RVS versus chroom bumpers
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Foto 1, 2 en 3 zijn inderdaad de 'gewone' bumpers. Dit als reactie op de vraag:"Kevin de Leuw" schreef:
Dat lijkt wel gewoon verchroomd ipv rvs.
Rvs blinkt zo omdat het goed gepolijst is maar dat er stukken vanaf vallen zoals bij chromen bumers nog nooit gezien :shock:
De laatste foto is RVS. De RVS bumpers zijn massief, daar kan niets vanaf bladderen.Waren jouw chroom bumpers die je hebt vervangen opnieuw gechromeert? Of waren het bumperdelen die je nu nieuw kan kopen? Van de "nieuwe" heb ik nog slechte ervaringen gehoord...
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Ik gebruik thurtel auto was. Maar volgens mij kan je alle was gebruiken. Als er maar geen scherp in zit. Rvs is hard maar een kras heb je zo er in en moeilijk er uit. Alleen met een polishmachine krijg je die er uit.
Gebruik ook zachte doeken. Maar dat doe je ook voor de autolak.
Cees
- Davy Rutten
-
- Senior lid
-
De pasvorm is inderdaad minder, ik had het nooit zo erg verwacht!
Ze zijn precies ook wel heel dun, lijkt wel bijna blik...
Ik was aan het denken om misschien de amerikaanse versie te kopen met handdoekenrek,
maar als de pasvorm zo slecht is, denk ik dat het bijna onmogelijk is om alles mooi in elkaar te krijgen.
Als ze eronder zitten, zie je van de aansluitingen van de delen toch niets meer en dan is het bovendien goed.
De grootste uitdaging is de aansluiting op de carrosserie, maar daar heeft het VOD prima montagesets voor.
Overigens heb ik mijn bumpers daar gekocht en zou dat i.v.m. prijs, service en garantie weer doen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
cees
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Enige wat ik heb gedaan is alle moeren opnieuw draad gesneden. Deze zaten onder de verf. Pasvorm is verder prima.
Als je de bumpers bij Harrington besteld, krijg je een doos met bumpers rechtstreeks uit Vietnam. Grote kans dat het SG bumpers is. Qua eventuele troubles, stap ik liever naar Harrington toe.
- Davy Rutten
-
- Senior lid
-
ik denk dat ik dan maar eens ga kijken in het VOD,
ik was toch van plan om ze daar te kopen omdat, zoals Lars al zei, de service perfect is.
Na veel positieve ervaringen met het VOD kan ik er echt geen slecht woord over zeggen...