voor de uitleg gr Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.