Wat zouden jullie doen?

Lees meer
02-07-2014 21:35 #141719 door Robert Walstra
Wat zouden jullie doen? is gemaakt door Robert Walstra
Enkele weken geleden aan de slag gegaan met wat ik dacht een klein roestplekje in de kofferbak van de Volvo 1800S.
Dit bleek al snel iets meer dan een plekje. Na alle dreunplaten, isolatie en andere hobbybob plakmiddelen te hebben verwijderd, kwam er meer onder weg. Nog steeds behandelbaar, maar toch iets meer dan in eerste instantie gedacht.



De kofferbak is in het verleden behoorlijk dik in de ML gezet.
Ben al gedeeltelijke begonnen met het verwijderen ervan, maar zat me af te vragen wat nu het beste is als eindresultaat.
- ML helemaal verwijderen en opnieuw ML'en
- ML helemaal verwijderen en opnieuw lakken
- ML laten zitten en bijwerken

Weet iemand trouwens hoe het origineel eruit zag? Ik kom allerlei variaties tegen op het www.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2014 22:24 #141721 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Wat zouden jullie doen?
Altijd iets van verf voor roestwering is mijn advies.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2014 22:40 #141724 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wat zouden jullie doen?
Je bent er duidelijk nog op tijd bij. Blijkbaar kon de roest gewoon verder gaan onder de ML. Alleen daarom al zou ik ML niet gebruiken.
Ik zou er een roestomvormer op doen (RX5) en dan afschilderen met RX10 (kun je in RAL kleur laten maken).
Zie ook de samenvatting van de roest test van een Duits blad op deze website. www.oldtimerautosite.nl/alles_over_roest1.htm
Die gaat echter over het beschermen van holle ruimtes, dus niet geheel vergelijkbaar maar wel interessant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2014 10:49 #141732 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wat zouden jullie doen?
ja, eens met Lars. tectyl is hier niet meer werkzaam, alle tectyl verwijderen en stukje in lassen, vervolgens RX5 en 10.
Ik kan dit voor je doen, geef me een pb als je meer wil weten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2014 12:04 #141736 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Wat zouden jullie doen?
@Kevin @Lars @Ed
Jullie hebben mijn gedachten bevestigd.

@Ed
Bedankt voor het aanbieden van je hulp. Top!

Ik ben eruit en ga alle oude meuk, ook op jullie advies, verwijderen en opnieuw opbouwen.
Bedankt!

Hier kan een slotje op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2014 21:31 #141758 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Wat zouden jullie doen?
Hallo Robert,

Ik heb je weblog vandaag voor het eerst bekeken omdat ik zelf ook een 68 zestiger P1800S uit Californie heb. Je weblog ziet er leuk uit en zou het zelf wel leuk vinden om een weblog te maken zodat ik mij restauratie vanaf 2008 alsnog kan laten zien aan andere liefhebbers. Leuk dat muntje wat je in de auto hebt gevonden. Ik kwam ook zo'n zelfde muntje in mijn auto tegen bij het stofzuigen in de opening tussen benzinetank aan de achterzijde.

Ik heb me aangemeld voor je site als je weer wat nieuws te melden hebt. Succes met je restauratie.
Grt Peter Rumen

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2014 22:45 #141766 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Wat zouden jullie doen?

"Peter Rumen" schreef:
Hallo Robert,

Ik heb je weblog vandaag voor het eerst bekeken omdat ik zelf ook een 68 zestiger P1800S uit Californie heb. Je weblog ziet er leuk uit en zou het zelf wel leuk vinden om een weblog te maken zodat ik mij restauratie vanaf 2008 alsnog kan laten zien aan andere liefhebbers. Leuk dat muntje wat je in de auto hebt gevonden. Ik kwam ook zo'n zelfde muntje in mijn auto tegen bij het stofzuigen in de opening tussen benzinetank aan de achterzijde.

Ik heb me aangemeld voor je site als je weer wat nieuws te melden hebt. Succes met je restauratie.
Grt Peter Rumen


Hoi Peter,
Heb je aanmelding gezien. ;)
Ik zou zeggen ga ervoor en maak dat weblog. Niet alleen voor anderen erg leuk, maar ook voor jezelf om zaken bij te houden. Toevallig dat je eenzelfde muntje hebt gevonden zeg. Zouden al die "Amerikanen" dat hebben. :shock:

Succes met je eigen restauratie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2014 23:12 #141767 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wat zouden jullie doen?
Je kunt de rx5 en rx10 ook probleemloos mengen , zo kun je de rx10 met rx5 verdunnen maar ook de rx5 met een beetje rx10 op kleur brengen.
voor bodembescherming vind ik de mengverhouding 50/50 ideaal.
voor onderhoudswerk ben je dan in 1 handeling klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
04-07-2014 11:15 #141776 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Wat zouden jullie doen?
Nog een muntje, ik vond er een (dollar muntje) onder de achterbank van mijn 1800E, ik weet niet meer wat voor waarde, moet ik eens opzoeken. Zou het geluk brengen?? Bij de oude zeilschepen werd er lang geleden een munt onder de grote mast gelegd om geluk af te dwingen. Ik blijf je blog volgen, mijn bucket list is wat langer maar ik heb er nogal wat details in staan.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-07-2014 18:42 #141784 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Wat zouden jullie doen?
Nog een muntje ergens gevonden tussen de bevestiging van de stoelgeleiders, wordt bewaard natuurlijk ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.