Bagagerek kofferbak Ja/Nee?

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-12-2014 13:09 #146738 door Peter Rumen
Bagagerek kofferbak Ja/Nee? is gemaakt door Peter Rumen
Hallo P1800 rijders,
Ik vind het wel cool en origineel uitzien om een chromen bagagerek op de kofferbak van mijn P1800S te plaatsen. Oud leren koffertje erop ziet wel leuk uit....maar het zicht in de binnenspiegel zal wel gereduceerd zijn tot 10% schat ik zo. Het heeft natuurlijk voor- en nadelen. Het deksel wordt zwaarder en het scharnier wordt zwaarder belast. Blijft hij in geopende stand nog open staan of knalt het boven op mijn hoofd? Ik heb al een aantal nadelen benoemd maar wie van jullie heeft zo'n rek op zijn P1800 zitten en wil zijn ervaringen delen. Misschien kleven er meer nadelen op dan voordelen...zou zo maar kunnen! Voordat ik een rek aanschaf en vier gaten in mijn kofferdeksel ga boren wil ik zeker zijn van mijn zaak. :oops:

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2014 14:05 #146741 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
bij twijfel niet doen...,

Deksel wordt zwaarder, het is niet aerodynamisch, je hebt geen zicht meer door je achteruitkijkspiegel, voor zo'n rekje moet je gaten boren, zwaardere veren in je kofferdeksel plaatsen....

Maar het staat wel leuk...
Met een busje met gesloten cabine heb je ook gewoon een achteruitkijkspiegel maar geen zicht...

succes met je dilemma

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2014 14:34 #146743 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Ik zou het niet doen, Peter. Zicht achteruit ben je inderdaad kwijt en je stroomlijn is naar de knoppen. Gaten boren zou ik al helemaal niet doen, er zijn ook rekjes die om de zijkanten van de klep klemmen. Niet origineel. ..

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-12-2014 14:52 #146744 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Ik zie al aan de reacties dat het op de auto mooi uit ziet maar in de praktijk meer nadelen heeft dan voordelen!
Ik weet genoeg.......niet doen is het devies!

Bedankt voor de reacties! ;)

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2014 17:56 #146751 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Een ES aanschaffen, scheelt in ieder geval vier boorgaten....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2014 20:25 #146756 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Met een P1800 heb ik geen ervaring, wel met een MGB die ook was voorzien van zo’n chromen bagagerek op de kofferklep. Het zicht naar achteren wordt alleen wat beperkt met een koffer op dat rek, dus die zou ik er niet permanent op vastbinden. Kun je daar zonder, dan is er verder m.i. geen "zwaarwegende" reden om er van af te zien. Of het scharnier te zwaar wordt belast, is nog maar de vraag. Mocht dat zo blijken te zijn, dan kun je er ook nog voor kiezen om de klep in de open stand handmatig vast te zetten d.m.v. een stang, zoals dat ook bij een MGB moet. Of zwaardere veren monteren natuurlijk, als die tenminste verkrijgbaar zijn.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2014 20:37 #146757 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Volgens mij is de ruimte onder de achterklep bij een MG nogal beperkt...kun je van een 1800 toch niet zeggen? Niet doen, ik vind het op een MG wel leuk, maar niet op een 1800.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2014 15:33 #146793 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Ik vind het probleem met rekjes dat de vorm, de lijn van de auto vaak wat bedorven wordt.
Geldt wat mij betreft trouwens ook voor de zonneluifens/gangster-kappen bij de Amazon en Katterug......
Maar ja, smaken verschillen.
Groet, Paul

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2014 18:01 #146799 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Hallo Peter,
ik heb een rekje op de achterklep van mijn P1800 (zat er bij de koop van de auto al op). Zonder iets erop blijft de klep goed open staan, met iets erop denk ik niet dat hij open blijft staan. Ik heb er nooit een koffer op gehad, dus ik zie er niets van tijdens het rijden (windvang is het dan ook maar weinig). Ik heb er soms het werkplaatshandboek op liggen (lessenaarfunctie) of zet er soms iets op dat ik in de auto wil zetten om de handen vrij te hebben om de auto te openen (als de grond naast de auto nat of vuil is). Ik heb al een achterklep zonder gaten liggen om het rekje bij de toekomstige restauratie van de auto weg te kunnen laten.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• 08541-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-12-2014 12:57 #146915 door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Bagagerek kofferbak Ja/Nee?
Ik ben ook niet weg van dat soort dingen, het is meer iets voor een oudere generatie (vooral Engelse) sportwagens. Ik heb in mijn jeugd nooit zo iets op 'onze' modellen auto's gezien, net als die Gangsterkappen, die rare kapjes op de koplampen en banden met wit zijvlak. Allemaal iets van andere soorten auto's elders of van oudere types. Voor mij is het iets dat mensen hun klassieker niet klassiek genoeg vinden, en er dus allerlei opgedirkte klassiekerigheid aan toevoegen waar allemaal niks van klopt. Maar goed, ieder heeft zijn eigen invulling van de hobby...

Ik zou het niet doen, een P1800 is al mooi genoeg van zichzelf.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD