Banden white wall
- Marc Timmers
- Junior lid
-
Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Vredenstein heeft meen ik tegenwoordig een whitewall. Het is me niet bekend in welke breedtematen.
Rij ik zelf met Vredenstein? Heb het uitgeprobeerd, maar geef toch de voorkeur aan Michelin.
Jarenlang heb ik rondgereden met de opzetringen van Ravus, te verkrijgen bij de diverse handelaren als Scandcar en Nordicar.
Die bevielen mij prima, tot het moment dat er in klassieke rallies ook klassementsproeven geïntroduceerd werden, daar reed ik ze los, terwijl ze op pistes in de Sahara wel waren blijven zitten.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-

ik ga er van uit dat dit ook allang geprobeerd is en vraag me af wat de ervaringen daarmee zijn.
Groet, Hans
- Leof
-
- Platinum lid
-
P544B B16A, P220VE B18A
Momenteel is de situatie zo dat er weliswaar enkele merken zijn die weer whitewallbanden in hun programma hebben, echter deze zijn helaas buitensporig duur (Michelin, Vredestein) of van zeer matige kwaliteit (Coker, Goodrich).
Een aanbevelenswaardige oplossing (OK, tenzij je klassementsproeven doet met je auto, maar hoevelen zijn dat er...?) is het Ravus-systeem. Klein nadeel hiervan is dat de RVS-klem/sierringen de lak van je velg beschadigen, maar goed, dat is alleen te zien als je de ringen verwijdert.
Van de verfoptie zijn mij geen bevredigende resultaten bekend, dit leidt m.i. alleen maar tot geknoei.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Temeer omdat je dan volledig vrij bent in de keuze van jouw banden.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
"Hans Latenstein" schreef:
is het niet mogelijk om gewoon een pot geschikte witte verf te nemen en de witte zijvlakken erop te schilderen:
er blijkt zelfs speciale verf voor te bestaan; dat bedoelde ik dus met "geschikte witte verf"

ik heb t zelf nooit geprobeerd, maar ik verwacht toch dat t mogelijk moet zijn om een acceptabel resultaat te verkrijgen.
ben benieuwd naar eventuele ervaringen!
Groet, Hans
www.youtube.com/results?search_query=whitewall+tire+paint&sm=1"Hans Latenstein" schreef:
er blijkt zelfs speciale verf voor te bestaan;
- Leof
-
- Platinum lid
-
Het is alleen mooi als je eerst de zijkant die wit moet worden glad laat maken. Omdat daar allerlei tekst op staat is het geen gezicht. Vind ik"Hans Latenstein" schreef:
ben benieuwd naar eventuele ervaringen!

Misschien bestaat er tegenwoordig beter spul om banden wit te maken dan vroeger. Toen had je alleen Tirewall White van Holts. Wellicht zoiets? www.mrwhitewalls.com/#!whitewall-tyre-coating/c14v0
P544B B16A, P220VE B18A