Banden white wall

• Marc Timmers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-02-2014 20:23 #137377 door Marc Timmers
Beantwoord door Marc Timmers in topic Banden white wall
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het dan toch maar Michelin XZX moeten worden 165/80 r15 met Ravus white wall's. Eerst de velgen laten poedercoaten (in kleur 67) dan ga ik kijken. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2014 15:44 #137410 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Banden white wall
Dat heb ik ook gedaan en hier is het resultaat met Vredstein Classiscs, wel een iets bredere maat. (185/15/80)

Bijlagen:

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2014 19:04 #137422 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Banden white wall
Fraai ! gaat toch niks boven de originele dichte velgen met whitewalls...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2014 19:39 #137423 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Banden white wall

"Jacques Smeets" schreef:
Dat heb ik ook gedaan en hier is het resultaat met Vredstein Classiscs, wel een iets bredere maat. (185/15/80)

Sorry voor de off-topic vraagjes, maar waarom gekozen voor 185/80 banden? Om het toerental op de autosnelweg te drukken wellicht?
En zijn deze velgen trouwens verbreed? De voor een 185-band aanbevolen minimum velgbreedte is 5" en een Ama Combi heeft standaard toch 4,5" velgen?

• Marc Timmers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-02-2014 19:56 #137425 door Marc Timmers
Beantwoord door Marc Timmers in topic Banden white wall
Jacques, mooie kombi en het is inderdaad mijn kleur dus ik heb een mooi voorbeeld op deze manier! Verder sluit ik me aan bij de vraag waarom 185? Ik heb het vroeger op mijn kombi ook gedaan vanwege de geulen op de snelweg, weet niet of een sedan het zelfde effect geeft en mijn velgen zijn ook gesloten en 4,5.

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 12:20 #137443 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Banden white wall
Waarom heb ik gekozen voor 185/15/80 ?

Vorig jaar was ik op zoek naar een goede band omdat ik al 3 jaar op Vredestein winterbanden reed en ik wilde een extra set dichte velgen om makkelijk te kunnen wisselen.
Van mede-forummer Rob Baeten kreeg ik het aanbod verbreedde velgen van hem over te nemen. Deze waren verbreed naar 5" en dan is 185/15/80 een goede optie, temeer omdat ik eea omgerekend had en mijn km-teller die op de originele maat 10 km te veel aangeeft, bij de grotere maat nog maar een minimale afwijking zou hebben.
Ik heb wel stad en land moeten afzoeken om deze maat van de Vredestein Classic te kunnen vinden. Via een nieuw internet bandenbedrijf is mij dat gelukt. Binnen 2 dagen in huis voor een goede prijs en banden van een zeer recente batch.
Ik ben er meer dan tevreden over en de white-walls van Ravus, die ik al ongeveer 8 jaar heb, passen er prima op. Ook met de teksten op de band komt het niet in de knoei. Bijkomend voordeel, zoals gehoopt geeft mijn km-teller nu exact de juiste snelheid aan.
Mijn auto heeft de originele combi-achteras met de 456-1 overbrenging, daarbij heb ik een D-type overdrive en kan comfortabel mee met het verkeer met op de autobaan 130 echte km/u op de navigatie, zonder dat de motor te veel toeren moet maken.

Aanrader dus!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD